תקשורת ומדיה

ברהנו טגניה מתפוצץ על המפגינים: "לא להתבכיין על אלימות משטרתית"

כתב חדשות 12, ברהנו טגניה, התייחס לטענות לאלימות קשה של שוטרים נגד מפגינים: "על מה אנחנו מתלוננים? אנשים יוצאים להפגין, שיצפו שיעצרו, שיצפו שיחטפו ושיצפו שהם יישלחו לכלא, אין מה לבכות ואין מה להתלונן. להפך, אני עומד על זה, המשטרה נוהגת בכפפות של משי, המשטרה נוהגת באמת באיפוק"
מערכת ice |  6
ברהנו טגניה (צילום פייסבוק, פלאש 90/ יוסי אלוני)
על רקע ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט סביב העברת החוק לצמצום עילת הסבירות בכנסת בקריאה ראשונה, סביב הטענות לאלימות קשה מצד שוטרים נגד מפגינים, כולל גם עיכובו של הזמר אביב גפן וכמו כן, על רקע תקיפת כתב ערוץ 14, עתי שלו, על ידי מפגינים, הרוחות באולפן 'חדשות הבוקר' של קשת 12 סערו הבוקר (רביעי) כאשר כתב חדשות 12 ברהנו טגניה, שכבר יצא השבוע למתקפה נגד חברו לערוץ, גיא פלג, סביב הטענות לאלימות משטרתית בהפגנות, התייחס פעם נוספת לסוגיה - כאשר הפעם מי שהגיב לו היה יואב לימור.
ברהנו טגניה אמר כך: ״אני לא מבין על מה אנחנו מתלוננים? אנשים יוצאים להפגין, שיצפו שיעצרו, שיצפו שיחטפו ושיצפו שהם יישלחו לכלא. כשאתה יוצא לעשות שינוי נגד המשטר שאתה מאמין שהוא נגד תפיסת העולם שלך ויוצא להפגין, אז אתה יודע שתשלם מחיר בין היתר במעצרים, אין מה לבכות ואין מה להתלונן. להפך, אני עומד על זה, המשטרה נוהגת בכפפות של משי, המשטרה נוהגת באמת באיפוק, המשטרה הפיקה לקחים ופחות מקשיבה למה שהשר בן גביר רוצה ואפילו מתייחסת אליו כרעש רקע. המשטרה מקבלת את ההחלטות בשטח ואף אחד לא רוצה לראות לוחם אמיץ בן 70 מדמם וחוטף מכת״זית לעין, אבל צריך לדעת ולהבין שזה המחיר כשיוצאים לרחוב".
 
על תקיפת כתב חדשות 14, עתי שלו, אמר טגניה כך: "בנוסף, למפגינים, אנא תפסיקו להפריע לעיתונאים, ולא משנה מאיזה ערוץ, תפסיקו, עיתונאים באים לעבוד״. יואב לימור הגיב לו: ״מקבל כל מילה (בנוגע לתקיפת כתב ערוץ 14), אבל נעצרו גם עיתונאים באלימות על ידי המשטרה, אז בואו נפנה את זה גם אליהם, תרשה לי להטיל ספק אם המשטרה מבינה את תפקידה של העיתונות בדמוקרטיה, לא בטוח שמבינה לגמרי את חשיבותה של דמוקרטיה. יותר שוטרים הפריעו לעיתונאים לעשות את עבודתם מאשר מפגינים״.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חצוף שאתה
    ירדנה 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצוף שכמוך. המפגינים בני העדה שלך חסמו יום שלם, יום מלא, את איילון. לא ראינו שהופעלו מולם מכתזיות והוכו והושלכו מתחת לסוסים. ולמה היתה ההפגנה: כי בחור בן עדתך החליט להתעלל בנער אתיופי צעיר ושוטר החליט לשים לזה סוף. מובן הסוף היה רע כי הבחור החליט שאם בא לו להתעלל במישהו אז אף אחד לא יפריע לו. בטח לו שוטר.
    סגור
  • 5.
    השפן החנפן לא שכח ת'תועלת.
    המאבחן 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפוזציית האינטרס הפרטי..יאללה קידום.
    סגור
  • 4.
    פיספסת את העיקר
    Stav 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברהנו יקר, א- אין לך דרך לבחון את כל אירועי ההפגנות באופן שמאפשר לך את מסקנה לכפפות המשי של המשטרה. אתה פשוט טועה ומטעה באמירה הזאת שאינה מגובה באופן מקצועי. ב- צודק בזה שעל המפגינים לקחת בחשבון את המחיר. אבל מה זה קשור? השאלה היא האם הם הוכו, נדחפו, נפצעו, נפגעו - באופן מידתי ביחס למה שעשו, או שהמשטרה הגיבה באלימות שאינה במקומה. ג- בנתב״ג המשטרה מעלה בתפקידה! היא מנעה באופן בוטה נגישות למחאה לגיטימית בכל תחומי הטרמינל ואף מחוץ לתחומיו. האופן שבו חסמה נגישות לטרמינל וחסימות כבישים שהיא עצמה ביצעה, שערורייתי ממש וראוי לחקירה והתייחסות בהתאם. ולאור ההנחה שלא עשתה את מלאכתה נאמנה מבחינת הגנה על המפגינים וזכויותיהם - אין מה להתפעל מהמשי, שלא ברור לי איך, אבל לטענתך ראית על ידיהם…
    סגור
  • 3.
    אתה בלבלן מוח
    אופיר 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים שיוצאים להפגין באופן לגיטימי ללא אלימות לא צריכים לצפות להיעצר, לחטוף או להישלח לכלא. אין שום סיבה שהמשטרה והיס״מ ידחפו באלימות מפגינים שמקשיבים להנחיות ולא מתגרים או פועלים באלימות. גם בהפגנות של העדה האתיופית לא היו צריכים לחטוף, להיעצר ולהישלח לכלא, אבל אולי כדאי שאנשי העדה ידעו שזה מה שאתה חושב על מי שיוצא להפגין.
    סגור
  • 2.
    טוב, הנה, יש לנו שוויון, גם שחורים יכולים להיות שופרות (ל"ת)
    ערן 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    ברונו
    שלומי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אולי עדיף לך לשתוק מה אתה רוצה מפגינים פצועים אווהרוגים תתביש
    סגור