בארץ

מירב כהן נגד דרעי: "חושב שהכותל שייך לאבא שלו"

למרות שכבר אינו בתפקיד שר השפעתו על המערכת הפוליטית נותרת בעינה והפעם מפתיע דרעי בחוק חדש שמקומם עליו את החוגים הליברלים ובעיקר את מי שכיהנה כשרה לשוויון חברתי 
דוד זולדן | 
מירב כהן, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ח"כ מירב כהן מיש עתיד תוקפת את חוק השרוולים של דרעי ואומרת: "איזו טיפשות! כמה שנאת חינם תיווצר בעקבות מהלך כוחני כזה של כפייה דתית. זה יהפוך את הכותל ממקום שמאחד את עם ישראל לסמל למאבקים בין חרדים לכל השאר. ברור שזה ישיג את התוצאה ההפוכה ויזמין פרובוקציות. מה אין יותר מקום לכבוד הדדי? דרעי התבלבל אם הוא חושב שהכותל שייך לאבא שלו".
כהן אמרה את הדברים בתגובה למהלך של יו"ר ש"ס אריה דרעי שמאיץ בנתניהו ובקואליציה לחוקק בהקדם את "חוק הכותל", שיעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה במטרה להקדים את הדיון שייערך בבג"ץ ביום רביעי הקרוב. 
 
על פי הצעת החוק, יחול איסור על עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות המתפללים, הכנסת תפילין או ספר תורה לעזרת נשים. עוד מציע החוק כי המנהג בכותל יהיה לפי מועצת הרבנות הראשית, ורב הכותל שימונה על ידי שר הדתות יכריע כשתתעורר מחלוקת. המפר את ההוראות הללו יסתכן בהרחקה מהמקום ומאסר של שישה חודשים או קנס של 10 אלף שקלים.
ח"כ גלעד קריב שמזוהה עם נשות הכותל לתקף את המהלך: ״שמה האמיתית של הצעת החוק צריך להיות: 'הרצחת וגם ירשת?'. הפוליטיקאים החרדים מסכלים את יישום מתווה הפשרה ההיסטורי בכותל וגם דורשים להעניק לרבנות הראשית מונופול דורסני באתר הקדוש. אם נתניהו מעוניין לראות תמונות של נשים מושלכות לתא המעצר במדינת העם היהודי כי הן מתפללות עם טלית הוא מוזמן לקדם את הצעת החוק השערורייתית הזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה