משפט

למה משרד הפנים מסרב להעלות ארצה יהודי בריטי?

יהודי בריטי שמבקש לעלות ארצה כבר חמש שנים מסורב שוב ושוב על ידי משרד הפנים. הצעיר עומד בקריטריונים של משרד הפנים תחת חוק האזרחות ותחת חוק השבות
מערכת ice |  1
בניין משרד הפנים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בעת שישראלים רבים מתלוננים על יוקר המחייה, ועל הקושי הרב הכרוך במגורים בישראל, יש גם אחרים הנאבקים על הזכות לעלות לישראל ומסורבים – אף שחלקם עומדים בכל הקריטריונים לזכאות על פי חוק. כך אירע ליהודי בריטי, בן לאב ישראלי, אשר מבקש כבר למעלה מחמש שנים לעלות ארצה – אך מסורב שוב ושוב.
לדברי עורכות הדין אירנה רוזנברג ונחמה עובדיה ממשרד עורכי הדין דקר-פקס-לוי-רוזנברג בירושלים, המייצגות אותו, האיש עומד בכל הקריטריונים לעלייה, הן על פי חוק השבות, והן על פי חוק האזרחות
 
המערכת הבירוקרטית של משרד הפנים טוחנת אותו עד דק בדרישות שונות ומשונות, ומריצה אותו בין מסלולי האזרוח השונים, תוך כדי עיכוב מתמשך באישור בקשתו לעלייה, מבלי שום סיבה נראית לעין  – כך נטען בעתירה לבג"ץ אותה הגישו בימים אלה עוה"ד רוזנברג ועובדיה, בשמו של האזרח הבריטי, נגד החלטות רשות האוכלוסין במשרד הפנים ונגד החלטתו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים, ביושבו כבית המשפט לעניינים מנהליים.

עו''ד אירנה רוזנברג. צילום: שירי דקר
לדברי עוה"ד רוזנברג ועובדיה, בתחילה נדרש התובע לעמוד בקריטריונים המפורטים של חוק השבות, תהליך שדרש המצאת מסמכים רבים. בחלוף שלוש שנים של איתור מסמכים והגשתם, הודיע לפתע משרד הפנים למבקש, שהמסלול הנכון יותר לבקשת אשרת עולה, הוא במסגרת חוק האזרחות ולא במסגרת חוק השבות, כך שלמעשה, כל מאמציו עד עתה היו לשווא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לדעת את הפרטים
    ותיק 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על פי חוק השבות, שר הפנים יכול לסרב להכניס עולה, מסיבות בריאות או חשד לפעילות פלילית. צריך להכיר את כל העובדות, ויש להניח שבית המשפט יפסוק על פי העובדות.
    סגור