דעות
הפוסטר של האקונומיסט: רק מי שצריך מבין - ומוחמא
אסי שביט, מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי על מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר היום. כמה מילים מותר לכתוב בשלט חוצות, יותר מ-8?
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג\' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
שלט חוצות לפי הספר (לא הספר שלמדתם בבית ספר לפרסום). אין מצב שאם אתה קופירייטר שעבד פעם על שלט חוצות עם הארט דיירקטור שלו לא שמעת ממנו את המשפט הבא: \"תקצר את הקופי, אף אחד לא יוכל לקרוא את זה\". וסביר להניח, שכאן התחיל ביניכם \"דיון מעמיק\", כאילו הייתם לפחות שני פילוסופים צרפתיים בתוכנית לייט נייט.
אז לטובת כל אותם צוותי קריאייטיב שהתחבטו בשאלה גורלית זו, התגייס צוות קריאייטיב במשרד הפרסום AMV/BBDO לונדון ופיצח עבורם את הסוגיה בשלט חוצות גאוני לאקונומיסט - מגזין העסקים הבריטי האיכותי בעולם: \"פוסטר צריך להכיל לא יותר מ-8 מילים, שזה המקסימום שהקורא הממוצע יכול לקלוט במבט אחד. השלט הזה, בכל אופן, הוא עבור קוראי האקונומיסט\".

הפוסטר של האקונומיסט
אני מודה שמעולם לא קראתי את האקונמיסט, אבל קראתי כל עמוד בספר שיצא לפני 5 שנים ומאגד את מודעות הפרסום ושלטי החוצות של המותג הנפלא הזה. הספר הזה הוא \"התנ\"ך של הקופירייטינג\", אין בו תמונות ויש בו יש רק שלושה דברים: רקע אדום, טקסט לבן והרבה אינטליגנציה, תחת קונספט הגג של המגזין: \"הקוראים שלנו הם סופר אינטליגנטיים ומתוחכמים וככה אנחנו צריכים לפנות אליהם\".
אז נכון שבמקרה של השלט הזה, היו לא מעט אנשים שלא קלטו כלום מהשלט. אבל מי שהיה צריך לקלוט, קלט... הבין, צחק ואפילו הרגיש חכם ומוחמא. מה אני אגיד לכם, אפילו קפקא ביום חלש שלו, היה כותב את זה יותר קצר. אבל זהו, שזו הגאונות של הקמפיין האלמותי עטור הפרסים של האקונומיסט ושל השלט הספציפי הזה.
אז לא משנה אם בשלט יש 8 מילים או 26 מילים, אם הוא מכוון ל\"מסעודה משדרות\" או ל\"ג\'סיקה מלונדון\", כדאי שבסופו של משפט - הקופי \"ייגע\" בקהל היעד במקומות עמוקים. אל דאגה, במקרה הזה, אף אחד לא יאשים אתכם בהטרדה מינית.

ספר המודעות של האקונומיסט
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.מצוציין ! (ל"ת)אדיר זקן 10/2012/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.אסי, תעשה לי בריף! (ל"ת)דקלה 09/2012/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.גאוני! (ל"ת)אור 09/2012/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אסימאיר 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0עוד לא ראיתי כותב אחד שהוצע כאן כה הרבה תגובות מאנשים. כנראה שהוא משהו נכון....סגור
-
11.באמת אחד הקמפיינים הגדוליםhila 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0ובאמת מבט מעניין וכתיבה חדהסגור
- טען עוד
-
10.אתה אמיתי? אנחנו ב-2012 תתקדם קצת (ל"ת)רועי 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה הקונספט של הטור - חמור דיגיטלי. (ל"ת)roni 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קונספט לא קונספט זה מביך אותו ואותנו (ל"ת)רועי 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.המודעה מבריקהאנונימי 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0אתה פחות.סגור
-
8.קלאסי וחד כמו הכותבערן 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0מעולהסגור
-
כתבת בטעות בשם למעלה ערן במקום אסי שביטהמתקן 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0אסי, מה יהיה עם התגובות העצמיות עוד מימי גיתם?סגור
-
7.גדול!!!! (ל"ת)דוד 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.דברים טובים לעולם לא מאבדים מהרלוונטיות שלהם!אש 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0מודעה מבריקה וכותב מבריקסגור
-
5.מבריק ומלפני עשור! ממש כמו אסי שביט... (ל"ת)אחד אחד 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אין קרדיט על צילום הספר? (ל"ת)הצלם העירום 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.לא משנה מה כתוביוד החמוד 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0העיקר שהרקע יהיה אדום אש!סגור
-
2.כל הכבוד!צביקה 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0אחלה פוסט....סגור
-
1.מבריקאמיר 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0שלט שהפך לקלאסיקה וניתוח חביבסגור


