תקשורת ומדיה

שרון שפורר יוצאת לדרך עצמאית: כמה הצליחה לגייס מהציבור?

שלושה ימיים לאחר פרישתה מ"המקום הכי חם בגיהנום", שרון שפורר הצליחה לגייס קרוב ל-150 אלף שקל מהציבור: "אכתוב על התקשורת ועל האופן שבו היא גונבת לנו את הכיס"
מערכת ice | 
שרון שפורר (צילום יובל אצילי)
לאחר שהודיעה בשבוע שעבר על פרישתה המפתיעה מ"המקום הכי חם בגיהינום" על רקע סכסוך עם מייסדת העיתון עינת פישביין, העיתונאית שרון שפורר הצהירה כי תצא לדרך חדשה כעיתונאית עצמאית, והצליחה לגייס נכון לכתיבת שורות אלה כ-146 אלף שקלים תוך פחות מיומיים, ומיותר מאלף תורמים.
"אחרי 19 שנים בתקשורת, מצאתי את עצמי בלי קורת גג מקצועית. משום מה, וזה מאוד מפתיע אותי, אני מצליחה להישאר אופטימית. האלה יודעת למה. זה לא שיש לי איזה ים גופי תקשורת שעומדים בתור עם הצעות עבודה אחרי שבשנים האחרונות ביקרתי רבים מהם כמו גם את העיתונאים הבכירים יותר או פחות שבהם ואת הטייקונים ששולטים בהם.בואו נגיד שאבי ניר, מנכל קשת 12, לא הולך לשבת לי על הטלפון עכשיו להציע לי עבודה אחרי שכתבתי כמה פעמים שהוא אחד האנשים הכי נוראיים ומזיקים לחברה הישראלית", סיפרה העיתונאית בפוסט הפרישה שלה, כאשר כעת מתברר כי בהחלט הייתה לה סיבה לאופטימיות.
 



שפורר הוסיפה לכתוב על חייה המקצועיים, ועל הסיבה לגיוס הכספים, בדף האינטרנט שפתחה לשם המטרה, כתבה: "אני מזועזעת מהתקשורת בישראל. לא רק מהעובדה שהיא שבויה בידי בעלי הון בעלי אינטרסים כלכליים אדירים ששולטים כאן בראשי ממשלות וגונבים לציבור את הדעת וגם כסף מהכיס בסיקור ובחוסר הסיקור של נושאים רבים כל כך. אלא גם גם מהאופן שבו זה מחלחל למטה וגורם לכל כך הרבה עיתונאים להיות רקובים. נטולי כל אתיקה בסיסית. לרוב, אפילו לא בגלל שהם מושחתים או רעים. אלא בגלל המערכת שבה הם פועלים".


צילום מסך, אתר beactive


בהמשך הוסיפה לתאר, את התחום בהם היא מתכוונת לעסוק ככתבת עצמאית. "על מה אכתוב? על הכל אבל בעיקר על התקשורת בישראל והאופן שבו היא גונבת לכולנו את הדעת וגם את הכיס. ממש ככה. זה לא טריוויאלי בעיניי כשרבות ורבים כל כך בציבור הישראלי מתקשים.ות לסיים את החודש. אבל יודעים מה - אולי כשהתקשורת בישראל תתחיל לעשות את העבודה שלה כמו שצריך, גם זה ישתנה", סיפרה.
 


גם אורלי בר-לב מי שידועה זה מכבר כעיתונאית עצמאית ואקטיביסטית, המפרסמת תכנים בנושאי שחיתות ויוקר המחייה ברשתות החברתיות, וגם ככזו המתפרנסת מתרומות של אנשים פרטים, לא נותרה אדישה נוכח הצעד של עמיתה, ופרסמה אף היא את קמפיין מימון ההמונים בעמוד הטוויטר שלה וכתבה: "העיתונאית האמיצה יוצאת לדרך עצמאית"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה