תקשורת ומדיה

'חדשות 2' עתרה נגד דרישת המשטרה לקבלת כל החומרים המצולמים מהראיון עם ואנונו

המשטרה פתחה בחקירה בחשד להפרת תנאי השחרור של מרגל האטום, ועצרה אותו הבוקר. פרקליטה של 'חדשות 2' טוען כי צו זה פוגע בעצמאות חברת החדשות
אלכסנדר כץ | 
מרדכי ואנונו מתוך הראיון לאולפן שישי (צילום חדשות ערוץ 2)
חדשות 2 עתרה הבוקר לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לצו מניעה נגד המשטרה, שדרשה בימים האחרונים לקבל את כל החומרים המצולמים מהראיון של דני קושמרו עם מרדכי ואנונו ששודר ביום שישי האחרון באולפן שישי. בחדשות 2 מסרבים להעביר את החומרים.
לאחר שידור הראיון, פתחה המשטרה בבדיקה וזאת בחשד להפרת תנאי שחרורו של מרגל האטום, ובמסגרתו הוציאה צו לתפיסת כל החומרים הנוגעים לראיון ששודר. הבוקר היחידה המרכזית במשטרה ירושלים עצרה את ואנונו והוא צפוי להשתחרר בתום החקירה בתנאים מגבילים. יש לציין כי הראיון עצמו הוגש לצנזורה וזו אישרה אותו.
בעקבות בקשת המשטרה, היועץ המשפטי של 'חדשות 2', עו"ד ישגב נקדימון, ציין בעתירה כי אין "זכותה (של חברת החדשות, א"כ) לחיסיון עיתונאי משתרעת גם על תוכן המידע שנאסף על ידי עיתונאיה במסגרת העבודה העיתונאית השוטפת, וכי בנסיבות העניין זכותה לחיסיון עיתונאי על המידע הגולמי שבידיה גוברת ועדיפה על האינטרס הקיים לכאורה בהליך החקירה שבכאן".
נקדימון ציין כי "חיסיון על המידע העיתונאי - בדומה לחסיונות אחרים הקבועים בפקודת הראיות שחלים אף הם על המידע עצמו (להבדיל ממקור המידע) - מתחייב על מנת למנוע פגיעה בפונקציה שאותה העיתונות נועדה למלא ולהבטיח זרימה חופשית של מידע אליה כמו גם מתן כיסוי הוגן ואובייקטיבי על ידה".
לטענת 'חדשות 2', "הוצאת צווים המחייבים את חברת החדשות למסור מידע לרשויות החקירה, פוגעת בעצמאות חברת החדשות ובאופן שבו היא נתפסת בעיני הציבור, והופכת את חברת החדשות למעין 'קבלן משנה' של המשטרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה