דעות

לאומי לקח את החמדנות הפיננסית לעולם הלייקים של פייסבוק - ונפל במלכודת

הדר גולדמן על סיומו הטראגי של פרויקט בנק לאומי "2 מיליון סיבות טובות": "מסחר הלייקים משרת כיום אך ורק אנשים עם הפרעות אישיות נרקסיסטיות"
אז ככה זה עובד: מחלקת השיווק של לאומי יחד עם הפרסומאי או איש הדיגיטל יוזמים רעיון. הרעיון נע על פי רוב סביב חוסר הביטחון של פרנסי הבנק אל מול העולם הדיגיטלי בכלל ורשתות חברתיות בכלל. אבל הם יודעים שצריך לעשות שם \"משהו\". יעני, יהיה קול...
וכך הם נפלו עם עמוד הפייסבוק שלהם לפני כשנה, כשהתברר שהם עושים עסקים עם פלסטינים \'רחמנא לצלן\'. והנה היום, לאחר המהפיכה החברתית, מבקש הבנק לייצר דיאלוג עם אותה תפיסה של לחלק חלוקה צודקת יותר של משאבים ומכריז על תחרות \"עמותה נולדת\", או בשפת הבנק: \"2 מליון סיבות טובות\".
הסוף מגוחך עד לכדי דמעות
לוקחים מלא עמותות ומבקשים מהציבור לבחור באמצעות לייקים את העמותות על פי לא משנה מה. טוב, הסוף מגוחך עד לכדי דמעות. בעקבות תלונות על השתתפותה של עמותה מסוימת, הבנק מבטל את המהלך החברתי הזה בקול דממה דקה.
וכך מתקבלים עמותות כועסות, תמיהה ציבורית או בעברית: איוולת. ומדוע?
מפני שהבנק כדוגמה לא באמת יודע איך להשתמש נכונה באינטרנט בכלל או בפייסבוק בפרט, ואז על מנת להימנות על הטרנד של הטובים כביכול, יעני בוא ונחלוק ונעשה משהו חברתי מגניב, הם עושים טעות אחת קבועה: הם עושים קפיטליזציה של הרשת החברתית. אסור בתכלית האיסור להעתיק את החמדנות שלנו מחיינו הרגילים, נניח כמוסד פיננסי, לעולם הלייקים. הלייק הפך להיות כסף הפייסבוק. זוהי טעות.
כואב לראות את לאומי תורם כל השנה ונפגע תדמיתי מאירוע כל כך מיותר
כמות הלייקים אינה מקבילה לשליחת SMS לכוכב נולד. היא נשלטת, נתונה למניפולציות של אנשי דיגיטל לא ישרים וכן הלאה. אתה רוצה לתרום, תתרום, אל תעשה פסטיבל לייקים. זה ממש לא מריח טוב. כואב לי לראות את לאומי שתורם כל השנה כל שנה מבלי שיפריעו לו, והנה אירוע כל כך מיותר מקלקל לו תפיסתית ותדמיתית. יש לדעת ולשחות בחומר היטב ברשתות החברתיות. יש להכיר באמת את ההעדפות הצרכניות שם, ולא ליפול בשבי חוסר הביטחון לתוך מלכודות הלייק.
השתמשו בצורה מושכלת ומהנה בפייסבוק. רוב האנשים מחפשים טוב ומזהים כזה כשפוגשים בו. רוצה לתת, תן בסתר. אל תעשה מזה קמפיין. מסחר הלייקים שייך לדור הישן של הפייסבוק ומשרת כיום אך ורק אנשים עם הפרעות אישיות נרקסיסטיות.
הכותב הוא מבעלי משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    חמדנות פוסט קפיטליסטית
    אריאל ברק 12/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התפיסה הקפיטליסטית כאן להשאר מהסיבה הפשוטה שהיא אף פעם לא הלכה. חמדנות זה משהו שמושרש בכל אחד מאיתנו כולל נרקיסיסטיות והרצון להיות אהוב. השאלה היא איך עושים את זה. איך נותנים בסתר בגלוי?.. לייקים בפייסבוק זו לא הדרך. דרך אגב, ההופעה של סיאם הייתה בת זונה, נחמד לראות זקנים שעדיין נותנים בראש!
    סגור
  • 30.
    זה עוד עצת אחיתופל של יועצי הדיגיטל של הבנק (ל"ת)
    ניב 12/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    שוב שוב מאכזב
    כבר ראיתי 12/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש עצלן וחפפן. הוא לא אשם כי הוא בטוח שהשמש לא רק שזורחת מאצלו בטוסיק אלא גם חוזרת לשקוע שם. הוא סוג של מבריק אבל אפוי למחצה
    סגור
  • 28.
    מזל טוב !
    אנונימי 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדר אתה מלך ! סוף סוף מישהו אומר את זה בקול רם !
    סגור
  • 27.
    לא סובל את ה. גולדמן אבל נאלץ להסכים איתו
    שאלתיאל 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמפיין נוראי שמוטב לא היה נוצר. מעבר לזה זרמון גולדמן זה המשרד הכי לא רלוונטי בארץ כרגע. שילכו לעשות את המוזיקה שלהם ויעזבו אותנו בשקט
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    זה ההוא שחבט בספי בקנטינה?
    מד-מן 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וההוא שאיים במכות על שכנו? וואלה הוא מבין בסיבות טובות.אין ספק שאייס מצאו את האדם המתאים והראוי ביותר לכתוב ביקורת
    סגור
  • 25.
    מי נתן לנרקסיסט הזה טור ???
    יוני 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מהתמונה בא לי להקיא.
    סגור
  • 24.
    ל-13
    עוד אחת 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התכוונת עוד עבודה גרועה
    סגור
  • 23.
    תלמדו ממזרחי טפחות.............
    יואב 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקמפיין של דביר.................... בדד.............. וכעת הפזמון/השיר החדש........... זה קמפיין נהדר.....................
    סגור
  • 22.
    מי שהגה את הרעיון המטופש - שיתן את הדין.
    human again 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות קיקיוניות, עם הנהלה קיקיונית עוד יותר. אנשים מטופשים שלא מחוברים אל הצרכנים וקהל היעד
    סגור
  • 21.
    מה שהיה בקנטינה גם בא מתוך חמדנות, לא?
    ספי בן יוסף 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בכל הכתבה הזאת שורה אחת של חוכמה.
    סגור
  • 20.
    אם יש דבר אחד שגרוע יותר מביקורת גרועה
    קופי פייסט 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו ביקורת גרועה שאין בה שום טיעון לוגי או דוגמאות לאיך הדברים כן צריכים להיות. אתה איש פרסום, אתה אמור להבין בקהל היעד שלך. קהל היעד של אייס הוא מראש לא קל או מפרגן במיוחד - לא תטרח לכתוב ביקורת טובה?!?! אחיינית שלי שסיימה עכשיו כיתה ג' תדע גם היא לכתוב חיבור בן 250 מילה על מה לא בסדר עם משהו, ההבדל הוא שהיא תדגים איך כן היה יכול להיות יותר טוב. בקיצור - לביקורת שלך אין שום ערך כי לא ניתן להבין ממנה כלום, אין שום מוסר השכל, מסקנות או המלצות. לפחות התמונה סבירה.
    סגור
  • 19.
    הדר מי?
    אחד שיודע 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת הכותרת שצריכה להיות לכתבה הזאת! הרלוונטיות שלך ושל המשרד שלך (או מה שנשאר ממנו אחרי שכל הלקוחות ברחו ממכם) מסתכמים בהבנתך בעולם הפרסום בכלל ובפייסבוק בפרט. ועכשיו נראה אותך עושה על זה לייק!
    סגור
  • 18.
    רגע אני מכיר מישהו עם הפרעת אישיות נרקיסיסתית (ל"ת)
    אילון 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    גם כותב הכתבה מתפרסם כעת ע"ח הכשלון של לאומי (ל"ת)
    007 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    חוץ מלספר/לבקר
    שעשוע 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שמעתי מהדר, על איזו דוגמא או תובנה טובה מבית מדרשו איך כן לעשות את זה נכון, כי אין.... העיקר לתת עוד קצת יח"צ דהוי (מי לעזעזעל מטפל בכם?!)ובמה ולחוסר הרלוונטיות שלו. משעשע, שהדר הפך להיות איש דיגיטל/סושיאל HILARIOUS
    סגור
  • 15.
    הם פשוט נפלו למלכודת של הקרן החדשה לבילעין (ל"ת)
    אלון 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    =לייק (ל"ת)
    אמ 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    עבודה גרועה של אדם שוב וריפרש (ל"ת)
    מיכל 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים איתך, ניהול משבר נוראי !
    רוני 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם ככה יצא שם של יקרנים בלי סיבה.
    סגור
  • מצטער על הרגע ששכרתי אותם - אדם שוב סתם פוזה (ל"ת)
    לקוח 12/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    איזה תמונה סקסית -גולדמן אתה אש! (ל"ת)
    הכבש! 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    איך הם לא מבינים שהכי טוב להשקיע בסטודנטים?! (ל"ת)
    מיכל 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    צודק
    ליאון 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דברים חכמים ונכונים - לא יודעים ,לא חובה...
    סגור
  • 9.
    הבנק מגייס אנשי שיווק פלצנים, יהירים, פוליטי
    תרומה בסתר- מצווה 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וככה זה נראה כשהשיווק פועל מאגו וללא ניתוח שיווק של השוק הרלוונטי. תתחילו להכניס אנשים שלא עוברים עפי הסטנדרט ותביאו הצלחות. הסטנדרטים השתנו וגם השוק- מתחת לפוליטיקה "התקנית" נמצא האור
    סגור
  • 8.
    צודק. (ל"ת)
    אני 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הפלצנות של כל גיוס מחלקת השיווק שלהם (ל"ת)
    מוכר 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    חמדנות ופחדנות
    ערן גפני 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק מר גודלמן בביקורתו על בנק לאומי, שקמפיין העמותות שלו נחל כשלון חרוץ בגלל חמדנות ופחדנות. חמדנות - מר גולדמן פירט את כשלי הקמפיין ואוסיף רק כי בל"ל תמיד בישר על תרומותיו לנזקקים בתופים ובמחולות ולעתים בנשפים מנקרי עיניים, ולא זו הדרך הנכונה לתרום. פחדנות - כי די היה בכמה ציוצים ואיומי סרק של פעילי שמאל קיצוני כיריב אופנהיימר וכנופיית "חופש הביטוי" כדי שהבנק יתקפל ויוותר כליל על התרומות (אגב, מתברר ש"שלום עכשיו" ונספחיו לא נכללו בקמפיין לא בגלל שהן עמותות פוליטיות לעילא, אלא מפני שכבר כיסיהן מלאים בשטרות אירו שמנים מהאיחוד האירופאי ושאר אוהבי ישראל למיניהם). הבנק ספג כעת פגיעה חמורה ביוקרתו בגלל כניעתו המבישה הזו לטרור השמאלני.
    סגור
  • 5.
    ליאון 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמת, דברים חכמים ונכונים, לא חייבים אם לא יודעים....
    סגור
  • 4.
    טוב זה די ברור
    עובד לאומי לשעבר 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הם לקחו חברה חמדנית בפני עצמה בשביל להיות מי שעושה להם את זה וככה זה גם נראה.
    סגור
  • 3.
    ויקום המלפפון
    ריבי 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר גולדמן רגע לפני שאתה מבקר אחרים תסתכל במראה. אתה מזמן לא רלוונטי לכלום ולא מבין בכלום חוץ מלהשתכשך לעצמך בכוך של משרד הפרסום ההולך ונעלם שלך.
    סגור
  • 2.
    פרויקט משפיל - מוטב שלא היה בא לעולם כלל
    יצחק 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שבוטל הפרויקט המבזה, בו קרא בנק לאומי לעמותות להיות יצירתיות ולהתחרות ביניהן על תרומות מהבנק, באמצעות האלעת סרטונים שיצרו - דרך משפילה לבקש תרומה. מזל שהבנק לא הציע שחברי העמותות יתחרו על התרומות בתחרות ריקודים. ומה עם עמותות חשובות, שאינן יצירתיות, או שאין להן אנשי וידאו מוכשרים? במקום זה, בנק לאומי (אגב, הבנק בבעלות המדינה) יואיל בטובו להוריד את העמלות הדרקוניות ואת ריביות הנשך שלו ויעביר אליו את עובדי הקבלן. כך גם יהיו פחות אנשים שיזדקקו לסיוע מעמותות, כדי לעמוד בהתחייבויותיהם לבנק ואולי אף למנוע זריקת אנשים מדירותיהם, בגלל קושי לפרוע את חובות המשכנתה לבנק.
    סגור
  • 1.
    הדר גולדמן מדבר על חמדנות,פחחחח הצחקתם אותי (ל"ת)
    אחת שיודעת.... 12/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור