תקשורת ומדיה

פיתוח ישראלי חדש צפוי לשנות את שוק האבוקדו העולמי

שוק האבוקדו העולמי מגלגל כ- 13 מיליארד דולר בשנה זאת חרף העבודה שגידוך הפרי ארוך ועיקש, פיתוח ישראלי חדש יאיץ את תהליך צמיחת הפרי ולהרחיב את הייבוא
מערכת ice | 
אבוקדו (צילום freepik)
מכון המחקר הישראלי מיגל דיווח הבוקר (חמישי) כי הצליח לפתח טכנולוגיה פורצת דרך אשר תאפשר ייצור מהיר של שתילי אבוקדו בתרביות רקמה סטריליות. הפיתוח הגיע כשברקע עקב הביקוש האדיר לאבוקדו בעולם. מכון המחקר שיתף פעולה עם חברת Bestree במטרה לייצור ושיווק תרביות שתילי האבוקדו לכל העולם.
 
יש שמגדירים את האבוקדו כ"זהב הירוק" של ימנו זאת בשל שבעולם ניטעים מדי שנה כ-15 מיליון שתילי אבוקדו חדשים, זאת בעקבות הגידול בביקוש ממדינות אירופה וכן מסין ויפן. ב-2018 הוערך שוק האבוקדו העולמי בכ-13 מיליארד דולר והצפי הוא כי עד שנת 2026 יגדל ל-21.6 מיליארד דולר.
 
עקב כך מוסדות מחקר רבים בעולם עוסקים בניסיון להרבות שתילי אבוקדו שלא בדרך המסורתית, במטרה לזרז את זמן ייצור השתילים הארוך. בנוסף לכך שתילי אבוקדו בטכניקת הריבוי המסורתית- אסורה לייצוא והעברה מארץ לארץ עקב תקנות הגנת הצומח, בכדי לא להעביר מחלות ממדינה למדינה. בשיטה החדשה שפותחה ניתן גם ניתן לייצא.

יש לציין שזהו הפיתוח המסחרי הראשון בעולם של כנות אבוקדו שעברו ריבוי וגטטיבי בתרביות רקמה סטריליות- שיטת שיבוט של אחד מחלקי הצמח לצמחים שלמים. כמו כן זהו הישג משמעותי בתחום החדשנות והאגרוטק, הצלחה מחקרית כלכלית, המציבה את מכון המחקר מיגל בשורה ראשונה עם מכוני מחקר בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה