תקשורת ומדיה

עכשיו זה רשמי: הכנסת התפזרה - לפיד ראש ממשלה

לאחר מחלוקות שונות שהביאו לדחיית ההצבעה אמש הכנסת אישרה הבוקר באופן סופי את החוק לפיזור הכנסת וקבעה את ה-1 בנובמבר כמועד הבחירות; חוק המטרו לא עבר לאחר שהאופוזיציה התנתה את התמיכה בו בהסרה ההכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש 
מערכת ice | 
נפתלי בנט, יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90, פייסבוק/ בנימין נתניהו)

עכשיו זה רשמי ישראל יוצאת למערכת בחירות חמישית בתוך פחות מ-4 שנים. מליאת הכנסת אישרה הבוקר (חמישי) בקריאה שלישית ואחרונה את החוק לפיזור הכנסת ה-24  הבחירות יערכו ב-1 בנובמבר אחרי תקופת החגים.

הכנסת פוזרה מבלי לאשר את חוק המטרו שנועד להכריז עליו כפרויקט לאומי ולמנוע עיכובים נוספים כתוצאה מהסתייגויות של רשויות מקומיות וארגונים שונים. כאשר באופוזיציה התנו את התמיכה בחוק בהסרת ההכרזה על עמיחי שיקלי כפורש.

אתמול יתכנסו חברי הכנסת  כדי להצביע על החוק לפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית, אולם עקב מחלוקות שונות בעיקר סביב מועד הבחירות והעברת חוק המטרו, ההצבעה נדחתה.
 


בהתאם להסכם הקואליציוני יאיר לפיד יכנס בזאת לתפקיד ראש ממשלת המעבר, ונפתלי בנט שהצהיר אתמול כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות ימשיך לכהן כראש ממשלה חליפי עד כינונה של ממשלה חדשה.
 
הודעתו של בנט שמה סוף לספקולציות באשר לעתידו הפוליטי, שהתעוררו מאז ההודעה הדרמטית שהוציא רק בשבוע שעבר על החלטתו לפרק את הקואליציה שהקים יחד עם יאיר לפיד, אחרי שלדבריו "מוצו" הניסיונות לייצב אותה. מאז אותה החלטה להקדים את הבחירות סירב בנט להתייחס לעתידו הפוליטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה