משפט

עורכי הדין הפגינו נגד הרפורמה המשפטית: "התנתקות מהדמוקרטיה"

"מאבק הגלימות" נמשך היום כאשר מאות עורכי דין הפגינו כנגד התוכנית של שר המשפטים, מחוץ לבתי המשפט בת"א, חיפה, נצרת וירושלים: "מה שעל הפרק זה קיומו של בית משפט עצמאי"
מערכת ice |  1
עורכי הדין מפגינים בתל אביב (צילום יחצ)
מאות עורכי דין שבתו היום (חמישי) לזמן קצר והפגינו כנגד הרפורמה במערכת המשפט שמתכנן שר המשפטים יריב לוין. ההפגנות התקיימו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, חיפה ונצרת, ובבית המשפט העליון בירושלים.
ארגון המחאה של עורכי הדין מכונה "מאבק הגלימות" שיצא בעבר בקמפיין חוצות והוא מתריע מפני איום הפוליטיקאים לבצע שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט.
 
עו"ד דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה בהפגנה בתל אביב: "בעיני, זו תוכנית ההתנתקות מהדמוקרטיה. העצומות שיוצאות כנגד – חוצות ימין ושמאל, דתיים וחילוניים. אנשים מצהירים על עצמם שלאחר 40 שנות שלטון ימין, הצעקה אינה נגד מדיניות ימנית, אלא כי רבים מאוד מזהים פה משהו אחר לגמרי: מדובר בשינוי משטרי עמוק שישפיע על עובי הדמוקרטיה בה אנו חיים. רשות מבצעת עם כנסת צייתנית גם בגלל מבנה קואליציוני, בלי איזונים ובלמים, הדוהרת במהירות אל עבר תהום, ברכבת מרובת קרונות - כל יום וההצעות החדשות שמוצפות בו – זהו מתכון ודאי, מבהיל, לתאונה משטרית רבת נפגעים".
עו"ד נדב ויסמן אמר בהפגנה: "אנחנו יודעים ששופטים שלנו ועובדי המדינה הם מסורים. הפרקליטים והיועמ״שים עושים לילות כימים כדי להגן על כולנו, להגן על האינטרס הציבורי. אנחנו מתנגדים לפגיעה במערכת המשפט על כל רבדיה. מתנגדים לפוליטיזציה של הועידה לבחירת שופטים. לא יכול להיות שיהיו פה שופטים פוליטיים. לא יכול להיות שהיועמ״שים יהיו פוליטיים. אנחנו עורכי הדין שמכירים את המערכת נמחה ונפעל ככל שאפשר במסגרת החוק כדי למנוע את הצעדים המזיקים הללו".
עו״ד עמית בכר, יו״ר מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, אמר: "ההצעה לשנות את בחירת השופטים כך שלמעשה הממשלה תבחר את השופטים היא אובדן מוחלט של עצמאות השפיטה וסכנה לדמוקרטיה הישראלית. דברים הרבה יותר קשים ונוקבים מאלה היה אומר לנו מנחם בגין ז"ל, אילו היה נמצא כאן היום. לכן חשוב לומר – זה לא עניין של ימין ושמאל, זו אפילו לא שאלה של ליברלים או שמרנים. מה שעל הפרק זה קיומו של בית משפט עצמאי. קיומה של דמוקרטיה".
עו"ד ברוריה לקנר, נשיאת פורום שוויון וייצוג מגדרי בלשכת עורכי הדין בישראל ויו"ר פורום המשפטניות בשדולת הנשים, אמרה: "כמה מילים על פוטנציאל הפגיעה של פסקת ההתגברות עלינו - הנשים. בלי התערבות של בג"צ לא היינו יכולות לשרת בתפקידי לוחמה בצה"ל, לא היו משמיעים את קולנו בתחנות רדיו, לא היינו חברות במועצות הדתיות ולא היינו מכהנות בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות.
"ב-1994 קבע בג"צ בעתירה שהגישה שדולת הנשים את עיקרון השוויון לנשים בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. בפסק הדין הזה נקבעה לראשונה חובת הייצוג ההולם של נשים בדירקטוריונים אלה. אני דוגמא מוחשית לפסק הדין הזה כאשר מוניתי יחד כאחת משתי הנשים הראשונות שמונו אי פעם לכהונה בדירקטוריון חברת החשמל. עד אותה עת לא נמצאו "נשים ראויות" לכהונה בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. והינה, בזכות בג"צ שהגן על עיקרון השוויון, יש כיום קרוב ל-50% נשים מכהנות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עורכי הדין בישראל
    אמנון 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להרחיב על כנופיות עורכי הדין המיוחד מהשמאל מגיני הפשעים של אהרון ברק וכנופיית הבג"ץ
    סגור