דעות

משחק מקדים: פרסומות במשחק זה לחלשים - המותגים הגדולים כבר לא מחכים לסופרבול

המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות, וכך מגיעים לנקודה שהשבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות
טל שוויגר |  2
סמנו ביומנים: 7.2.2016, היום הגדול שכל המפרסמים מחכים לו, גמר הסופרבול בו כל דקת מסך עולה 10 מיליון דולר (#TrueStory) הולך להיות לא-רלוונטי בעליל. השנה המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות. הרי לאף צופה כבר אין סבלנות לחכות למשחק בשביל לראות את הפרסומת (#BitchYouCrazy) וגם טיזר בנאלי שסתם חושף 15 שניות מהפרסומת כבר מזמן זוכה להתעלמות (#Boriiiiiiing), וכך אנחנו מגיעים לנקודה שבה השבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות.
נכון להיום יותר מחצי מהמותגים כבר שחררו לרשת את ה-Big Game Ad שלהם, או לפחות טיזרים מושקעים שמשמשים כפרסומות דה-פקטו. חשוב לציין שגורם קריטי בכל הסיפור הזה הוא טוויטר, שמאפשר לכל מותג להגיע במהירות מגוחכת לאינספור מסכים באמצעות האשטאג מטופש לבחירתו, דבר שכרגע לא רלוונטי לישראל (#Facebook4Life). מה נשאר לנו? להתרווח וליהנות.
טיזר אמיתי כמו בימים הטובים
אחת המגמות שאנחנו רואים השנה היא שימוש בטיזרים במובן המקורי והטוב. טיזרים שמשאירים שאלה פתוחה שתיענה רק בסופרבול. המותג שעושה את זה הכי טוב, ובעיני מנצח את הסופרבול בינתיים, הוא טאקו בל. לקראת המשחק הם החליטו להשיק מוצר. מה המוצר? אף אחד לא יודע. אפילו לא הפרזנטורים של הקמפיין. כי נכון לעכשיו המוצר הוא קופסה ירוקה שאפשר לשתול עליה באפטר-אפקטס מה שרוצים. זה לא מונע מכם את האפשרות להזמין את המוצר בהזמנה מוקדמת ולטעום אותו לפני כולם. מהלך פשוט ומדויק שיוצר סקרנות בדיוק כמו שצריך. (עדכון: היום נחשף המוצר הסודי של טאקו בל).

ההודעה לעיתונות של טאקו בל

 
הבאים בתור הם סניקרס שעושים בשכל ולא עוזבים את המסר הקבוע שלהם: "אתה לא עצמך כשאתה רעב". השנה, הטיזר שלהם לא חושף את הפרזנטור, אלא מציג את הסיטואציה בלבד ומזמין את הגולשים לנחש (בלב) מי הוא יהיה. (עדכון: הפרזנטור הסודי של סניקרס נחשף בסוף השבוע). 
סניקרס הם לא היחידים שמשתמשים בטקטיקה הזו, כשגם Turbo Tax ו-KFC עלו עם טיזרים שמשאירים את שאלת הפרזנטור פתוחה. Turbo Tax בחרו בסרטון חביב עם פרזנטור מפתיע, KFC הלכו על משהו שיצא להם סופר-קריפי.
 
 
  

הצעירים של היום
בזמן שחלק מהמותגים ממשיכים לשפוך את כספם על פרזנטורים בומבסטיים וקלישאתיים כמו ליאם ניסן וראיין ריינולדס, השנה יותר מתמיד אנחנו רואים את עליית הסלבים החדשים: אנשים פחות קונפורמיסטיים, קצת מוזרים, שלקהל הצעיר מול מסך המחשב בבית קל יותר להתחבר אליהם. גם כאן אנחנו רואים שלמרות שהפרסומת עצמה עוד לא נחשפה, הטיזרים הם מגוונים, מושקעים ועומדים לבדם בגאון.
שלושה מותגים שהימרו על פרזנטורים מהסוג הזה הם SquareSpace - שבחרו בצמד הקומיקאים Key & Peele ובחוכמה רבה לא הסתפקו בסרטון ויצרו מתחם דיגיטלי שבו הכוכבים יפרשנו ב-Live את המשחק; Butterfinger – שהלכו קצת יותר רחוק ובחרו ב-Billy Eichner, המראיין התזזיתי והמופרע מסדרת השוליים Billy on the Street שדווקא נראה כאן מאוד לא נינוח; ו-Bud Light שהלכו על איימי שומר המדהימה וסת' רוגן הנפלא שאולי יצליחו להציל את הקונספט העבש של קמפיין בחירות, אבל לצערם הם לא ממש מצליחים בזה. 
 



ולסיום, עוד כמה טיזרים שיעלו לכם חיוך על הפנים
עד כמה מושקעים הטיזרים השנה? ה-NFL לקחו את הזמר סיל וגיבשו המוני מקהלות של תינוקות סופרבול - ילדים שנולדו 9 חודשים אחרי הסופרבול. ביחד הם יצרו גירסת 3 דקות על בסיס השיר Kiss From a Rose כטיזר לפרסומת 60 שניות שתעלה בזמן המשחק

 
מיקרוסופט מצדם לא עולים עם פרסומת, אבל נותנים לנו הצצה לעתיד המטורף שהם מכינים לנו:
 
ואני חייב לסיים בהומאז' לתרצה גרנות שלימדה אותי שמשחק מילים זה הדבר הכי נוראי בעולם ושחייבים להימנע ממנו בכל מחיר, אלא אם כן זה מקרה נדיר שבו משחק המילים פשוט מושלם:
 
הכותב טל שוויגר הוא פרילנס קריאייטיב, לשעבר במקאן דיגיטל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ולנו יש את הקמפיין שלא נגמר של בנק מזרחי ... (ל"ת)
    טוני 02/2016/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אחלה כתבה, אין עליך שוויגר! (ל"ת)
    לאנס פרי 02/2016/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור