משפט

פרשת האונס בדרום מחמירה: החבר שצפה במעשה לא הורשע

נער בדואי הורשע לאחרונה בביצוע מעשים מגונים בילדה בת 10 ונשפט רק לחמש שנים. כעת מתברר שנער נוסף וצעיר ממנו היה עמו, צפה בכל המעשה - ולא הורשע כלל
מערכת ice |  1
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
לפני כחודשיים גזר הדין נגד הנער הבדואי בן ה-17, שביצע מעשים מגונים בילדה בת 10 בעת שפרץ לביתה שבנגב, קיבל לא מעט הד תקשורתי היות והוא נשפט רק לחמש שנות מאסר. כעת, מתברר שבעת ביצוע מעשיו צפה בו חברו בן ה-16, שכלל לא הורשע במעשים הללו.
על פי אתר ynet הנער המורשע פעל בסיוע של נער נוסף בן 16 וגבר בן 22 בשם ג'מאל אל טוחי, שהסיע את הנערים מיעד ליעד על מנת לבצע פריצות. גזר דינו של הנער בן ה-16 התקבל מעל לשבוע לפני זה של הנער האשם במעשים המגונים בילדה.
בית המשפט קבע שאין להרשיעו ושלא יירשם כל עבר פלילי בתיקו. לצד זאת הוא הטיל עליו עונש של 200 שעות עבודות ציבוריות, קנס של 500 שקלים ופיצוי באותו סכום לחמישה מתלוננים על פריצות לביתם. הפרקליטות ערערה על ההחלטה הזו ודרשה שיקבל מאסר בפועל. 
 
עם זאת, מתברר עוד כי הנער לכאורה עובר הליך שיקומי ואף הביע צער על מעשיו. הוא החל להשקיע בלימודיו ועבר הכשרה מקצועית. בבית המשפט התרשמו מכך והסבירו שהיות ומדובר בקטין יש תמיד לכוון את הענישה למקום של שיקום, על מנת שיחזור כאזרח מתוקן לחברה. מסתמן כי השופטת בתיק לא ידעה על הקשר בין הנער לבין האשמה המיוחסת לנער אותו הוא ליווה לבית הילדה.
אביה של הילדה הגיב הבוקר על הדברים וטען כי הנער היה שותף לעבירה, לכך הוסיף ואמר כי מערכת המשפט מגינה על הפושעים ומזלזלת בילדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וכמה ינוכה לו בכלא על התנהגות טובה?או חנינה? ולתפארת .. (ל"ת)
    אורח 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור