אמיר איל: רואה החשבון שהפך ל"כריש" השקעות

הוא הקים את קבוצת אינפיניטי, מיצב עצמו כאחד מאנשי שוק ההון הבכירים בישראל, וגם מוצא זמן לככב בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים" ולמרוצי מכוניות. מי אתה אמיר איל?

מערכת ice | 
אמיר איל (צילום אייס)
אמיר איל, יליד 1965, הוא רו"ח, יזם ואיש עסקים, מוותיקי שוק ההון הישראלי. איל הוא הבעלים והיו"ר של קבוצת ההשקעות אינפיניטי, מרצה ופרשן כלכלי. בתודעה הציבורית הוא מוכר בעיקר בשל השתתפותו כמשקיע בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים".
ביוגרפיה עסקית
איל נולד והתחנך בנתניה. אמו הייתה מחנכת ומורה לאנגלית, אביו עבד כמתווך וכיזם. בצעירותו שיחק בקבוצת הכדורסל של מכבי נתניה, מגילאי ילדים ועד בוגרים.
בצה"ל שירת איל כקצין מודיעין, לאחר שסיים לימודי מחשבים ואלקטרוניקה במסלול עתודאי. בעת שירותו הצבאי אף הספיק להשלים תארים בכלכלה וחשבונאות מטעם אוניברסיטת תל אביב, כמו גם לימודי המשך בחשבונאות בפקולטה לניהול של האוניברסיטה. עוד פרט מרכזי ברזומה האקדמי של איל, נוגע להיותו בוגר התוכנית למנהלים בכירים מטעם אוניברסיטת הרווארד, מהמוסדות האקדמיים הנחשבים והיוקרתיים בעולם.
את הקריירה העסקית החל איל בפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PWC, שם הועסק כמתמחה. הצעד הבא היה בחברת אפסילון, שם עבד במשך שבע שנים ובתקופה זו התקדם במעלה ההיררכיה לסמנכ"ל ולשותף זוטר.
במחצית השנייה של שנות ה-90, החליט לצאת לדרך עצמאית וממשרד קטן בהרצליה ייסד את אינפיניטי גרופ, שתהפוך בהמשך לקבוצת אינפיניטי –פירמה שבהדרגה תמצב עצמה כאחד מבתי ההשקעות המובילים בישראל, ואת איל כיזם עסקי וכאחד השמות הבכירים בשוק ההון המקומי. הקבוצה מאגדת מספר חברות הפועלות במשולב תחת קורת גג אחת במגוון תחומים – ובהם ניהול תיקי השקעות, קרנות השתלמות, ביטוחים אישיים וקרנות גמל. בין תחומי ההשקעות של הקבוצה: נדל"ן על גזרותיו השונות, עסקאות מימון גלובליות וכן השקעה בחברות הזנק. כיום מנהלת החברים נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים, בישראל ומעבר לים.
"אני חי את השוק הרבה שנים, ומתחת לרדאר", סיפר איל ב-2021 בריאיון לאתר ice על האג'נדה המנחה אותו. "הקבוצה שלי – אלו 10 חברות שהרכיבו את איפיניטי איילים, וכל הבכירים שלה הם אנשי מודיעין, אמ"ן. הפילוסופיה שלנו תמיד תמיד שונה: הרבה פחות פרסום, הרבה מתחת לרדאר, ומראים רק את קצה הקרחון". עוד הוסיף איל באותו הריאיון: " אנחנו בקבוצה מאמינים בעסקים ולא בקבלת החלטות מהירה, בלי פוליטיקה של עסקים. אני מעדיף להיות קפטן של סירה גמישה ומהירה, כך אני יכול להגיע מהר יותר למטרה שלי". 
בישול, כדורגל ומכוניות מרוץ
איל נשוי ואב לארבעה. לצד פעילותו בקבוצת אינפינטי, הוא משתייך לוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון בישראל, ובעבר שימש בין היתר יו"ר אגודת ידידי האוניברסיטה הפתוחה וחבר בוועדת ההיגוי של קרן GIF (קרן גרמניה-ישראל למחקרים). בנוסף הוא משמש כחונך לפורשי יחידות מיוחדות של צה"ל.
איל הוא אחד מחברי הצוות בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים", המשודרת בקשת, ואף השתתף בה כמשקיע בגלגולה המוקדם, כשזו עוד שודרה בערוץ 10. בין תחביביו: נהיגת מרוצים  (כולל קורסים מקצועיים והשתתפות במרוצים), צפייה בכדורגל ובישול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה