תקשורת ומדיה
ynet בפיילוט ראשוני: יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס 'צפייה בפועל'
על פי המודל המוצע - המפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם אכן נצפה. בכיר בשוק הדיגיטל: "מהלך חכם מאוד, בשוק לא יישארו אדישים לזה"
לראשונה בשוק הדיגיטל בישראל אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס \"צפייה בפועל\". המשמעות היא שמפרסמים יוכלו לדעת בוודאות כי הבאנרים השונים ברחבי האתר אכן נצפו על ידי גולשים, וזאת בניגוד לשיטה הרווחת לפיה משלמים רק על הגשות.
לאייס נודע כי בימים אלו האתר מפעיל פיילוט פנימי, ראשון מסוגו, במסגרתו יציע למפרסמים לרכוש מדיה באתר על בסיס צפייה בפועל. משמעות המודל החדש שהאתר מתכוון להציע היא שהמפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם (במודל של תשלום לפי חשיפות - CPM) אכן נצפה בפועל על ידי הגולש ולא בהכרח הוגש (served) לגולשים מבלי שנחשפו אליו.
גורמים בשוק אומרים לאייס כי הצעה מסוג זו של ynet, תוכל לתת מענה למקרים בהם המפרסם משלם לפי מודל של אלף חשיפות, אבל לא יכול לדעת בוודאות כי אכן הגולשים לבאנר שלו. בין הפרמטרים שישוקללו למודל יופיע מספר שניות מינמלי שבו הגולש אכן נחשף לבאנר. על פי מספר מחקרים בנושא, לפחות 20-30% מהבאנרים המוצגים לא נצפים כלל.
בכיר בשוק הדיגיטל התייחס למהלך הנרקם במסדרונות ynet ואמר לאייס: הנסיונות להביא ל-CPM אפקטיבי, מה שנקרא ECPM אינו חדש. אני חושב שזה מהלך חכם מאוד של ynet. גם אם מחר בבוקר לא נראה את כולם עוברים לעבוד ככה אפשר להגיד שהשוק לא יישאר אדיש לעניין\".
עוד הוא הוסיף ואמר: \"יש התאוששות יפה בשוק הדיגיטל ותקציבים חזרו לאינטרנט אבל כבר הרבה זמן לא הוצג שום דבר חדשני בתחום. כולם הולכים לפרפורמנס אבל זה סוג של רמאות כי שם מוכרים לידים אחד לשני. אי אפשר לבדוק את שוק הדיגיטל רק בפריזמה של הלידים, לכן המהלך של ynet עליו אני שומע עכשיו לראשונה הוא חדשני ברמת המוצר המוצע למשרדי הפרסום. זה אתר שמפגין דינמיות ואומר - הנה הבאתי כלי עבודה חדש\".
ב-ynet סירבו להרחיב בנושא אך אישרו את הפרטים ומסרו: \"מוטלת על כתפינו האחריות להוביל את החדשנות בשוק הפרסום\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.Ynet אתר בצניחה מבהילה מתחיל להזכיר את הארץ (ל"ת)האמת הערומה 08/2012/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.נו, אז 30% צפיות יותר ב30% מחיר יותר..דף הבית הארוך במדינה 08/2012/24הגב לתגובה זו0 0תתחילו לקצר את הדפים ותבנו אתרים בכמו בחו"ל. ולא שף עם 4 גלילות כולם רצו cpm נמוך ובסוף קיבלו זבל שאף אחד לא רוצהסגור
-
2.ב-ynet עשו את זה כבר עם סופרפארם (ל"ת)רוני 08/2012/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.שישקיעו כסף בהלשאיר את העובדים שלהם קודם כלאלמה 08/2012/23הגב לתגובה זו0 0אחוז העובדים הותיקים ב ynet כמו אחוז CPב ממוצע באינטרנטסגור
-
טיפשה - לכי תעבדי במקום אחרדווקא לא מ-YNET 08/2012/23הגב לתגובה זו0 0הבוסים שלך מנסים לשמור על הרלוונטיות של האתר שלהם ככה הם לא יצטרכו לפטר אותך, אבל את ממורמרת, לכי לכיסגור
-
טיפש אל תקרא לה טפשה. צודקת (ל"ת)עמר 08/2012/26הגב לתגובה זו0 0סגור