השוק

שפיר הנדסה הגישה תביעה ב-200 מיליון שקל נגד המדינה

סופר אנ.ג'י, חברת חלוקת הגז הטבעי שנמצאת בבעלות חברת שפיר הנדסה, הגישה תביעת ענק על סך 200 מיליון שקל נגד משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי
מערכת ice |  1
שפיר הנדסה (צילום מתוך אתר החברה שפיר הנדסה, shutterstock)
סופר אנ.ג'י, חברת חלוקת הגז הטבעי שנמצאת בבעלות חברת שפיר הנדסה, הגישה תביעת ענק על סך 200 מיליון שקל נגד משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי. תביעת הענק הוגשה בטענה שהמדינה ביצעה שינויים במודל חלוקת הגז. כך פורסם אתמול (רביעי) ב"כלכליסט".
לפני כעשור היה כישלון גדול של המדינה בניסיון לקדם חיבור של מפעלים וצרכנים בינוניים לרשת הגז הטבעי. במשרד האנרגיה העריכו שחיבור של מפעלים לתשתית הגז הטבעי יכולה לחסוך למדינה 500 מיליון דולר בשנה, מה שיכול לחסוך בעלויות החשמל והאנרגיה של המפעלים ולהחליף שימוש בדלקים מזהמים. ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה ל"כלכליסט": "כמקובל בהליכים משפטיים, תשובת המדינה תינתן לבית המשפט".
 
כזכור, לאחרונה חברת שפיר הנדסה פרסמה את תוצאותיה הכספיות המסכמות את הרבעון הראשון לשנת 2023, מהן עולה כי הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל - עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. 
מגזר התעשייה – ברבעון הראשון של שנת 2023 ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו ב-12% ל-589 מיליון שקל. במקביל, נרשמה עלייה של 10 מיליון שקל בהכנסות הפנימיות של המגזר. הגידול בהכנסות נובע הן מגידול בגין הכמות הנמכרת והן כתוצאה משינויי מחיר בעקבות עליות המחיר של חומרי הגלם. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם ב-103 מיליון שקל  זאת לעומת 91 מיליון שקל  ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה ופקידים לא מקצועיים. רק תביעות כאלה יחנכו אותם (ל"ת)
    מוטי בר-נס 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור