תקשורת ומדיה

הרשות השנייה לקשת 12, רשת 13 וחברות החדשות: "יש תלונות על סיקור מעוות"

יוליה שמאלוב ברקוביץ' פנתה לאבי ניר, אבי וייס, אבי בן טל וישראל טוויטו: "עליכם לוודא שוב ושוב כי הסיקור יהיה תואם למציאות הקשה בה מדינת ישראל שרויה ולהימנע מפגיעה ברגשות הציבור"
כפיר אדר |  11
רשת קשת (צילום Magma Images)
יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שלחה מכתב נוקב לאבי ניר מנכ"ל קשת 12, אבי וייס מנכ"ל חדשות 12, אבי בן טל מנכ"ל רשת 13, ישראל טוויטו מנכ"ל חדשות 13 וגם לראשי דירקטוריון ערוץ וחדשות 13. הנושא: שידורי החדשות והאקטואליה במהלך מבצע "שומר החומות".
שמאלוב ברקוביץ' כתבה: "כידוע, בימים האחרונים יצאה מדינת ישראל למבצע "שומר החומות". כפועל יוצא של סיקור האירועים השונים התקבלו אצל נציב תלונות הציבור, מר דוד רגב, תלונות רבות העוסקות בסיקור מוטה ולא מאוזן של ההתפרעויות ברחבי הארץ ונטיה לצד אחד. עיקר הטענות היו בנוגע לסיקור מוטה של אירועי האלימות בין ערבים ליהודים בערים ברחבי ישראל. כך למשל זעמו פונים רבים על כך שניסיון הלינץ' שבוצע בבת ים בעובר אורח ערבי זכה לסיקור שנמשך שעות ארוכות כולל שידור חוזר של המעשה בעוד שמעשי לינץ' קשים וחמורים לא פחות של ערבים ביהודים (בהם ניסיון הלינץ' בעכו שהסתיים בפציעתו האנושה של יהודי וניסיון הלינץ' בחייל צה"ל ביפו) זכו לסיקור חלקי וללא צילומים מהשטח כפי שנעשה במקרה בבת ים".
"בנוסף טענו הצופים כי השיח של חלק מהמגישים והפרשנים במהדורות החדשות נוטה כנגד התפרעויות של קומץ יהודים בעוד שרוב ההתפרעויות נעשות על ידי פורעים ערבים. כפועל יוצא מכך המתלוננים מצביעים על סיקור מעוות . אציין כי סיקור מוטה באשר הוא וכן הקטנת או העצמת סיקור אירועים ספציפיים המשרתים צד מסוים, פוגע אנושות באמון הציבור והופך את התקשורת כזרה לציבור הצופים האמור לצרוך אותה. לאור האמור ובשל האחריות הכבדה המונחת על כתפיכם, אבקש כי בעיקר בימים מתוחים אלו בהם הציבור כולו נמצא תחת חשש קיומי ובמיוחד כאשר כולכם מגויסים לטובת דיווח רציף של האירועים בכלל רחבי הארץ, עליכם לוודא שוב ושוב כי הסיקור יהיה תואם למציאות הקשה בה מדינת ישראל שרויה ולהימנע מפגיעה ברגשות הציבור".
לסיום נכתב: "בהזדמנות זו, אבקש לחזק את ידיכם ולהביע זעזוע ושאט נפש מהמתקפות הפיזיות השונות על אנשי התקשורת וכתבי השטח השונים, המסכנים את עצמם, בעת סיקור האירועים לטובת הציבור".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ההסתה הפנימית עובדת. בידול אוכלוסיות ושיסוי אחת בשניה.
    גל 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם התעלמות מצד אחד כי "יהודי לא יכול להיות טרוריסט" זה סיקור מוטה ומעוות וציור של המציאות בצורה שנוחה לצופה, הנדסת תודעה אם תרצו. יש מי שלא רוצה לשמוע על הצד היהודי בסכסוך ותוקף ומאיים על התקשורת כשהיא עושה את עבודתה. אני לא יודע אם הסיקור היה מוגזם, כל אירוע אקטואלי זכה לסיקור נרחב. בדיקה כזו כנראה מתאימה יותר ל"העין השביעית". על סמך מה נקבע שהסיקור היה חלקי או שלא היו צילומים? אולי באמת אין מספיק מידע מהשטח שהגיע לידי כתבים ולא היה מי שצילם. גם למשטרה שכן מקליטה, כפי שראינו, לקח הרבה זמן להגיע לאירועים.
    סגור
  • 8.
    קנסות במיליונים
    יעל 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    גם התגובה שלה מוטה עדיין לצד השמאלי והגיעה הזמן לסגור את ערוץ 11 ולהעניש בקנסות בעשרות מליונים על סיקור מוטה.
    סגור
  • 7.
    אין לפגוע ברגשות הציבור
    נתין, חור בלבנט 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך לחרחר מלחמה שהורגת אותו - מותר.
    סגור
  • 6.
    הסיקור מוטה אך לא לכיוון שהיא כתבה
    חן 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    במקום לומר האמת 3 פעמים בשעה כולם שותקים: האמת היא שכל הסבב הזה הוא פוליטי כי ביבי רצה להדליק את האזור כשהוא ראה שהולכת לקום ממשלה בלעדיו, ובעצם ההתססה הפך את הירבים לשותפים לא לגיטימיים מה שגרם לנפתלי בנט להתקפל. זו האמת, ביבי, יחד עם בן גביר ואוחנה רצו ורוצים אלימות כדי למנוע ממשלה חליפית. כולם יודעים זאת ואיש לא פוצה פה, וזה הסיקור המוטה באמת...
    סגור
  • 5.
    שמאלוב ברקוביץ'? זאת לא העב"מ של מפלגת כלכלה הי"ד?
    ציקי 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה חשבתי.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    חבל שההודעה לא נמסרה לנמענים על ידי לה פאמיליה (ל"ת)
    רמי 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    קורלציה מובהקת
    טויטו 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ככל שילך ויתברר שביבי מרכיב את הקואליציה הבאה,רמת התסכול של הרשתות תלך ותתעצם לרמות שקורעות את כל הרקיעים. רוב העם כבר יודע שמביחנתכם "כל האמצעים כשרים".גם במחיר של מדינה מדממת .
    סגור
  • 2.
    נו, עסקנית ליכוד - מה אפשר לצפות? (ל"ת)
    יוסי 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    כי זה פשוט נכון. אנחנו ישראל! לא פלסטין ולא עזה
    אני עם ישראל! 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה היה פשוט בושה לצפות בלינץ של קומץ לעומת אינטיפאדה פרועה של כל הערבים במדינה נגד סמלי המדינה וייהודים תמימים
    סגור
  • פתגם סיני עתיק (אותו המצאתי ברגע זה) אומר:
    ערבי בן דת משה 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככל שמתמשך הסכסוך, הופכים הצדדים דומים יותר ויותר זה לזה.
    סגור
  • שניהם מאבדים צלם אנוש
    גל 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולאט לאט הקיצון מתקרב למרכז ולמיינסטרים. מזכיר קצת את מה שנאמר ב"מותק בול באמצע".
    סגור