תקשורת ומדיה

אל תפקירו אותם: המדינה מתעלמת מזעקתם של בעלי מוגבלויות וקשישים

בושה: דווקא את אלו שלא יכולים להגיע לממד ולמקלט במהירות, המדינה לא מפנה מבתיהם, למרות סכנת הנפשות בה הם נמצאים

מערכת ice | 
קשיש-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לעמותת נגישות ישראל, העמותה הגדולה בישראל לאנשים עם מוגבלות, יש כרגע למעלה מ-100 פניות לבקשות לפינוי מצד אנשים עם מוגבלות וקשישים החיים  באזורי הלחימה באשקלון, אופקים שדרות ועוד. כבר כעת נגמר מלאי החדרים הנגישים עבורם.
רחלי, תושבת אשקלון, שיתפה בסיפורה: "אני עיוורת המתניידת עם כלבת נחייה. יש לי 3 ילדים קטנים כאשר הקטן בן השנתיים נתקף חרדה בעת האזעקות ואינני יכולה לתפוס אותו על מנת להגיע למרחב המוגן. בעלי שעובד בעבודה חיונית איננו בבית ולאחרונה התחלתי לחוש חרדות קשות.  בהתחלה לא קיבלתי סיוע לפינוי מהמדינה ורק לאחר שפניתי לעמותת נגישות ישראל, פינו אותי לאיזור המרכז".
עמותת נגישות ישראל הוקמה במטרה לקדם את הנגישות על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ועצמאות מרבית. מטרת העמותה הינה ליצר מצב בו לכל אדם עם מוגבלות בישראל יתאפשר לחיות את חיוו באופן נורמאלי בכל תחומי החיים: עבודה, השכלה, תיירות, תרבות ופנאי.
 
עמותת נגישות ישראל הינה היחידה בישראל שכל עיסוקה הינו נגישות לכל סוגי המוגבלויות ובכל תחומי החיים. בימים אלו העמותה קוראת לסיוע ותרומות היות שספגה בעצמה את העלות של מאות פינויים ואינה עומדת בכך עוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה