תקשורת ומדיה

הרמטכ"ל לשעבר נגד יאיר נתניהו: "לא מתקבל על הדעת"

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, תוקף בריאיון במעריב את הפוליטיקאים שתמכו באלאור אזריה ועם ביקורת על יונתן אוריך יועץ התקשורת של נתניהו, כמו גם על יאיר נתניהו: "חבורת צעירים מטים את דעת הקהל"
מערכת ice |  17
גדי איזנקוט (צילום פלאש 90)
גדי איזנקוט, הרמטכ"ל ה־21 של צה"ל, יורה לכל הכיוונים בריאיון שערך עמו בן כספית במעריב ויפורסם בסוף השבוע הקרוב. איזנקוט מדבר לראשונה באופן מקיף מאז שחרורו מצה"ל בתחילת 2019.
מטבע הדברים, איזנקוט לא יכול היה שלא להתייחס לפרשת אלאור אזריה שהסעירה את המדינה. וגם לאחר כמעט 6 שנים, הרמטכ"ל לשעבר עדיין דבק בעמדתו "על זה אין מבחינתי ויכוח. אזריה עבר על כל הנורמות וכל הפקודות", ומעלה ביקורת על הדרג המדיני שלא עמד מאחורי הצבא בכך: "חלק מהפוליטיקאים נוקטים עמדה ולמעשה נותנים גיבוי להתנהגות הלא ראויה של אזריה".
 
גם ביחס הרשתות החברתיות והתקשורת, יש לרמטכ"ל לשעבר ביקורת חריפה, במיוחד נגד היועצים של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, וגם נגד בנו של רה"מ, יאיר נתניהו: "בעודנו מטפלים באירוע אזריה חבורת צעירים מטים את דעת הקהל", אומר איזנקוט ומוסיף, "שלחו לי פודקאסט עם יונתן אוריך שמתגאה איך הם הפכו את דעת הקהל על הראש של הרמטכ"ל ושר הביטחון. בנו של ראש הממשלה וכמה צעירים מייצרים סדר יום ברשתות החברתיות ומובילים התקפה על הראש של הרמטכ"ל - זה לא מתקבל על הדעת".
 
בן כספית שאל אותו בריאיון: "ואולי הם צודקים? אולי הנורמות צריכות להיות שמחבל לא יוצא חי מפיגוע? עם כל הכבוד לטוהר הנשק, יש כאן מאבק בטרור? הבא להרגך, השכם להרגו".
ועל כך ענה הרמטכ"ל לשעבר: "זה קשקוש מוחלט. אני לא מרגיש צורך להסביר את זה. הציבור יודע שצה"ל הוא צבא נחוש שנלחם בטרור, הורג מחבלים, מסכל פיגועים, בולם אינתיפאדה שלישית בזכות הנחישות הזאת שהיא גם חכמה וגם מוסרית ומפעיל הרבה מאוד כוח בדרום כדי לבלום את צעדות השיבה ובצפון נגד השחקן הכי חזק במזרח התיכון, הבריון השכונתי, שהיא איראן. זו האמת. לא ראיתי מקרה אחד של היסוס בצה"ל".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    גבר גבר
    Jill 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמטכ"ל אחרון עם ביצים היה רפול כל מי שבא אחריו היו מנגנים פוליטיקה
    סגור
  • 14.
    הכינו את החצוצצרות .....
    אוא 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד אחד בינוני ממליך עצמו למלך ישראל
    סגור
  • 13.
    ביביסטים עלובים מלאי שינאה שלא עשו כלום יוצאים
    דוד 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ביביסטים עלובים מלאי שינאה שלא עשו כלום יוצאים נגד אדם שסיכן את חייו יום יום בשביל המדינה. אולריך נתניהו הבן והחבורה הרקובה שלהם. מנצלים את אזריה כדי לפרק עוד קצת את המערכת לטובת ראש המאפיה.
    סגור
  • טיפש מטופש!
    מנחם רביב 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמך להשתלח ככה בעדה שלמה בצורה מאוסה ומצחינה. רבבות של ביביסטים כפי שאתה מכנה אותם בגנאי לחמו במשכם של שנים רבות למען מדינת ישראל. עם כל הכבוד לרמטכ"ל לשעבר מר גדי אייזנקוט שלא סיכן את חייו יום יום למען המדינה כפי שניפחת אותו בהגזמה מוחלטת, רבבות רבות של חיילים פשוטים שעמדו במשכם של שנות כהונתו כרמטכ"ל וחטפו אבנים וסלעים, בקת"בים, יריקות ומכות על הראש ונאלצו להבליג ולא לפגוע בפורעים המוסלמים הארורים בשם אותו טוהר נשק בזוי, שאיפשר למחבלים להתעלל בחיילי צה"ל, הציק להם, לפגוע בהם, להשפיל אותם עד עפר, ולהוריד להם את הביטחון העצמי בשם אותה ניאורות פרוגרסיבית ארורה שטווה הסמול הפוליטי הארור בארץ ובעולם.
    סגור
  • 12.
    רמטכל שחיי במאה הקודמת. לא מעניין בכלל כבד מיושן.
    ביקו 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה חידש בדבריו? כאילו לא מבין באיזה מציאות הוא חי. עתיק
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    אייזנקוט היית רמטכ"ל מאלה שנשכחו
    7890 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתום תפקידם. מה רצעת להוכיח? היתכן הפוצ"ר הוביל אותך באף להחלטה בקשר לחייל אלאור אזריה? בחולשתך נכנעת ללחצם של הבן כספיתים למינהם ואו למעשה בן דרעק ודומיו כמו המצורע גליקמן ודרעקר. הוכחת חוסר עמוד שדרה.
    סגור
  • 10.
    למה לא תאמר חבורת תקשורת מסיטה את דעת הקהל
    אאא 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רמטכל נכבד ואהוב באמת , הוא תאמר גם את המישפט הבא. תקשורת עסקה במשך שנים בהסטת דעת הקהל להנדסת תודעה . למה עכשיו לא מדברים על המחדלים של השר לביטחון על הפנים , שרת התחבורה , מאות אניות ממתינות כבר חודשיים מחוץ לנמלים ואנחנו נשלם על זה . משטרה עבריינית , חדלת אישים , ניצב שצריך להיות מפוטר מיידית , לא בגלל שדילג מעל נדקר. הוא היה בקומה למעלה עם הדוקר אז איך לא עצר ואזק אותו . מנטליות ותרבות מושרשת מגיל אפס לא תשנה גם אם תשים לו דרגות של מלך. יפה בן דוד שולטת במדינה, בושה . הרי גם למורים יש ילדים בבית אז מהם הם לא יכולים להידבק . עזות מצח. שכר בלי לצאת מהבית , חופשות מופקעות... טיסות בלי הפסקה לחול של חברי כנסת אבל אסור לדבר על זה באותה התדירות שדיברתם על הממשלה הקודמת
    סגור
  • 9.
    איזן בלוף
    ל.כ.פ. 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכין את דרכו לפוליטיקה
    סגור
  • 8.
    כלומניק ועוד כלומניק הוא באמת צריך להתחבר למחורבנט (ל"ת)
    אביחי 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 7.
    מר
    Jill 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וזה מה שיש לו להגיד על פוליטיקה כמו יאיר לפיד על התקציב
    סגור
  • 6.
    רסר
    פרפר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואני חשבתי שאייזנקוט היה רס"ר במחנה צריפין
    סגור
  • 5.
    כולם צריך להסכים לדעת עובד המדינה, רק דעתו נחשבת
    עצמאי 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא אפילו לא מרגיש צורך להסביר את זה. הוא העובד מדינה השמן ולכן רק דעתו קובעת. שחיתות מטורפת מה שקורה פה. שכחו מי משלם למי ומי עובד אצל מי.
    סגור
  • 4.
    כל ה0מולנים חושפים את פרצופים האמיתי אחרי השחרור
    רונן 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 3
    צורה לצבא ולמדינה
    סגור
  • 3.
    רמטכל של שלום
    יהודי ציוני 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האיש לא מחובר למצאות המזרח תיכונית.טרוא מנצחים בכוח והסגנון המכובסשל המילים לנטרל מחבל אינה הולמת את הסיטואציה בו נחזור למשפטים דאני למדתי בגולני חיסול המחבל עם כל המשתמע מכך.
    סגור
  • 2.
    מדובר באידיוט (ל"ת)
    בר 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • אכן אתה באמת אדיוט! של נעלייך! (ל"ת)
    אחת 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    לכל חייל (ל"ת)
    עורך דין 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור