ויראלי

ברהנו טגניה נחשף בתיעוד מגיל 14: "מאשים את עצמי"

עיתונאי חדשות 12 היה נער בן 14 בזמן אסון פסטיבל ערד, ותיעוד שהתפרסם אתמול מציג כיצד אותו נער לקח אחריות על ההתפרעות המסוכנת של בני הנוער: "אני לא ציפיתי להתנהגות הזו"
מערכת ice |  2
ברהנו טגניה (צילום פייסבוק)
אתמול לפני 28 שנים התרחש אסון פסטיבל ערד, החקוק בזיכרונם של עשרות אלפי ישראלים, שהם או קרוביהם היו באזור הסכנה בו נמחצו למוות שלושה בני נוער, שהגיעו לחגוג את הקיץ עם מיטב הלהקות והזמרים הישראלים של שנות ה-90.
אחד מהצעירים הללו היה ברהנו טגניה, היום כתב הפלילים של חדשות 12. טגניה הצעיר היה מאלו שבילו בפסטיבל, וצולם לאחר מכן בכתבה כשהוא מאשים את בני הנוער, כולל את עצמו, בהתנהגות פרועה שאולי תרמה לבלגן בפסטיבל: "כולם קפצו על כולם, אתה רואה אנשים דורכים על אנשים, אז אני מאשים את עצמי".
 
 
בפסטיבל היתה אמורה להיות הופעת הפרידה של להקת משינה, ונמכרו אליו יותר מ-25 אלף כרטיסים כאשר לאחר מכן התברר שהמשטרה אישרה למכור 18,000 בלבד. בזמן הופעת החימום של להקת טיפקס נדחסו אלפי בני נוער בשערי הכניסה עד שהוא קרס והביא למותם המיידי של שני הצעירים איטן פלד וחן יצחק. צעירה נוספת, נעמה אלקריב, נפצעה קשה וחמישה ימים לאחר מכן נפטרה מפצעיה.
ההופעה של טיפקס הופסקה ומשינה לא עלו להופיע. גם שאר הימים בפסטיבל בוטלו לאחר ששלמה ארצי ועפרה חזה סירבו להופיע בעקבות האסון. 
ההופעה
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מלשין מגיל צעיר, אתיופי סמוי בפסטיבל ישראלי.
    סלומון משראווי 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוי ומלשין, אם כך הוא בחר במקצוע הנכון
    סגור
  • 1.
    עכשיו שיקח אחריות על חלקו
    רינת 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 6
    בשיסוע העם, דרך ערוץ התרעלה שהוא משדר בו.
    סגור