תקשורת ומדיה

אלקין חושף: האם גדעון סער ירוץ יחד עם בנט?

שר הבינוי והשיכון, אלקין, מכחיש כי היו מגעים בינו ובין הליכוד, מתעקש להעביר את חוק הנאשם נגד נתניהו, ועונה עלה שאלה המסקרנת האם תקווה חדשה של סער במגעים לריצה משותפת יחד עם ימינה של בנט והקמת גוש מאוחד?
מערכת ice |  1
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, התייחס לדבריו של ראש הממשלה בנט על חוק הנאשם בפלילים שאמר שלא משנים את כללי המשחק ערב הבחירות, ואמר כי בתקווה חדשה, מפלגתו, יריצו את החוק בכל מקרה.
כזכור, בנט התייחס למהלך של מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, לנסות להעביר את "חוק הנאשם בפלילים" שלמעשה ימנע מנתניהו להתמודד בבחירות וכתב על כך: "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי. אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל".
עוד כתב בנט: "בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".
אלקין הסביר את המהלך, בריאיון לאלמוג בוקר בחדשות 13, כי כל עוד הייתה קואליציה, אזי על פי ההסכם הקואליציוני כל מפלגה יכולה להטיל וטו במקרה ויש שינוי בחוק יסוד, ובאמת מפלגת "ימינה" של בנט הטילה וטו על חוק הנאשם. זו הסיבה שדווקא עכשיו שאין קואליציה, במפלגתו של סער מקדמים את החוק.
 
שר הבינוי והשיכון דחה על הסף כי היו מגעים בינו ובין הליכוד: "תפסיקו עם הספין", אמר והוסיף כי הוא עצמו אמר על דוכן המליאה מילים קשות נגד בנימין נתניהו: "הצעות זורמות כל הזמן, הציעו גם לגדעון סער להיות ראש ממשלה", אמר אלקין והוסיף כי למרות זאת לא היו באמת מגעים.
על האפשרות לחבירת תקווה חדשה יחד עם ימינה, חבירה שעל פי הסקרים מקבל איחוד כזה 13 מנדטים, אמר אלקין: "אני לא מכיר שום שיח לחיבור עם בנט, ואמרו שאולי הוא עצמו בכלל לא יתמודד. אנחנו מתמודדים כמפלגה. יש לנו תשתית ופעילים בשטח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפני בחירות?
    ח״ן 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל תמיד לפני בחירות - הזמן להצביע על חוק הנאשם הוא תמיד עכשו!
    סגור