תקשורת ומדיה

אורלי וגיא חוטפים אש ממשרד הבריאות: "פייק מסכן חיים"

במשרד הבריאות לא נשארו חייבים, ותקפו בחריפות את זוג העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז שרמזו על הקשר בין חיסוני קורונה ולידות שקטות: "עצם הצגת השאלה והפצתה על ידי מי שרבים רואים בטעות כעיתונאים, יוצרת מצג שווא של "תופעה" - רק שהיא שלא באמת קיימת בעולם האמיתי"
מערכת ice |  3
אורלי וגיא (צילום מסך ערוץ 10)
משרד הבריאות במתקפה על צמד העיתונאים אורלי וגיא, וזאת בעקבות פרסום שלהם שרמז על הקשר בין לידות שקטות ובין חיסונים: "שורת מחקרים מראה שאין שום עדות לכך שחיסוני הקורונה פוגעים בפוריות".
נזכיר, זוג העיתונאים, אורלי וילנאי וגיא מרוז, שזו אינה הפעם הראשונה בה הם מתעמתים עם מומחי הבריאות בישראל בכל הקשור לקורונה, שיתפו בחשבון הפייסבוק שלהם פוסט שקרא לנשים שעברו לידה-שקטה כתוצאה מחיסון הקורונה, לשתף את סיפוריהם ולהעלות את המודעות לכך. מדובר בעמוד האינסטגרם "אימהות נגד הסתה" שיוצא נגד כלי התקשורת בהפחדה מפני הקורונה, וקורא דווקא להיזהר מפני סכנות הנגיף.
 
במשרד הבריאות לא נשארו חיים, ותקפו בחריפות את זוג העיתונאים: "הם 'רק שואלים שאלות' - והתשובה היא שגם הפעם מדובר בפייק מסכן חיים! שורת מחקרים מראה שאין שום עדות לכך שחיסוני הקורונה פוגעים בפוריות: אין פגיעה בתפקוד השחלות, אין פגיעה בהשרשת העובר ברחם, החיסון לא מעלה שכיחות של הפלות, לידות מוקדמות, או לידות שקטות".
עוד הוסיפו במשרד הבריאות: "לעומת זאת, קורונה בזמן הריון עלולה לפגוע קשה באישה ההרה, בהשוואה לאישה שאינה הרה, כולל סיכון מוגבר לאשפוז בטיפול נמרץ, הנשמה ואפילו תמותה", והזהירו מפני הכוח של העיתונאים בכלי התקשורת להפצת הסיכונים הללו: "עצם הצגת השאלה והפצתה על ידי מי שרבים רואים בטעות כעיתונאים, יוצרת מצג שווא של "תופעה" - רק שהיא לא באמת קיימת בעולם האמיתי. הפצת פייק וקונספירציות עלולה לגרום לצערנו ליותר מדי אנשים להיות חולים שלא לצורך, ולסבול מסיפטומים של מחלה שהשלכותיה ארוכות הטווח אינן ידועות".
במשרד הבריאות חתמו: "הסיכון של אישה הרה למות מקורונה: 1:600. הסיכון לנזק לעובר עולה פי 4 כתוצאה מקורונה בהיריון - האם גם את זה יהדהדו מפיצי הכזבים? הפצת השקרים הללו בתחילתו של גל תחלואה, שלפי נתוני העולם צפוי להיות חסר תקדים ברמתו - זוהי רמה חדשה של ציניות וחוסר אחריות. פשוט אין גבול".
 
גם לאחר המתקפה על אורלי וגיא, במשרד הבריאות המשיכו במלחמתם נגד הפייק-ניוז, והפעם נגד פוסט שאמר כי ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, לא חיסנה את ילדיה: "כל ארבעת ילדיה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, חוסנו לקורונה, בדיוק ברגע שניתן האישור לשכבת הגיל שלהם. הפצת שקרים על ילדים היא שפלות מסוג חדש. כמה פשוט להפיץ שקרים בלי שום כיסוי, בלי שום אחריות ובעיקר בלי בושה", כתבו בהודעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מותר להם להביע דעה. למה להוריד את הפוסט ?
    אזרח 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנתיים מניסיון השנה והעדיות מנוטלי החיסון שזה מזיק ולא מחסן ביכלל.
    סגור
  • 2.
    גיא ואורלי אכן לא עיתונאים סתם זבל מפיצי בדותות
    סבא מוסא 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בכוח הם מנסים להכנס לתודעה גם ברמאות
    סגור
  • 1.
    סוכני FAKE פרובוקטרים. שימותו כולם, העיקר רייטינג וכסף.
    ארתורו 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מקווה שיום אחד תעשו חשבון נפש ותבקשו סליחה מאלה שאיבדו את חייהם עקב הפצת ה-FAKE.
    סגור