תקשורת ומדיה

אברי גלעד במתקפה: "זה כמו לתת קלצ'ניקוב לתינוק"

מגיש הטלוויזיה קושר את רשת הטיקטוק עם העלייה בתופעת החרמות ובניסיונות ההתאבדות בקרב ילדים ונוער: "יש לומר בבירור: צריך לסגור את טיקטוק בישראל"
מערכת ice |  5
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
הרשתות החברתיות הכניסו לפני יותר מעשור את בני הנוער אל מצב חברתי מורכב, שמתרחש למול חוסר האונים של הילדים, המורים וההורים. המקרה הידוע הראשון בישראל היה של הנער דוד-אל מזרחי ז"ל ששם קץ לחייו בשנת 2011 לאחר שסבל מבריונות ברשת. 
מאז הצטרפו לחגיגה רשתות חברתיות אחרות ובראשן אינסטגרם, סנאפצ'ט, והאחרונה טיקטוק. מנחה הטלוויזיה אברי גלעד סיפר בטורו השבועי במוסף "שישבת" של ישראל היום, על הפגישה שלו עם נער שניסה לשים קץ לחייו לאחר חרם חברתי שנוצר לאחר שחבריו קינאו בסרטוני הטיקטוק שלו. 
 
גלעד סיפר וכתב בביקורת: "למה הוא רצה לקפוץ? כי הוא עוד קורבן של חרם, אחד מני אלף שמתארגנים כרגע על ידי ילדים שנתנו להם טלפון ביד ולא הבינו שלתת טלפון לילד זה כמו לתת קלצ'ניקוב לתינוק - טוב לא יצמח מזה."
גלעד קרא לאסור על שימוש ברשת החברתית בישראל: "יש לומר בבירור: צריך לסגור את טיקטוק בישראל. הרשת הזאת, המאפשרת לכל אחד ליצור סרטונים בקלות רבה מדי ולהפוך למשפיע רשת כשאין לו עדיין כלים להשפיע על שום דבר חוץ מלימודיו בבית הספר, מפוררת את החברה."
נזכיר כי ישנה מדינה שכבר עשתה את הצעד הזה: מונטנה שבארה"ב. באפריל האחרון נחקק במדינה החוק, שייכנס לתוקפו בינואר 2024, ויאסור על תושבי המדינה להשתמש באפליקציה. המושל גרג ג'יאנפורטה הצהיר כי הוא מקדם את "הרצון המשותף שלנו להגן על תושבי המדינה מפני מעקבים של המפלגה הקומוניסטית הסינית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צודק
    סיגל 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם בדרך לתהום אנחנו במדרון חלקלק וכולם דוהרים לאותו כיוון מסוכן אכזרי ממכר!! זה נקרא בחירה ? חופש לבחור? אז לא !" אני לא רוצה את זה" אבל לא יכול בלי !!!! הצילו !!!!!
    סגור
  • 4.
    להוציא חוק לילדים מתחת לגיל 16 על סלולר (ל"ת)
    סער 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הטיקטוק שלילי מכל כך הרבה בחינות!
    יאוש 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעודד נרקסיזם, חרמות, למרות שלאחרונים מספיק גם הפייסבוק... אבל סגירתם היא חלום שלמרבה הצער לא יתגשם. יש להתמקד בחינוךחינוךחינוך. ולמרבה הצער גם זה לא יקרה.
    סגור
  • 2.
    אברם. תודה, אתה כישלון. לא תהיה אפילו הערת שוליים (ל"ת)
    התצפיתן 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ואכן הוא צודק (ל"ת)
    מירי 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור