דובי פרנסס: מתלמיד בינוני למנהל הון סיכון מוערך בעמק הסיליקון

הוא גדל בחדר עם שלושה אחים, נחשב למי שמכר את ביטוח החיים היקר בהיסטוריה, ויש לו אובססיה לגרביים. מי אתה דובי פרנסס?
מערכת ice | 
דובי פרנסס (צילום יחצ)
דב (דובי) פרנסס, יליד 1978, הוא איש עסקים, מייסד ומנכ"ל קרן ההון סיכון Group 11, וחבר בפאנל "הכרישים" בתוכנית הטלוויזיה של קשת 12.
 
ביוגרפיה עסקית
פרנסס נולד בחולון, אביו היה בעל מוסך ואימו עובדת עירייה. בילדותו חלק חדר לצד שלושה אחים. על אף שפרנסס מעיד על עצמו כמי שהיה תלמיד בינוני, ללא תעודת בגרות, שהעביר את זמנו כמתנדב במגן דוד אדום – הוא המשיך ללימודים גבוהים והשלים תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניהול (מאוניברסיטת בן גוריון) ותואר שני במינהל עסקים (מאוניברסיטת UCLA בקליפורניה). 
עם סיום הפרק האקדמי, נשאר פרנסס להתגורר בארה"ב: בעקבות אחיו הגדול, ישי, עבר לסן פרנסיסקו לטובת עבודה בדויטשה בנק. בתאגיד הפיננססי, שימש פרנסס כבנקאי פרטי, במסגרת זו התוודע לאוליגרך הרוסי סרגיי גרישין (שנחשב לאיש החזק באחד הבנקים הגדולים ברוסיה, ROSEVROBANK ומת ב-2023) – היכרות ששינתה את חייו. 
גרישין לקחת את פרנסס תחת חסותו, והפך אותו למנהל עסקיו וליד ימינו בחברת SG, המתמחה בייעוץ פיננסי עבור בעלי הון. שיתוף הפעולה בין השניים, היה גם זה שהוביל לקמתה של קרן ההון סיכון SGVC בראשית העשור שעבר.
נקודת ציון משמעותית בקריירה המתפתחת של פרנסס, שהפכה אותו לשם מוכר ולא רק בענף, התרחשה בשנת 2014, כאשר הרכיב את פוליסת ביטוח חיים היקרה בהיסטוריה לאדם בודד. הסכום: 201 מיליון דולרים. כשנה מאוחר יותר, רכש פרנסס מגרישין את הבעלות על קרן ההון סיכון, והחליף את שמה ל-Group 11. הקרן, הנחשבת לאחת המובילות בתחום הפינטק, מאגדת השקעות טכנולוגיות ומנהלת כיום נכסים בשווי של למעלה ממיליארד דולרים. על רקע פעילותו, מסומן פרנסס כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בפינטק הישראלי. 
כריש ופרזנטור
פרנסס נשוי לרוני אשל ואב לשניים, מתגורר בקליפורניה. בעשורים האחרונים הוא נמצא על קו אמריקה-ישראל, כשאחת הסיבות לכך טמונה בהשתתפותו בתוכנית "הכרישים", בה הוא משמש כאחד המשקיעים החל מ-2018. בזכות תוכנית הטלוויזיה, מזוהה היום פרנסס לא רק כמשקיע בעל חושים חדים, אלא גם כמי שמחזיק באוסף של גרביים צבעוניים, שהפכו לסימן ההיכר שלו. פרנסס הוא גם פרנטזור מבוקש (בנק מזרחי טפחות, הכשרה חברה לביטוח), ומגיש הפודקאסט "ההחלטה" מבית מאקו.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה