תקשורת ומדיה

אולמרט תקף את רה"מ בתקשורת הזרה: "היהירות של נתניהו הובילה למלחמה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לא מעניק רגעי חסד לנתניהו גם בזמן מלחמה ובראיון ל"אינדפנדנט" הבריטי הביך את נתניהו ואת הממשלה: "השמדת החמאס לא אפשרית. היהירות של נתניהו הובילה למתקפה ב-7 באוקטובר"
דוד זולדן | 
ביבי נתניהו ואהוד אולמרט (צילום נועם רבקין ומשה שי פלש 90)
בראיון שהעניק ל"אינדפנדנט" הבריטי תקף ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת חברי הממשלה והסביר כי מטרת המלחמה להשמיד את חמאס "אינה ריאלית" והזהיר מפני הקריאות לסיפוח יהודה ושומרון.
אולמרט הביר את עמדתו בסוגיית עזה ולפיה בסיום המלחמה צריך להיות כוח בינלאומי שישלוט בעזה. "ישראל קיבלה תמיכה ענקית מהמערב, מרישי סונק בבריטניה, מאולף שולץ בגרמניה, עמנואל מקרון בצרפת וכמובן מג'ו ביידן, שהכרתי היטב. יש להם התנגדות לתמיכה הזו מכמה אנשים אצלם בבית. כמה זמן עוד הם יוכלו להמשיך בתמיכה הזו, אם ממשלת ישראל הנוכחית לא תפתח אפילו צוהר צר למה שעשוי להפוך בסופו של דבר הסכם שלום שיסיים את המלחמה הזו?"
אולמרט עוד אמר כי סיום המלחמה ללא השבתם הביתה יהיה "בלתי נסלח לחלוטין. דבר שלעולם לא ישכח עם ידי העם בישראל".
על טבח ה-7 באוקטובר אמר אולמרט כי: "מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר הייתה כנראה התבוסה הצבאית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. הייתה לנו הפתעה דומה בשנת 1973, אבל ההתקפה הזו הייתה נגד חיילים, לא אזרחים, והתוצאה הייתה שונה מאוד כשהצבא נלחם בחזרה במהירות ובאגרסיביות. הפעם אמון האנשים שלנו, האזרחים, נבגד".
עוד אמר ביו השאר: "הם הותקפו בבתיהם, ובמשך שעות על גבי שעות לא היה צבא שיציל אותם. זו הייתה תבוסה הרסנית למדינה שלנו. ראש ממשלת ישראל מנסה לשכנע שזה מעולם לא קרה. הוא מדבר על השמדת חמאס והעלמתו מעל פני האדמה. זה לא אפשרי מבחינה אנושית, לא משהו שניתן להשיג. אי אפשר להרוס ארגון טרור שמסתתר מתחת לאדמה במרכז העירוני הצפוף בעולם, מוקף באזרחים".
על היום שאחרי אמר אולמרט כי: "ישראל לא צריכה להחזיק צבא כיבוש בעזה, זו תהיה טעות קשה מאוד. מה שצריך לקרות זה כוח בינלאומי, עם נוכחות מערבית חזקה, שיהיה שם".
 
הוא התייחס גם לקריאות של גורמים בממשלה לספח את יהודה ושומרון, ותקף את הקריאות האלו. "יש תכניות של אנשים בממשלה הזו להשתלט גם על הגדה המערבית. האם אנחנו באמת רוצים לכפות כיבוש על 5 מיליון פלסטינים, לשלול מהם זכויות אדם בסיסיות, את חופש הביטוי וחופש התנועה?"
אולמרט האשים את נתניהו כי חיזק את החמאס ושיחרר את סינוואר מהכלא, מה שהוביל ל"יהירות" לדבריו שהחמאס מורתע. "נתניהו שיחרר מחבלים קשים, הרוצחים הגרועים ביותר. ואז הוא נתן לכסף לזרום לעזה, הוא עזר לסינוואר להיות חזק".
"הייתה יהירות שאפשר לשלוט במצב, הוא נתן את התמונה הזאת שהוא המומחה הביטחוני הבכיר בעולם, הוא ידע איך להתמודד עם חמאס, עם איראן, עם סוריה. הממשלה שלו חשבה שהם יכולים לתמרן את המצב. ברשות הפלסטינית הם ראו נטל, בחמאס נכס. עכשיו אנחנו רואים את התוצאה של החישוב השגוי הזה". חתם אולמרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה