תקשורת ומדיה

'ישראל היום' תחת אש: "הכותרת מצוצה מהאצבע, פייק ניוז מוחלט"

הסיקור של העיתון לדבריו של מנסור עבאס בראיון לפיו אמר לכאורה כי הוא "מקדם תהליך מדיני", זכה לביקורת קשה מסולימן מסוואדה: "הוא לא אמר את הדברים האלה, בטח לא בציטוט, בחיאת. אז כשירות לציבור תרגמתי את עיקרי הדברים"
כפיר אדר |  2
הכותרת בישראל היום (צילום צילום מסך טוויטר)
הכותרת שהתנוססה הבוקר (שני) על שער 'ישראל היום' לפיה יו"ר רע"מ מנסור עבאס חשף כי החל לפעול לחידוש המו"מ מול הפלסטינים לכאורה וציטוט שלו אומר: "מקדם תהליך מדיני", בימין תקפו: מכרו את המדינה, הצליחה לגרור כעס רב מצד העיתונאי סולימאן מסוואדה שטען טענות קשות כלפי האמינות של הדברים.
מסוואדה כתב: "טוב, אין דרך אחרת להגיד את זה: הכותרת הזאת פשוט מצוצה מהאצבע והיא פייק ניוז מוחלט. קראתי את הראיון הזה של עבאס בערבית ארבע פעמים, הוא לא אמר את הדברים האלה, בטח לא בציטוט. ראיתי את אתמול התייחסויות בטוויטר ואמרתי ניחא, אבל ראשית העיתון? בחיאת. אז כשירות לציבור תרגמתי את עיקרי הדברים".
 
על פי מסוואדה: "מנסור עבאס התראיין בסופ"ש לעיתון הערבי המוביל 'אל-קודס אל-ערבי' וסיפק שלל אמירות מעניינות בהקשר המדיני, הפוליטי והאזרחי. היה ראיון ארוך. השתדלתי לתרגם במדויק את הדברים החשובים שאמר. בבקשה". בראיון אמר מנסור: "ההבנות הכלליות הן רחבות יותר מההסכם הקואליציוני. יש ציפיות לדברים שאנחנו יכולים לעשות עם הממשלה הזו מעבר למה שיש בהסכם. לא כל דבר נכתב בהסכם הקואליציוני. מה שמניע אותנו זה הרצון לשמור על חיים ועתיד וזכויות עמנו בכל התחומים. רע"מ לא ויתרה בכלל על העקרונות הדתיים, הלאומיים או החברתיים שלנו ושמרנו לעצמנו את הזכות לקבל החלטה עצמאית במצבים כאלה כפי שהוכחנו בחוק האזרחות. רע"מ הצליחה להיכנס לקואליציה ולתמוך בממשלה שמהווה המשך לממשלות ישראל לדורותיהן".
"כמה מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת כמו אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מתנהגים איתנו בשיטת קיום קשרים טבעיים עם יריביך הפוליטיים. אך לצערי שאר חברי המשותפת לא דוגלים בהיגיון הזה וקרה שהם עברו לידינו ולא אמרו שלום והם מתנהגים איתנו בתוקפנות. בניגוד להערכות הרווחות, במיוחד אלו של האופוזיציה - הממשלה מסוגלת להאריך ימים. לא אמרתי שאני מקווה שהיא תאריך ימים - אלא שהיא מסוגלת לעשות זאת.
נושא ההסדרה עם עזה: "לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל תפקידי תמיד יהיה בעד תמיכה בסוגיית עמנו הפלסטיני דרך חזון ברור שמשיג שלום, ביטחון, שיתוף פעולה וסובלנות בין העם הישראלי והעם הפלסטיני. מנסור עבאס לא יחסוך שום מאמץ כדי לקדם פשרה ופתרון לטובת עמנו הפלסטיני. טלפונים מעזה? נשאיר את העניין הזה בצד, למה לדבר עליו עכשיו? בראש ובראשונה אין מנוס מהפיוס הפלסטיני. לאחר מכן צריך יוזמה פוליטית פלסטינית מאוחדת שתחזיר את הסוגיה הפלסטינית למגרש. ללא הדבר הזה - כל פתרון לעזה יישאר פתרון חלקי. כעת הריכוז שלנו מושקע בסוגיות האזרחיות של החברה הפלסטינית בישראל.
"ישראל בתקופתו של נתניהו הלכה בכיוון של ניהול הסכסוך ולא לנסות לפתור אותו. לצערי, העמדה הזאת חלחלה לתוך העמדה הפלסטינית גם ולפי הבנתי גם ברמאללה וגם בעזה חושבים על ניהול הסכסוך ולא על איך לפתור אותו. זה מצב רע מאוד וזה תרם לפילוג הפלסטיני. על כל צד לכונן סדר עדיפויות משלו ולהביט לעתיד. גם אם ישראל לא מעוניינת (בשלום), מה הצד הפלסטיני עושה כדי לגרום לישראל להיות מעוניינת בכך? העמדות של המפלגות הישראליות השתנו. מי האמין שתהליך השלום עם מדינה ערבית יהיה תחת חסות הליכוד? נתניהו בעצמו, אחרי הקדנציה הראשונה שלו היה זה שהמשיך באוסלו ושרון הוא זה שאמר ש"דין נצרים כדין תל אביב" והוא זה שפינה את כל ההתנחלויות בעזה. המשמעות היא שהעמדות הפוליטיות/מדיניות נזילות ודינמיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם כל פעם שעיתון שמאל היהישם גרשיים על ציטוט שקרי.. (ל"ת)
    לנו מותר, אתכם נתקוף 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    ישראל היום פרסום פייק ניוז? קשה להאמין...
    שי 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מדובר באחד מהגורמים האמינים ביותור בעולם העיתונות הישראלי. כל מה שהם פרסמו עד היום היה אמין, מאוזן ואובייקטיבי
    סגור