תקשורת ומדיה

סמוטריץ' במתקפה חסרת תקדים על חגי סגל: "שקרים מביכים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית יצא במתקפה חסרת תקדים נגד עורך "מקור ראשון" שלדבריו "אימץ את הנרטיב של בנט ואת שקריו המכוערים".  חגי סגל הגיב: "טרם נרגע ממאמר שפרסמתי, לא אניח את המקלדת"
מערכת ice |  6
בצלאל סמוטריץ', חגי סגל (צילום פלאש 90/ סורייה דיאמנט, יונתן זינדל)
יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יצא אמש (צאת השבת) נגד עורך "מקור ראשון", חגי סגל בנוגע לטור הדעה שלו מסוף השבוע האחרון בעיתון וטען כי סגל אימץ את הנרטיבים של ראש הממשלה בנט ובפוסט הארוך שלו ניסה להסביר מדוע תקציב המדינה גרוע לטענתו.
סמוטריץ' כתב: "אז בסוף השבוע שבו איילה חסון חושפת את התחקיר של 'עד כאן' על קשריה הכלכליים של רע"מ והתנועה האסלמית עם חמאס, ועל חלקים מתקציב המדינה שימצאו את דרכם ככל הנראה דרך רע"מ לחמאס ולטרור, יוצא חגי סגל בעוד טור ביקורת נוקב בעיתונו מקור ראשון. לא על הקואליציה חלילה. על האופוזיציה. שוב על האופוזיציה.
סגל פותח אמנם בביקורת על תמיכתה של מירב מיכאלי בששת הארגונים שהוכרזו על ידי שר הביטחון כתומכי טרור, אבל לא אומר אף מילה חלילה על בנט שהפך אותה מקוריוז סהרורי בשולי השמאל לשותפה בכירה בממשלה. את הביקורת האמיתית הוא שומר, כמובן, לאופוזיציה. הפעם על ניסיונה חסר האחריות להפיל את הממשלה הרעה הזו דרך התקציב.
לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל עשרות מיליארדים - שבחלקם ימצאו את דרכם לחמאס ולחיזוק הטרור, וכולם יהפכו את התנועה האסלמית לגורם החזק והמשפיע ביותר בחברה הערבית בישראל. לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל קיצוצים אכזריים בלחם ובחמאה של הציבור החרדי. כן, בלחם ובחמאה. לא בשמנת ולא ב'כספים קואליציוניים' שנתפסים כמותרות. בתקציבים הבסיסיים ביותר של מערכת החינוך והתרבות החרדית. בלחם ובחמאה של בתי הספר והסמינרים וארגוני החסד והחברה.
לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל שלוש מאות מיליון שקלים לחיזוק ההתיישבות הערבית בערים המעורבות ורק ארבעה לחיזוק ההתיישבות היהודית בהן. לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל עשרות ומאות מליוני שקלים לקעקוע זהותה היהודית של המדינה. לארגוני הלהט"ב ולכניסתם למערכת החינוך, לתנועה הרפורמית, ולשאר גופים שחרתו על דגלם את הפיכתה של ישראל למדינת כל אזרחיה.
לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל גזירות והעלאות מיסים על השכבות החלשות ועל משפחות ברוכות ילדים. לא אכפת לו לחגי שהתקציב הזה כולל השקעות עתק מבורכות בתקציבי תשתיות, אבל בקושי בנגב ובגליל וכמעט בכלל לא ביהודה ושומרון. לא אכפת לו שזה התקציב הפוסט ציוני הראשון בתולדות מדינת ישראל. או שלא אכפת לו, או שהוא פשוט לא קרא את ספר התקציב. העיקר שיהיה תקציב.
ובעיקר, לא אכפת לו לחגי שלהפיל את הממשלה דרך התקציב זה פחות קשה מלהפיל אותה לאחר מכן. בתקציב מספיקה אצבע אחת שתתעשת, תציב קווים אדומים ותמנע את ההתאבדות הלאומית שבהתמסרות לתומכי הטרור ברע"מ. אחרי התקציב נצטרך לפחות שתי אצבעות כדי להפיל את הממשלה. פי שניים עבודה ופי שניים פחות סיכוי בדיוק. לא אכפת לו כנראה לחגי שהממשלה הרעה הזו תשרוד ותמשיך לעשות נזקים. העיקר שמולך התקציב יקבל את שלו.
סגל מאמץ במאה אחוז, ולא בפעם הראשונה, את הנרטיב של בנט, כולל את שקריו המביכים. מדינת ישראל לא מתנהלת עם תקציב של 'אחת חלקי שתיים עשרה של חוק תקציב משנת 2018'. זה פשוט שקר שחושף בורות מביכה ונועד לשרת את השקר הגדול יותר של בנט לפיו הוא הקים את הממשלה בלית ברירה ורק כדי למנוע בחירות חמישיות ולהעביר תקציב. בשנת 2020 הוספו בוועדת כספים למסגרת הזו אחד עשר מיליארד שקלים (יוזמה של עבדכם הנאמן שאומצה על ידי הממשלה הקודמת) ובשנת 2021 נוספו ארבעה עשר מיליארד שקלים נוספים. כל זאת בנוסף לעשרות המיליארדים שהוזרמו לטיפול במשבר הקורונה מחוץ לתקציב השוטף".
 
סמוטריץ' התייחס לתרציב המדינה וכתב: "אני לא טוען כמובן שלהמשיך בלי תקציב מדינה מאושר זה טוב. זה רע. אבל גם ברע יש מדרגות. למרות שהשוטף עובד באופן סביר לאחר ההרחבות האמורות, העדר 'הרשאה להתחייב' מונע מהמשרדים להוציא התחייבויות העתידיות וממילא לתכנן ולבצע מהלכים ארוכי טווח וזה בהחלט רע לכלכלה ולמדינה. אבל זה רחוק מלהיות קטסטרופה כמו שבנט וסגל מנסים להציג את זה כדי להצדיק את השקרים, ההונאה והרמיה, את הרס הדמוקרטיה, ואת מכירת המדינה לתומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלמית.
זה הרבה פחות גרוע מלאפשר לממשלה הזו להאריך ימים, להפוך את השוליים הסהרוריים של השמאל למרכז קבלת ההחלטות בממשלה (ראו טורו החשוב של קלמן ליבסקינד במעריב בסוף השבוע הזה), להעביר מיליארדים לחיזוק התנועה האסלמית ולחמאס, לאפשר ליאיר לפיד להסתובב בעולם כשר חוץ רשמי של מדינת ישראל ולהתניע תהליך מדיני על סטרואידים, לפגוע קשות ובתהליכים ארוכי טווח בזהות היהודית של המדינה, ועוד ועוד.
נעשה בעזרת השם כל מה שאנחנו יכולים בשבוע הקרוב כדי למנוע את העברת התקציב ולהפיל את הממשלה הרעה והמסוכנת הזו. נמשיך בכך גם אם התקציב יעבור ולא נפסיק לחתור לקיצור ימיה ונזקיה של ממשלת בנט-עבאס הזו. אם חלילה לא נצליח, ואם חלילה הממשלה הזו תחזיק מעמד ותוציא אל הפועל אל תכניותיה, יבואו חלילה ימים שבהם חגי סגל ישפשף את עיניו ולא יבין איך טחו עיניו מראות. איך הוכה בסנוורים והעניק לגיטימציה לממשלה הלא ציונית הראשונה בתולדות ישראל. כן, כי צריך תקציב".
בתגובה, סגל כתב בדף הטוויטר שלו: "יו"ר 'הציונות הדתית' טרם נרגע ממאמר שפרסמתי בערב רה"ש, ובו טענתי שגם לו יש חלק בכך שהימין לא הצליח להקים ממשלה למרות ניצחונו הסוחף בבחירות. אולי הוא מעריך שאם יסתער עליי ברשת, יוציא את דבריי מהקשרם וייחס לי עמדות שאין לי, זה יגרום לי לפחד ולהניח את המקלדת. ובכן, זה לא"/
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    החרד"לים הרסו את המחנה. חבל! (ל"ת)
    אודי 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אנשים בלי יצוג ברחוב
    יהודה 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חגי סגל,נדב העצני,דוד אלחיינו ,הם אנשים הזויים אם שנאת חינם לנתניהו ,ואין לזה כמעט יצוג בהרחוב הימין.
    סגור
  • 4.
    סמוטריץ טוחס לעייקר
    טוליק 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שחרר את הלשון מפנכת נתניהו
    סגור
  • 3.
    כת הטיפות הסרוחות
    טיפה או כיפה? 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כת הטיפות הסרוחות הנאלחות והבוגדניות עם הנשים הקדשות ביום שבו יפנו את עופרה ובית אל אברך הלל עם ברכה,
    סגור
  • 2.
    נאחל לשני בצדדים של אוייבנו בהצלחה
    כהנא מת 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פאשיסטים נושכים אחד את השני זה פאן
    סגור
  • 1.
    מפאייניקים בכיפה
    עותמן סיקסטי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מקור ראשון הוא עיתון הארץ של השמאל הציוני דתי
    סגור