דעות
הבועה שצוקרברג יוצר עבורנו: חנויות, חיפוש, וכסף פייסבוק
פייסבוק ממשיך להשתלט לנו על החיים. מרטין בוקסדורף על המגמות החדשות בתחום הרשתות החברתיות, לאור הנתונים על נתח הפרסום של האינטרנט
לפני כשבועיים פורסם כי נתח הפרסום של הרדיו נשאר יציב, למרות הירידה בהשקעות בפרסום בטלוויזיה ועיתונות. הפרסום באינטרנט שומר על עלייה - צנועה אך נאה - גם השנה. המסקנה היא שקהל המפרסמים עדיין לא הפנים לחלוטין את כוחו של הפייסבוק בעולם השיווק המודרני.
אז הנה כמה מגמות שהולכות להיות חלק מהחיים שלנו בקרוב מאוד ולהצמיד את הגולשים עוד ועוד למסך הכחול. הדברים שיוצגו פה, הם לא דמיונות וחזון של יוצרי הפייסבוק, אלא תכנית העבודה שלהם לשנים 2013-2014, מה שאומר שבשנה הקרובה אנו הולכים לראות את הדברים האלו אצלנו על המסך:
1. כסף פייסבוק - אולי התכנית הגדולה ב-\"ה\' הידיעה\" של הרשת הזו. המטרה ליצור מטבע שישמש את המשתמשים. נניח ששקל ישראלי אחד יהיה שווה שקל פייסבוקי אחד. לכאורה כלום לא השתנה, אבל - בדיוק ההיפך, הפייסבוק שואף ליצור מציאות עבור הגולש בתוך האתר.
אם עד כה ראינו את הפייסבוק כסוג של עולם וירטואלי שכולנו נמצאים בו, אך לא באמת חיים בו, אז זה הולך להשתנות. השאיפה היא ליצור סנכרון מושלם בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי. איך עושים את זה בדרך הכי פשוטה? מכניסים את הכסף האמיתי לתוך הווירטואלי.
איך זה יעבוד?
כנראה שזו הולכת להיות דרך המרת כספים מאוד פשוטה דרך הפייפל או דרך כרטיס האשראי, כאשר המטרה היא לא רק להכניס כסף לתוך האתר, אלא להמשיך צעד נוסף קדימה ולהרגיל את המוני הגולשים לכסף של רשת הפייסבוק עצמה.
מה המטרה של המהלך?
המטרה כפולה. מחד - להשאיר את הגולשים עוד זמן בתוך האתר ולתת להם תחושה שהם לא באינטרנט, אל בתוך חנות אמיתית עם הארנק שלהם עליהם. המטרה השנייה - להתחיל להרוויח כסף גדול יותר עבור המפרסמים והסוחרים. על כך בפסקה הבאה.
2. חנויות בפייסבוק - בהמשך למגמה להפוך את האתר לסוג של קניון, פייסבוק הולכת ליצור חנויות מסחר אלקטרוניות שיעבדו מתוך דפי העסקים. נכון להיום, קיימות באינטרנט הישראלי מיליון חנויות אינטרנטיות, שמוכרות כל מוצר - החל ממוצרי חשמל ועד קלטות של מוזיקה מוכנה ליוגה. מחזור מכירות של החנויות הגדולות ברשת האינטרנט יכול להגיע עד עשרות מיליוני שקלים בשנה.
בדיוק על נתח המכירות הזה, פייסבוק מעוניינת לשים יד גדולה. כחלק מההשתלטות על הרשת ועל הכסף של הצרכנים הווירטואליים, הפייסבוק הולך ליצור מוצר שנקרא חנות וירטואלית בפייסבוק. מי שגולש הרבה באתר, בטח כבר נתקל בחנויות פעילות כאלו. זה כבר כאן, אך עדיין ללא יחסי הציבור והפרסום הדרושים כדי להביא את החנויות לתוך התרבות שלנו.
האם יש לכם בכלל ספק שזה הולך לקרות? עוד השנה בכל עמוד שתגיעו אליו בפייסבוק, אתם תראו את העובדה שאתם יכולים להתחיל למכור בתוך הפייסבוק ולהתחיל להפוך את הרשת לסביבה עסקית פעילה.
המהלך מהווה נדבך נוסף ברעיון הכללי של פייסבוק להשתלט על כל הזמן הפנוי של הגולשים באינטרנט. הרמז העבה למפרסמים הוא: \"תהיו איתנו, או שלא תהיו בכלל\".
3. חיפוש בפייסבוק - הרעיון האחרון הוא כלי מלחמה נגד גוגל, ענקית החיפוש הגדולה בעולם. היות וכל אחד בכל רגע נתון, הולך ישירות לגוגל כאשר הוא נכנס לאינטרנט, בפייסבוק רוצים נתח מזה. כבר עכשיו ניתן אצל חלק מהמשתמשים להיכנס לפייסבוק ולבצע חיפוש ברשת האינטרנט דרך החיפוש שלהם בפייסבוק.
בסך הכל המסקנה פשוטה מאד: מפרסם יקר, כדאי מאד שתתחיל כבר עכשיו לפרסם בפייסבוק, אחרת אתה באמת נשאר מחוץ למפת התקשורת.
מרטין בוקסדורף הוא הבעלים של \'בול - שווק באינטרנט\'
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(19):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.שטויות והפחדותאייל כהן 03/2013/19הגב לתגובה זו0 0כל הנשונאים של הפייסבוק, מתאחדים נגדו. אולי תנתקו אותו מהאינטרנט בכלל?סגור
-
15.נו אז מה?יואב 03/2013/17הגב לתגובה זו0 0אז נניח שפייסבוק באמת יעשו את הדברים הללו, מה כבר יקרה- התחוה שלי היא שכל העסק הזה בירידה, אולי כבר ייעלם תוך חמש שנים.סגור
-
14.לא חייבים להאמין לכל דבר שאתם קוראיםנו באמת 03/2013/16הגב לתגובה זו0 0פיסבוק לעולם לא יצליחו אנשים להשתמש בכסף שלהם במקום כסף אמיתי, נראה לי ממש שטויותסגור
-
13.נמאס כבר, יאללה משהו חדש (ל"ת)פייסבוק שמייסבוק 03/2013/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אהבתי, יכול להיות מענייןמיכל פרסום 03/2013/15הגב לתגובה זו0 0אני מרוויחה הרבה כסף בפיסבוק, אז אולי ארוויח עוד קצת???סגור
- טען עוד
-
11.יעלבסך הכול נכון 03/2013/14הגב לתגובה זו0 0דוד מול גוליית, השאלה היא מי זה גוליית ומי זה דוד?סגור
-
10.אחלה כתבה, הרבה תוכניותלוגסי 03/2013/14הגב לתגובה זו0 0ראיתי את הדברים בדוחות של פייסבוק, השאלה היא האם כל הדברים הללו הולכים לקרות באמת?סגור
-
9.פייסבוק לא יפול כל כך מהראורי 03/2013/14הגב לתגובה זו0 0גוגל פלוס הוא מוצר טוב יותר מפייסבוק, אך לא מצליח להעביר אליו את הגולשים. פייסבוק היה הראשון, לשם כולם הלכו ושם כולם יישארו.סגור
-
דןגוגל פלוס הוא חיקוי 03/2013/14הגב לתגובה זו0 0זה מוצר באמת טוב, הבעיה היא שהוא לא המקור, זה הבעיהסגור
-
8.תמיד מעניין בפייסבוקיעקוב 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0בפייסבוק תמיד יש אקשן, מקווה שהם ייפלו כבר, נמאס מהם. יאללה משהו חדש מתחיל, אחי.סגור
-
7.מי יכול להחליף את פייסבוק?ירון 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0כולם חוזים את נפילת הפייסבוק אך כרגע אין שום אלטרנטיבה אחרת. אז איך הוא ייפול? נקווה שהבא בתור יהיה גם יהודי :-)סגור
-
עניין של זמןבטח שיכול 03/2013/15הגב לתגובה זו0 0ראיתי בצינור לילה שכבר יש בארצות הברית רשתות שבאות להתחרות בפייסבוק, כנראה שזה יקרה בקרוב מאודסגור
-
6.שום רשת לא מחזיקה לנצחדנה 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0השאלה בעיני היא האם המהלכים האלו יכולים להציל את פייסבוק מפני רשת חדשה ומגניבה יותר שתחליף אותה?? לדעתי כן..סגור
-
5.דודי פורמןהשתלטות הפייסבוק 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0אני אישית איש שיווק באינטרנט, אמנם עובד עם הפייסבוק די מעט, אבל כן יש תחושה שאם הם יעשו עוד כמה צעדים קדימה הם יתפסו את כל הגולשים מבחינת מכירות וזמן גלישה. האתגר שלהם הוא באמת לעשות את כל הדברים הללוסגור
-
4.זה זמני. הם עובדים על שיפוריםלאבי 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0ברגע שהם יכניסו חנויות ויאפשרו רכישות בתוך הפייס. נראה לי שיעברו את גוגלסגור
-
3.פייסבוקאבי 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0הפרסום בפייסבוק לא עובד. נקודה. תחרות הלייקים עושה את העניין למאוס, לעוס ולא כלכלי. כשאני נכנס לפייס, אין לי זמן לקרא מודעות או לקראו למשהוא שאליו לא התכוונצתי להכנס. אני בא לראות אם יש לי הודעות, מה כתבו החברה, תמונות ולעוף משם. להכנס לפרסומת? בכלל לא. תשאלו את המפרסמים. יש להם מלא לייקיםוהם לא יודעים כיצד לנצלאותם או מה עלשותאיתם. כשאני רואה חברים שלי שלחצו על לייק וזה מופיע אצלי, אני מרחם על טפשוטם. הפייסבוק יעלם מחיינו, כשם שנכנס. גוגל ישאר לנצח. ואני אחד שעובד כמעט 15 שנה באתרים המובילים בשוק. תאמינו לי. חבל לכם על הכסף שאתם מפרסמים שם. אחוזי הקלקה מדהימים אבל אפש רכישות.סגור
-
פרסום בפייסבוק לא מסתכם בלייק.. 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0הם אמנם לא ברמת אדוורדס של גוגל, אבל הולכים ומתפתחים. יש מערכות מדידה שלמות מאחורי הקלעים מעבר ללייק.סגור
-
2.סיבוב מספר שתיים. מי ינצח?גוגל מול פייסבוק 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0נראה לי שגם הפעם גוגל ישחק אותהסגור
-
1.לסגור את הפייסבוקדניאל 03/2013/13הגב לתגובה זו0 0זה עוול אדיר האתר הזה. הפייסבוק יוצרמשפחות הרוסותסגור


