בארץ

נתוני הלמ"ס: שוק העבודה מתאושש, שיעור האבטלה ירד ל-5.3%

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור האבטלה בחודש מרץ ירד ל-5.3% בהשוואה ל-5.6% בחודש פברואר. גם שיעור הנעדרים מהעבודה מסיבות כלכליות או בעקבות שירות מילואים - ירד משמעותית
מערכת ice | 
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נוהגת לפרסם את נתוני כוח האדם, ובכך לעקוב אחר מצב התעסוקה ושוק העבודה בישראל. אין ספק כי מלחמת חרבות ברזל הצליחה לטלטל את השוק בשל גיוס המילואים הנרחב והשבתת המשק בצורה חלקית (בעיקר בחודשים הראשונים ללחימה), אך נתוני חודש מרץ בהחלט נותנים לנו תקווה לעתיד.
מהנתונים עלה כי שיעור העובדים אשר מועסקים מכלל האוכלוסייה עומד על 61.1% (60.6% בחודש הקודם). כמו כן, גם שיעור האבטלה ירד ל-5.3% לעומת נתון של 5.6% בפברואר. בלמ"ס התייחסו גם לעובדה כי קיימים עובדים רבים אשר נאלצו להיעדר מעבודתם מסיבות שונות. אחוז הנעדרים מסיבות כלכליות עומד על 20% (21.7%) בחודש הקודם. גם שיעור העובדים אשר נעדרו בעקבות שירות מילואים ירד משמעותית: מ-25.8% בחודש פברואר ל-20.8% במרץ.
 
כמו כן, הלמ"ס פרסם גם את הנתונים אודות המשרות הפנויות במשק. בחודש מרץ חלה עלייה חדה במספר המשרות הפנויות (132,942 לעומת 125,212 משרות פנויות בפברואר), ולמעשה מדובר בעלייה של 20% בהשוואה לדצמבר 2023. עוד צוין כי חלה עלייה חדה במספר המשרות בתחומים תעשייה ובניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה