דעות

אם ה-TV כ"כ לא טובה - למה יש אחת בכל חדר בבית חולים?

אסי שביט, מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר כאלו היום. והשבוע: שורת קופי שפשוט כתובה טוב
אסי שביט |  21
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג\' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
טלוויזיה זה דבר טוב. במיוחד בפרינט
25 באוגוסט 2009, השעה 6:42 בבוקר: \"לפעמים הפתרון הויזואלי הכי טוב, הוא שורה שכתובה טוב\". לי קלואו, מנהל הקריאייטיב האגדי של TBWA , אחד האנשים שסטיב ג\'ובס העריך חוץ מאשר את עצמו, התעורר עם עוד מחשבה לא טריוויאלית . הציטטה הזאת היא מתוך הספר החדש שלו: leeclowsbeard, \"הזקן של לי קלואו\" (הזקן הלבן שלו הוא סימן ההיכר שלו בתעשיית הפרסום העולמית). הספר מאגד עשרות מחשבות, תובנות, הגיגים ופנינים של האיש והאגדה שאחראי על \"יותר מדי\" מהקמפיינים המבריקים של apple , כולל סרטון הפרסומת 1984 שנחשב עד היום כפרסומות הטובה בעולם, ועוד כאלו שגרמו לכל איש קריאייטיב לחשוב. בעיקר מחשבות אובדניות.
27 בינואר 1998, השעה 7:30 בבוקר. ניו-יורק מוצפת בשלטים צהובים עם טקסט שחור ולוגו של רשת הטלוויזיה abc : \"בלי טלוויזיה, איך היית יודע איפה למקם את הספה?\", \"אם טלוויזיה כ\"כ מזיקה לך, אז למה יש אחת בכל חדר בית חולים?\" \"לפני המצאת הטלוויזיה, שתי מלחמות עולם. אחרי המצאת הטלוויזיה - אפס\".
אם הטלוויזיה כל כך לא טובה עבורך, אז למה יש אחת בכל חדר בבית חולים?
אם הטלוויזיה כל כך לא טובה עבורך, אז למה יש אחת בכל חדר בבית חולים?
לי קלואו מבין שעידן הפוליטיקלי קורקט משתלט על האמריקאים, ומחליט לשים להם את האמת בפרצוף תחת הקונספט: TV is good. בלי ויזו\'אלים של כוכבים, סדרות או החלטות של ועדת קישוט שהם חלק מפרסום \"נכון\" של ערוצי טלוויזיה. רק פניני קופירייטינג שבועטים לך בבטן ונכנסים לך טוב טוב לראש.
בלי טלוויזיה, איך תוכל לדעת איפה לשים את הספה?
בלי טלוויזיה, איך תוכל לדעת איפה לשים את הספה?
כשראיתי באותו בוקר את הקמפיין הזה, בדרך ללימודי הפרסום שלי בניו-יורק, רציתי לעזוב הכול ולרוץ חזרה הביתה. לא לראות טלוויזיה, לארוז מזוודות ולחזור לארץ למיטה הטובה והמוכרת שלי: \"אין מצב שיש בית ספר לפרסום שיכול ללמד מישהו להוציא שלטים כאלה\" אמרתי לעצמי. \"תובנות כאלה מגיעות לבד אחרי שינה טובה. כמו זקפת בוקר למוח\".
הספר של לי קלואו
הספר של לי קלואו
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    קצת פחות מחבב את גישת ספר המתכונים
    טל 09/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטוענת שהכי טוב זה ככה או ככה. אילו כך היו הדברים היה משרד פרסום אחד ויחיד. שורת קופי אחת לעולם תהיה פחות טובה מויז'ואל טוב ולא בכדי הצבע הצהוב והשחור שולטים ברפרנסים שהבאת (צבעי אזהרה וכיו"ב). הרעיון לגרות לך את העין ורק אח"כ לקרוא ובמקרה המובא טקסט שחור על רקע צהוב זה ויז'ואל סלמנדרה). ויז'ואל (כשהוא טוב כמובן) מצליח ליצור פעילות של מערכת קוגניטיבית, זכירות, שונות ויצירת היקשים וחיבורים אמוציונליים. לרוב האנשים יהיה פחות קשה לקרוא: "ראש כרות" מאשר לראות ויז'ואל כזה והאימפקט יהיה שונה בתכלית. מעבר לכך הכתיבה חמודה. ישר כח ושננה טובבה.
    סגור
  • 19.
    יופי של טור
    חיים 09/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסום נטו
    סגור
  • 18.
    פניני קופירייטינג שבועטים?
    פנינה 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת על קופי, תשתדל לא לצאת עילג
    סגור
  • 17.
    כי אתה אידיוט, זה למה (ל"ת)
    עידן 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    כתבה מעולה
    אש 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסי כותב מדהים!!!! שימשיך כך כל שבוע. אני מחכה לשבוע הבא....
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    הכי קל לצטט מישהו חכם או להביא רפרנס מבריק
    הפרסומאים הערומים 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכך להיות מקושר לזה רק כי אמרת. ככב עובד הפרסום לקחת טלפון ולהגיד שזאת משפחה או קוטג' ולהגיד שזאת משפחה אין קשר בין קוטג' למשפחה ואין קשר בין המצטט למצוטט. נקודה סוף. וזה לא יעזור לי.
    סגור
  • 14.
    כותב אחד,17 טוקבקים, 16 שמות...זה קריאייטיב! (ל"ת)
    אנונימי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    tv is good
    green 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאמריקאים tv is god
    סגור
  • 12.
    אמן! (ל"ת)
    מ. 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אסי מגיב לעצמו זה הכי אסי-קלאסי
    אסי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסי, טור מעולה ותמונה עוד יותר. איזה תותח. אתה הכי עדכני שלך אסי
    סגור
  • 10.
    בהחלט נותן השראה (ל"ת)
    מיכל 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אסי החתיך, תמונה אחת שלך שווה אלף מילים.... (ל"ת)
    יהודה 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מה אמרתי לכם...
    שוש 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תותח
    סגור
  • 7.
    אש 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מעולה
    סגור
  • 6.
    פאן לי
    ענבר_י 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פאן לי, פאן לי במקסימום! thanks for reminding me there are more people out there who are fascinated by this industry as much as i do
    סגור
  • 5.
    זקפת מוח בבוקר, אהבתי (ל"ת)
    יהודה 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כל פשוט ומדויק!!! (ל"ת)
    אנונימי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לזה אני קורא טור על פרסום! מעולה (ל"ת)
    אנונימי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ילד רע
    אבי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכותב טוב
    סגור
  • 1.
    אלוף
    דני 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קלאסי כתמיד
    סגור
  • מקסים אני צהובה מקנאה
    יוכי 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    - פשוט גאוני
    סגור