דעות

תתעוררו: הלייקים לא שווים שקל, ומיתוג לא תשיגו בפייסבוק

פרופיל פייסבוק פוגע באתר העסק ולא יוצר הכנסה. מיתוג נעשה אצל חברות באמצע הדרך. מרטין בוקסדורף מצנן טיפה את ההתלהבות מהרשת החברתית
הנהירה האדירה של כלל העסקים לתוך הפייסבוק מעלה שאלות שצריכות להישאל כבר מזמן, אך נדחקו לשוליים בגלל האופנתיות של הטרנד: \"האם אתם בכלל מבינים מה אתם עושים בפייסבוק?\".
כל חברה מחזיקה היום דף עסקי ברשת החברתית, אך רובם הגדול עומדים נטושים ובודדים. אז למה? התשובה מאוד פשוטה: אתם לא באמת חייבים להיות שם. אם אתה מנהל שיווק או בעל עסק שלא שייך ל-20 המותגים מובילים בישראל - אתה מוזמן למחוק את הדף העסקי שלך בפייס, הוא רק מזיק לך.
אז איך יכול להיות באמת שדף הפייסבוק מזיק לך?
הפייסבוק לא הופך את המבקרים בו ללקוחות - 3 מחקרים שונים שיצאו בשנה האחרונה, סיכמו את הבעיה עם הרשת החברתית בצורה מאוד ברורה: \"הפייסבוק, נכון לשלב זה, לא מצליח להמיר גולשים ללקוחות\". אני מזמין אתכם לראות את דף הפייסבוק של בנק דיסקונט. לכאורה המון לייקים, אך בתכלס אפס תועלת, דומה יותר לאתר תערוכות. כמה תועלת יוצאת מזה לבנק? מעט מאד.
במילים אחרות: הפייסבוק עוד לא הצליח להבין איך לגרום למבקרים בדף העסק, לעבור לאתר העסק ולבצע רכישות. רק שתבינו, מנהלי פייסבוק מוכנים להתאבד כדי להצליח להרים את היחס המרה בין ההשקעה בפרסום בפייסבוק, לבין השורה התחתונה בהכנסות.
רשת הפייסבוק אכן יכולה ליצור חשיפה אך בינתיים לא מצליחה לעזור למפרסמים בה להרוויח כסף. אם אתה מנהל שיווק, למה בעצם אתה צריך פרסום שלא הופך לרווחים בשבילך?
דוגמא נוספת לנזק: הפייסבוק שודד את אתר האינטרנט שלכם. מחקר מפורסם שפורסם לפני כשנתיים בארה\"ב, מסכם את הנתונים: \"דף פייסבוק פעיל עלול במקרה קיצוני, להוריד את התנועה לאתר האינטרנט שלכם ב-70%\".
אז תנסו להבין לעומק מה קורה כאן: באתר האינטרנט שלכם אתם מרוויחים כסף, אתם יודעים בדיוק כמה כסף אתם משקיעים בשיווק ופרסום, וכמה בדיוק אתם מרוויחים כתוצאה מזה. לעומת זאת, בפייסבוק אין לכם מושג כמה אתם משקיעים בדיוק, אבל כן יודעים שככל הנראה לא תרוויחו מזה כלום. אז למה בכלל לעשות זה? תרמו את תקציב השיווק שלכם לצדקה ולא לצוקרברג.
ותשובה שלישית לשאלת הנזק: חשיפה, מיתוג ומיצוב אלו סתם מילים מיותרות - כחלק מאותו טרנד, התחלנו לשמוע הרבה מאוד מילים שהן מאוד כלליות, מאד אופנתיות, אך בתכלס חסרות משמעות אמיתית.
מה זה בכלל מיתוג? הכוונה היא להפוך את החברה או את שם החברה שלך למילה גנרית בשוק. אם לחברה שלך קוראים למשל \'דונימים\', אז מיתוג מוצלח הוא תהליך שיהפוך את המילה דונימים לשם מוכר בכל בית בישראל.
עכשיו שאנחנו מבינים מה זה מיתוג, בוא וננסה להבין יחד איך בכלל 1,000 לייקים יגרמו לזה לקרות? אולי 10,000 או 100 אלף לייקים יגרמו לזה לקרות? בתשובה קצרה, הם לעולם לא יגרמו לזה לקרות. יכולתי עכשיו להראות לכם עשרות ומאות דפים עסקיים של חברות שמעולם לא שמעתם עליהן ולא תשמעו גם כן, עם עשרות אלפי לייקים. אז איפה המיתוג?
למי שלמד קצת שיווק, וגם למי שלא, הרשו לי להזכיר: לא ניתן למתג חברה שאף אחד לא מכיר. תהליך המיתוג יכול להתחיל רק אצל חברה הנהנית מבסיס עשיר מאוד של לקוחות מרוצים, שצברה תקציב גדול ונכבד לפרסום. במילים אחרות: המיתוג נעשה רק אצל חברות באמצע הדרך שמחזיקות בתקציב פרסום משמעותי. לייקים לא הופכים שום דבר למותג. באמת כלום.
יכולתי להמשיך לכתוב עכשיו לפחות עוד 10 סיבות שבגללן אין לכם שום סיבה להשקיע בפייסבוק אלא באתר האינטרנט שלכם, אך אם קראתם עד עכשיו, אתם ודאי מבינים כבר שאתם לא מרוויחים כסף, אלא למעשה מפסידים ואפילו לא זוכים למיתוג.
מרטין בוקסדורף הוא מנכ\"ל בול שיווק באינטרנט
תגובות לכתבה(26):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    קורא בין השורות
    יערי וידנפלד 07/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם הכותב שללייק עם ערך אמיתי אבל לא מסכים עם הגישה. אפשר לעשות שימוש נכון במערכת הפרסום בפייסבוק, לפרסם לחתכים דמוגרפיים מטורפים עם מבצעים המניעים לפעולה,. המפנים לעמוד או טאב שמטרתם לאסוף לידים ולהמיר את הקהל ללקוחות. רק צריך לעשות את זה נכון.
    סגור
  • 23.
    סתם להשכלה בתחום שלך!
    נמרוד 04/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל לייק שווה מעל 147 דולר למותג!!! 147!!! http://www.livescience.com/29072-facebook-friend-value.html?goback=%2Egde_3715096_member_236276137
    סגור
  • 22.
    פעם ראשונה שומע עליו
    עובד בתעשייה 04/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוך כל מה שחיפשתי על האדון הנכבד בגוגל ופייסבוק חסר לי החלק שהופך אותו למומחה למסחר בפייסבוק. דעתי האישית על הנכתב משקפת מאוד את מה שמצאתי על ידענותו (האמיתית) של הכותב - אין בינם לבין מדיה חברתית דבר וחצי דבר. כנראה שנכשל פעם פעמיים באופן אישי וחשב שכך קורה גם עם השאר.
    סגור
  • 21.
    שמתי סכומי עתק בפייסבוק והתאכזבתי משיווק שם
    בעל ניסיון של שנים ! 04/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותב צודק לא רק ב100% אלה ב200% ברור שמשהו קל ודליל יכול לצמוח מבחינת הכנסה אך זה כלום לעומת שיווק ומיתוג באפיקים אחרים טובים הרבה יותר! הלייקים שווים ל... הדף ל... והפרסום בפייסבוק לא מזיז לגולשים, קיצר כסף לא תראו מפייסבוק ובאמת נהפוך!! יש מצב לנזק תדמיתי בפייסבוק, והכותב אכן מבין עניין וצודק רבותי הוא צודק נקודה.
    סגור
  • 20.
    מה זה כתבת תוכן שיווקי באייס? (ל"ת)
    מי 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    כנראה אתה לא יודע איך להמיר עמוד ללקוחות
    רוחמה 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני למשל, עושה את זה מעולה. מתאים מאוד מאוד לעסקים קטנים.
    סגור
  • 18.
    הכתבה צודקת
    dan 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה הכי מוצדקת שראיתי השנה. להערכתי, כל מילה אמת
    סגור
  • 17.
    הלקוח מתרשם בפיסבוק, בבלוגים וברשת בכלל (ל"ת)
    אליך הוא לא יגיע.. 04/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    הכתבה לא שווה את הפיקסלים ששל המסך
    איש 04/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרטין בוקסדורף פועל מאינטרסים ברורים, הוא רץ כמתמודד לראשות אשדוד בקמפיין פייסבוק, בלעדיו איש לא היה יודע מי זה. יש אתרים גדולים ש90% מהטראפיק שלהם מגיע מפייסבוק והם מודים בזה. בשורה התחתונה הוא נשמע כמו מישהו שאין לו מושג איך לפתח את הלקוחות שלו בפייסבוק והתסכול מכריע אותו.
    סגור
  • 15.
    מדברים מפוזיציה
    אילן 04/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההרגשה בקריאת התגובות היא שכולם כאן מדברים מפוזיציה, פשוט המתקפה היא ממש מוגזמת. אדם כתב משהו ואתם יכולים לא להסכים, אבל למה לתקוף ככה?
    סגור
  • 14.
    אחד שיודע לזהות כתבה מלאת אינטרסים וקשקושים
    אחד שיודע 04/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק זה מקום מצויין להמיר מבקרים ללקוחות, צריך לדעת איך לעשות את זה. הכלים הויראלים גורמים להמרה לשקל הרבה יותר גבוהה מהשקעה בקמפיינים ברשת הכללית או לידים מאתר כזה או אחר
    סגור
  • 13.
    איתן
    אהבתי, סוף סוף 04/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפייסבוק הזה שטויות במיץ עגבניות, הגיע הזמן כבר לחזור לשיווק איכותי כמו שהיה פעם
    סגור
  • 12.
    צודק בהחלט!
    קרן 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מי שמבין בשיווק יודע שדף פייסבוק לא מקדם את החברה כל עוד החברה לא צברה מוניטין ומספר לקוחות נכבד !!!
    סגור
  • 11.
    מיקיי
    ראה 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא מציג שום נתונים שתומכים במה שאתה אומר אבל את כן כותב בכל פסקה "יכולת לתת דוגמאות" "יכולתי לכתוב 10 סיבות..." אז תכתוב מישהו כתב כאן שזה הדעה שלך, זה אפילו לא דעה זה סתם השמצה לא מבוססת כלום. אתה שם פה ציוטטים ו"עובדות" שגם לא נשמעות עם קשר למציאות וגם אתה לא מסביר אותן או נותן מקור, לדוגמה: "דף פייסבוק פעיל עלול במקרה קיצוני, להוריד את התנועה לאתר האינטרנט שלכם ב-70%" איך? למה? מאיפה אתה מצטט את זה? באיזה סוג אתר מדובר? איך הפייסבוק משפיע על האתר? "100 אלף לייקים יגרמו למיתוג החברה? בתשובה קצרה, הם לעולם לא יגרמו לזה לקרות." למה לא? אתה סתם קובע עובדה בלי ביסוס, המינימום זה לכתוב למה במקרי פרסום אחרים זה כן יעבוד וכאן לא. "מיתוג מוצלח הוא תהליך שיהפוך את המילה דונימים לשם מוכר בכל בית בישראל", את בני סלע כולם מכירים זה לא עוזר לו כל כך. 1. מיתוג לא חייב להיות כזה רחב, גם בית עסק שכונתי שמצליח למתג את עצמו בשכונה כמקור מצויין למוצרים שלו הצליח יפה מאוד בשיווק. 2. להכיר את השם זה לא מספיק, מיתוג אומר לגרום לצרכן לחשוב משהו על החברה או המוצר - לדוגמה אני מכיר את שופרסל, מגה ורמי לוי, אבל אני קונה רק ברמי לוי כי הוא היחידי ששכנע אותי שהוא מוכר בזול. "בפייסבוק אין לכם מושג כמה אתם משקיעים בדיוק, אבל כן יודעים שככל הנראה לא תרוויחו מזה כלום" פייסבוק נותנת לך דוח מדוייק כמה כל קליק וחשיפה עלו בדיוק על הסנט. ושוב למה שנדע שלא נרוויח? לא נתת שום טיעון נשמע שהכותב הוא ילד שניסה להשקיע כמה שקלים בפייסבוק, לא עבד לו ובמקום להסיק מסקנות ולייעל את הקמפיין ולמצוא את הדרך להרוויח החליט שזאת עובדה שפייסבוק לא עובד. שחברות כמו בנק דיסקונט לא מבינות בשיווק והולכות אחרי העדר כי זה טרנדי לפתוח קבוצה בפייסבוק עם עשרות אלפי לייקים. קבוצה נותנת לך אפיק פרסום ממוקד לאנשים שהם הקהל יעד שלך (סביר להניח שהלייקים שלך הם קהל היעד שלך כי הם הגיעו מקמפיין הפרסום שלך או האתר שלך והם מכירים אותך כי הם עשו לך לייק) ואז כשיש לך אפיק כזה תרצה שהוא יהיה כמה שיותר גדול ותוכל להשתמש בו בכל זמן נתון בלי לשלם תשלומים נוספים על הפרסום. לדיסקונט זה מצויין, יש להם קמפיין משפחות עכשיו ויש להם כל תקופה קמפיין חדש לשיווק הכרטיס שלהם "מפתח דיסקונט", אפיק פרסום כזה זה אחד הדברים היותר יעילים שהם יכולים לעשות, בטח כשהם מגיעים לכזה קנה מידה. בקיצור, תקשיב לתגובות כאן, תלמד קצת שיווק ואיך העולם העובד ואל תפרסם פוסטים כהתחזות למומחה.
    סגור
  • 10.
    הפוסט נראה שנכתב על ידי ילד
    מיקי 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא מציג שום נתונים שתומכים במה שאתה אומר אבל את כן כותב בכל פסקה "יכולת לתת דוגמאות" "יכולתי לכתוב 10 סיבות..." אז תכתוב מישהו כתב כאן שזה הדעה שלך, זה אפילו לא דעה זה סתם השמצה לא מבוססת כלום. אתה שם פה ציוטטים ו"עובדות" שגם לא נשמעות עם קשר למציאות וגם אתה לא מסביר אותן או נותן מקור, לדוגמה: "דף פייסבוק פעיל עלול במקרה קיצוני, להוריד את התנועה לאתר האינטרנט שלכם ב-70%" איך? למה? מאיפה אתה מצטט את זה? באיזה סוג אתר מדובר? איך הפייסבוק משפיע על האתר? "100 אלף לייקים יגרמו למיתוג החברה? בתשובה קצרה, הם לעולם לא יגרמו לזה לקרות." למה לא? אתה סתם קובע עובדה בלי ביסוס, המינימום זה לכתוב למה במקרי פרסום אחרים זה כן יעבוד וכאן לא. "מיתוג מוצלח הוא תהליך שיהפוך את המילה דונימים לשם מוכר בכל בית בישראל", את בני סלע כולם מכירים זה לא עוזר לו כל כך. 1. מיתוג לא חייב להיות כזה רחב, גם בית עסק שכונתי שמצליח למתג את עצמו בשכונה כמקור מצויין למוצרים שלו הצליח יפה מאוד בשיווק. 2. להכיר את השם זה לא מספיק, מיתוג אומר לגרום לצרכן לחשוב משהו על החברה או המוצר - לדוגמה אני מכיר את שופרסל, מגה ורמי לוי, אבל אני קונה רק ברמי לוי כי הוא היחידי ששכנע אותי שהוא מוכר בזול. "בפייסבוק אין לכם מושג כמה אתם משקיעים בדיוק, אבל כן יודעים שככל הנראה לא תרוויחו מזה כלום" פייסבוק נותנת לך דוח מדוייק כמה כל קליק וחשיפה עלו בדיוק על הסנט. ושוב למה שנדע שלא נרוויח? לא נתת שום טיעון נשמע שהכותב הוא ילד שניסה להשקיע כמה שקלים בפייסבוק, לא עבד לו ובמקום להסיק מסקנות ולייעל את הקמפיין ולמצוא את הדרך להרוויח החליט שזאת עובדה שפייסבוק לא עובד. שחברות כמו בנק דיסקונט לא מבינות בשיווק והולכות אחרי העדר כי זה טרנדי לפתוח קבוצה בפייסבוק עם עשרות אלפי לייקים. קבוצה נותנת לך אפיק פרסום ממוקד לאנשים שהם הקהל יעד שלך (סביר להניח שהלייקים שלך הם קהל היעד שלך כי הם הגיעו מקמפיין הפרסום שלך או האתר שלך והם מכירים אותך כי הם עשו לך לייק) ואז כשיש לך אפיק כזה תרצה שהוא יהיה כמה שיותר גדול ותוכל להשתמש בו בכל זמן נתון בלי לשלם תשלומים נוספים על הפרסום. לדיסקונט זה מצויין, יש להם קמפיין משפחות עכשיו ויש להם כל תקופה קמפיין חדש לשיווק הכרטיס שלהם "מפתח דיסקונט", אפיק פרסום כזה זה אחד הדברים היותר יעילים שהם יכולים לעשות, בטח כשהם מגיעים לכזה קנה מידה. בקיצור, תקשיב לתגובות כאן, תלמד קצת שיווק ואיך העולם העובד ואל תפרסם פוסטים כהתחזות למומחה.
    סגור
  • 9.
    לא היכרתי מישהו כזה.
    מי זה מוכר באינטרנט? 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדמית ומיתוג- צמד מילים שלא שווה כלום. תגידו למנהל שיווק שהוא משלם על מיתוג, נו באמת....
    סגור
  • 8.
    מוזמן לקפה, ללמוד על שיווק בפייסבוק
    אורית 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותרת פופוליסטית. יכול להיות שאתה מבין במיתוג, אבל בשיווק אינך מבין כנראה חצי דבר. הייתי שמחה לשבת איתך לקפה וללמד אותך איך מביאים לקוחות לאתר באמצעות פייסבוק. איך יוצרים מועדון לקוחות באמצעות פייסבוק, ואיך מוכרים באמצעות פייסבוק (העסק שלי משווק רק בפייסבוק והביא לי מאות לקוחות משלמים.. יכולת לרשום מאמר יותר מעניין על מיתוג, זה באמת הא' ב' של כל עסק. (מכירה עוד עשרות עסקים שמגיעים אליהם לקוחות משלמים מפייסבוק.)
    סגור
  • 7.
    אתה איש מכירות, לא שיווק.
    נמרוד 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אם אתה מנהל שיווק, למה בעצם אתה צריך פרסום שלא הופך לרווחים בשבילך?" רק המשפט הזה הפיל אותך. תדמית, אמינות, נאמנות, ערך מוסף ללקוח... על זה שמעת? אתה צודק שקשה מאוד לבצע המרה, אבל לא כולם רוצים לבצע אותה, ובהחלט לא תמיד צריך לבצע אותה. אם אתה לא מבין מה המשמעות של תדמית, נאמנות, ערך מוסף (ושאר מילים כאלה), אז אתה צריך להיות במכירות, לא בשיווק.
    סגור
  • 6.
    באמת?
    מבין לא מעט 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש מדהים שהדברים נאמרים מבעל חברה שעיקר פועלה הוא קידום אתרים ונתפסה עם המכנסיים למטה בכל הקשור למדיה חברתית. תלמדו את הנושא ואיך מייצרים בו עבודה במקום לקשקש שטויות חסרות בסיס באתרים. תגיד: "יש לי חברה לקידום אתרים, יש לי אינטרס מובהק, לכן אני טוען שקידום האתר ולא עמוד הפייסבוק הוא הדבר הנכון" אתה נותן פה בתור דוגמא את עמוד הפייסבוק של דיסקונט? באמת? עמוד שהשקתו הייתה קידום מכירת כרטיסים לג'סטין ביבר? יש המון עבודה טובה תחום בארץ ויש חברות רבות שמייצרות ערך אדיר, הן תדמיתי והן מכירתי מהעמוד. אתה פשוט לא מספיק בקיא בתחום כדי להכיר כנראה. אבל מישהו כבר כתב למעלה משבל - כנס לשם, תכיר קצת את העולם הזה ותמצא לך ל"בול שיווק באינטרנט" מישהו שיודע לעשות גם שיווק טוב במדיה חברתית ולא תצטרך להיות הזקנה החמוצה בפינה שמבאסת לכולם.
    סגור
  • 5.
    ערימה של קישקושים
    מבין לא מעט 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק יכול לגרום נזק לעסק שלך אם אתה לוקח למשימה מישהו שלא ממש מבין מה הוא עושה אבל אוהב לשמוע את עצמו מדבר, ממש כמו כותב המאמר. ונכון, יש לא מעט כאלה בביזנס, אבל שימוש נכון ומושכל יכול לתרום רבות. ההשוואות פה מגוחכות, הדוגמא שלך לזה שהפייסבוק לא תורם כלום היא בנק דיסקונט? באמת? עמוד הפייסבוק שבהשקה שלו קידמו הופעה של ג'סטין ביבר? פקח בבקשה את העינים, עושים פה גם עבודה טובה מאוד בפייסבוק. תציץ גם החוצה, תראה איך סטארבאקס מייצרים ROI מדהים והזרמת לקוחות לסניפים, איך סקיטלסז ממציאים את הגלגל מחדש ואיך אולד ספייס הפכו לסוג של אגדה. הדבר היחיד שנכון במאמר הוא שכמות הלייקים אינה מעידה על איכות, אבל גם הניתוח והמסקנה שמגיעים מהעובדה הזו אינה נכונה. ממליץ שתמצא לך מישהו ל"בול שיווק באינטרנט" שיודע לעבוד טוב במדיה חברתית ולא תצטרך להיות הזקנה החמוצה שיושבת בפינה.
    סגור
  • 4.
    הכותב חי בסרט שהוא יכול להיות ראש עיר- ואיפה
    שימי 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מפרסם את זה? בפייסבוק! אחח הצביעות... קבלו: https://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%95%D7%A7%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%A3-%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%A9%D7%93%D7%95%D7%93/513593725318458
    סגור
  • שימי יא קרוע
    שימי יא קרוע 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימי יא קרוע, מה נהיה איתך? מאיפה הרוע הזה מגיע?
    סגור
  • תפסת אותו! תגיד אתה מטומטם?
    יופי 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדברים על יחס המרה של לייק- לקוח. לא על יחסי ציבור בקהילה.תמצא השוואה קצת יותר רלוונטית...
    סגור
  • 3.
    זו דעה וזו דעה
    ל-2 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שנותנים יותר מדי קרדיט לפייסבוק בלי שזה מוכיח את עצמו עדיין
    סגור
  • 2.
    זה לא נכון ! מעניין- אבל mashable חושבים הפוך
    אלן דלון 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערך LIKE בממוצע הוא כ175$ http://mashable.com/2013/04/17/facebook-fan-value-researcher/
    סגור
  • 1.
    צודק ב 100%
    יוסי 04/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעה חכמה ומנומקת
    סגור