משפט

טינדר העניקה הנחה לחלק מהמשתמשים - ונתבעה ע"י ישראלית

בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בת"א, נטען כי טינדר יוצרת הפליה פסולה על ידי כך שהיא נותנת הנחה במינוי "פרימיום" למשתמשים צעירים (עד גיל 28). טינדר, מצידה, טענה כי המהלך נועד להקל על צעירים מבחינה כלכלית, והשופטת קיבלה את הטענה
מערכת ice | 
טינדר אפליקציית היכרויות (צילום shutterstock)
כמעט ואין אדם שאינו מכיר את אחת מאפליקציות ההיכרויות הפופולריות – טינדר. השירות הבסיסי של האפליקציה החל לפעול בישראל ב-2012, ללא תשלום. עם הזמן החברה הרחיבה את פעילותה, ובשנת 2015 הם החלו להפעיל חשבונות "פרימיום" ובו אפשרויות נוספות (בתשלום), שהוצעו בהנחה לחלק מהלקוחות. בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בת"א נקבע כי מתן הנחה לשירות למשתמשים עד גיל 29 – אינה נחשבת הפליה פסולה.
החל משנת 2015, טינדר העניקה הנחות למשתמשים בקבוצת הגיל שבין 18-28, אך ההטבה הופסקה בספטמבר 2021. באותו חודש, ישראלית בת 36 הגישה תביעה כנגד טינדר, בטענה שזו גובה תעריף נמוך יותר בכמחצית מהתשלום אותו היא מבקשת ממשתמשים בני 28 ומעלה (כ-315 שקל).
 
השופטת התבקשה להכריע בשאלה האם מדובר בהפליה פסולה, ולכן היא פנתה לטינדר בשאילתא בנושא. החברה הסבירה כי הסיבה למדיניות היא בהתחשב בקשיים הכלכליים של צעירים בשלב זה של החיים, ובנוסף היא טענה כי ההנחה עודדה את הצעירים לרכוש את המינוי, ובכך הדבר היטיב גם עם המשתמשים המבוגרים יותר, שנחשפו מצידם ליותר צעירים.
בשביל לקבוע האם מדובר בהפליה פסולה, השופטת בחנה האם מדובר בפעולה אשר יכולה לפגוע בכבודו של האדם. אם התשובה היא אכן חיובית, יש לבדוק האם קיימים חריגים למקרה והאם הסיבה להנחה מצויה באופיו של המוצר.
בסופו של דבר, נקבע כי לא מדובר בהפליה שמטרתה לפגוע בכבודו של האדם. "עסקינן בהבחנה מותרת שנועדה להקל על המשתמשים הצעירים המבקשים לעשות שימוש בשירותי טנדר פרימיום, בלי שיש בה כדי להדיר רגליהם של יתר המשתמשים. ספק אם יש בכך כדי לגרום לפגיעה רגשית כלשהיא למבקשת או למי מבני גילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה