דעות
מי צודק - מירן פחמן או אודי פרידן?
גינגי פרידמן מציע את נקודת המבט שלו על דברי אודי פרידן ותשובתו של מירן פחמן בנושא הקריאייטיב. "כל המשרדים המצליחים בעולם עושים זאת בזכות עבודה יצירתית". על התחרויות: "פינוק מוגזם חסר הצדקה עסקית"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.איך שאמר הרבי,זה צודק וזה צודק וגם אתה צודק (ל"ת)הרבי מעוטו 04/2011/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.ישראל ? קריאטיבית ?אנונימי 04/2011/05הגב לתגובה זו0 0על מה הדיון בכלל ? כל הפרסומות בארץ נראות כאילו צוות הקריאייטיב ישב בחדר ישיבות עם גויינט, אבודים לגמרי והעלו בינם לבין עצמם עוד איזה דחקה טיפשית... כל הפרסומות בארץ ברמה נמוכה וטפשית....סגור
-
4.גינגי ידידי, אתה טועה ומטעהאחד שגויס דרכך 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0גויסתי על ידגי הסוכנות שלך בעבר ואני מכבד ומעריך אותך מאו ולמרות זאת צר לי לומר שאתה טועה ומטעה. הקריאייטיב הוא חוד התער של הפרסום כי זה מה שרוב המפרסמים רוצים. גאוות משרד הפרסום על הזכייה בתחרות זו או אחרת היא גם גאוותם. מובן שרוב סמנכלי השיווק יצהירו קבל עם ועדה שחשוב יותר למכור עוד כמה מוצרים בעקבות הפרסום, אבל בשטח, הם משוויצים ב"זכורות והאהובות" שאגב הוא אכן מדד דבילי לחלוטין. אגב, השאלה שצריכה להישאל היא למה אף אחד לא מרים מדד אחר, מקצועי והגיוני יותר? תרים את הכפפה, אולי גם חבריך באייס ירימו אותה, ותעשו את זה במקום להתבכיין על הזכורות והאהובות כל יום חמישי.סגור
-
3.מירן קפץ גבוה מדי ואודי, נו אודי... (ל"ת)גינגי זה פשוט מאוד 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.ממש בדיחהדן 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0עכשיו גינגי, גם אתה נגררת לדבר הזה? לא צריך טור שלם כדי להבין: יש כאן איש קריאייטיב מאוד מאוד בינוני שהוא בעצמו לא ממש יכול ללכת לתחרות כלשהי עם משהו טוב - שבוחר להתנגח במישהו שעשה משהו בחיים שלו.סגור
-
אם כבר מתייחסים לגופו של אדםאיש קריאייטיב 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0אני חייב לצאת להגנתו האישית של מירן ואני יודע שרבים מאנשי הקריאייטיב מרגישים כמוני. אני מכיר אותו אישית וכחבר למחלקה אני יכול להעיד שהוא אחד מהאנשים המוכשרים שיצא לי לפגוש. די לגגל את שמו כדי לראות בכמה פרוייקטים מדהימים וזוכי פרסים הוא היה מעורב בשנים האחרונות בכל משרד שבו הוא היה. מעבר לזה, מירן הוא מה שנקרא חולה קריאייטיב שדואג לחנך את הדור הצעיר לא לחשוב במושגים של פרזנטורים והפקות ענק, לא לפחד להעיז באמת ולחשוב פרוע ותמיד תמיד יודע לפרגן לעבודה טובה. כמובן שהתכונה הזו שלו השיגה לו גם כמה אויבים לאורך הדרך. אז בשם הרוב הדומם והשקט- מירן אל תיקח ללב את הטוקבקים המרושעים ותמשיך בדרכך.סגור
-
תשובה לדןגינגי פרידמן 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0דן מכובדי, להבדיל ממך אני בחרתי להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של הכותב. אני מודה לך על התייחסותךסגור
-
1.אתה טועה כמעט בכל מה שאתה כותבערן 04/2011/03הגב לתגובה זו0 0צר לי גינגי אבל לדעתי אתה טועה בגדול. נתחיל מהסוף - את הזכיות שוכחים יום אחרי? שלמור מוכיחים אחרת. משרד עם פרסום שמרני ללקוחות אבל עם פרסום חדשני לתחרויות מצליח לבנות על התחרויות משרד שלם. אם קיבלת בשנים האחרונות מייל מעובד שלמור וודאי ראית שאת תחתית המייל שלהם מעטרות הזכיות השונות בקאן. הם דואגים שלא תשכח. שנית אתה טוען שבמקום להשקיע בתחרויות שישקיעו בגיוס טאלנטים. אני גם לא אוהב תחרויות אבל אני טוען שמשרד שזוכה בהרבה תחרויות ימשוך יותר בקלות טאלנטים (כי אנשי קריאטיב רוצים לזכות בפרסים). נקודה שלישית - אתה טוען שזכירות ופופולאריות אינן רלוונטיות. אני מסכים שהן לא המטרה. אבל האם הן לא אמצעי בדרך למטרה? האם לא עדיפה פרסומת יצירתית שהיא גם אהובה ופופולארית מאשר יצירתית שאינה מייצרת זכירות או אהדה? לסיכום, נראה לי שהפעם ניסית להציג דעה הפוכה מהמקובל למרות שלפעמים מה שמקובל יכול להיות גם די נכוןסגור
-
תשובה לערןגינגי פרידמן 04/2011/04הגב לתגובה זו0 0ערן מכובדי, הרשה להתייחס להערתותיך, אחת לאחת. אתה יכול לחשוב כרצונך על העבודה של שלמור אבנון עמיחי, העובדה היא שבעיני רוב אנשי המקצוע בארץ, הם מנפיקים עבודה קריאייטיבית ברמה הגבוהה ביותר. והם בנו את משרדם הגדול אך ורק בזכותה. יכול להיות שאתה וגם הם חושבים שהמשרד נבנה בזכות הפרסים ואני כדרכי, לא חושב כך.כפי שכבר טענתי בטורי. העובדה שהם מדפיסים את הפרסים על נייר המכתבים מוכיחה רק דבר אחד: שהם אוהבים להתהדר ולהתבשם בהם. ותו לא. מנסיוני, הספציפי בנושא ההון האנושי, אני יכול לקבוע בוודאות מלאה שמה שמושך את הטאלנטים הם שני דברים בלבד: סביבת עבודה מאתגרת ושכר הולם. הפרסים הם בונוס ולא היעד. ובאשר למדד הזכורות והאהובות. הזכירות מודדת אך ורק את הפרסומת אבל לא את העיקר שהוא:-המותג והמסר. לסיום, אני מודה שתמיד קיימת האופציה שאני טועה ויחד עם זאת, כבר למדתי שפעמים רבות הטעות היא הנכון. אני מודה לך על התייחסותךסגור


