דעות

"הצלחתו של ברבש תהיה גם של נתניהו, אך הכישלון – יהיה קודם של ברבש"

ברבש מונה לתפקיד כדי לשמש כ"קולט הברקים" של נתניהו ואדלשטיין. הוא אולי יהיה השפן של הקוסם. אם ברבש יצליח לשטח את העקומה, אז נתניהו יחזור למופע יחיד ו...ישטח את בני גנץ

אביב בושינסקי |  3
אביב בושינסקי (צילום לימור צור מגן, מתוך אתר מכון ויצמן, פייסבוק/בנימין נתניהו)
מינויו של פרופ' גבי ברבש לפרויקטור הקורונה הוא מהלך שאין בו כל חיסרון ברמה הפוליטית. ברמה המערכתית, מדובר במינוי ראוי, של אדם הנתפס כמומחה והציבור כבר הספיק להתוודע אליו בעקבות הופעותיו בתקשורת בחודשים האחרונים. מצד שני, גישתו של ברבש נחשבת למחמירה ביותר מה שיכול לעמוד בניגוד לציפיות רבים בציבור, בטח של חלק מבעלי העסקים, שכן ברבש כבר אמר כי "את החורף אנחנו נבלה בסגר". אני לא בטוח שהציבור ישמח שברבש יוביל את המערכה, אבל זה כבר עניין מקצועי. 
ברמה הפוליטית צריך להסתכל על הגורמים שהובילו למינויו של ברבש. בתחילת המערכה, אדלשטיין ערך מסיבת עיתונאים דרמטית והופיע לבד בלי נתניהו, סוג של אירוע מכונן שפתאום נתניהו לא נמצא בתמונה ואדלשטיין כאילו אומר ׳אני אנווט׳. אך הימשכות המשבר ותוצאותיו הובילו גם לקרבות בין הממשלה לוועדת הקורונה. במקום לשלוח את איש המקצוע – מנכ"ל משרד הבריאות, בממשלה הלכו על הראש של יושבת ראש הוועדה, שאשא ביטון שבניגוד לאיומים לא היה האומץ להדיחה. עצם האיום והיעדר ׳שטח מפורז׳ שלתוכו  יישלחו המומחים להסביר, היו שני המשגים האסטרטגים. אני חושב שנתניהו ואדלשטיין הבינו שהם צריך קודם ש"הנערים ישחקו לפניהם". הרי נתניהו עושה את זה עם פקידי האוצר ושאר הבירוקרטים ש׳בגללם׳ הכסף בושש לבוא.
נתניהו ואדלשטיין הבינו שהם כבר לא יכולים לעמוד במוקד ניהול המשבר ולכן הם צריכים פרזנטור –ברבש הוא המועמד המושלם, בהיותו רופא מצד אחד, ומצד שני גם "המסביר הלאומי" שהציבור מכיר. ניתן לומר שהמינוי של ברבש הוא בבחינת הודאה במגבלות הכוח הן של נתניהו והן של ואדלשטיין. 
ומי כמו נתניהו ידוע פרזנטור מהו? לא בכדי נתניהו עטה מסכה על פסלו של הרצל כדי לרתום את הציבור למלא אחר ההנחיות בהדגישו שהרצל היה ה פרזנטור הטוב ביותר - טרום הקמת המדינה (כמובן...)
הצלחתו של ברבש במשימה כפרויקטור הקורונה תהיה גם הצלחתו של נתניהו וממשלתו, אך כשלונו של ברבש – יהיה קודם של ברבש שיצורף לרשימת האשמים שמתבשלת ליום סגריר. אם ברבש יצלח במשימה, יגידו שנתניהו היה "הראשון לזהות" כמו עם הסופר טנקר שהביאו באסון הכרמל. ואם הזכרנו את הרצל והאגדה, הרי שגם הסופרטנקר היה סוג של אגדה. הרי המטוס שלשכת נתניהו מצאה ב google הגיע כבר אחרי שהשתלטו על השריפה. היה מי שטרח להחדיר לנו, לתוך הזיכרון הקולקטיבי, שנתניהו היה "הראשון לזהות" - הרבה לפני הכבאים ושאר מומחים.
באותה אנלוגיה, עכשיו הביאו את ברבש כ"סופר טנקר" של המשבר. אם הוא יעשה סדר בבלאגן, יגידו נתניהו היה הראשון לזהות. כך כש׳כיבה׳ לבדו את הגל הראשון וכך שהביא את הכלי לכיבוי ׳הגל השני׳. למהלך של נתניהו אין שום חיסרון, אלא רק יתרונות. 
אם מסתכלים על הגלים הרי שהייתה קורלציה בין המהלכים המוצלחים של נתניהו בניהול המשבר בגל הראשון, לבין התמיכה בו. ככל שנתניהו התחזק כך הוא הרשה לעצמו להלום בבני גנץ מתוך ידיעה שאם הוא חזק בסקרים לבני גנץ אין ברירה אלא להתכופף, שכן בבחירות, נתניהו ינצח.
למרות שנתניהו מנסה להבליט שיחסית לעולם מצבנו טוב, (לפחות במספר המתים, לדבריו) הרי שהבעיה בכ׳ז על סף אבדן שליטה. ברבש אולי יהיה השפן של הקוסם. אם ברבש יצליח לשטח את העקומה, אז נתניהו יחזור למופע יחיד ו...ישטח את בני גנץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נתניהו
    תקשיבו 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות כתבות קטלניות נגד נתניהו לא ישכנעו את אותי לפני הקורונה מצבינו הכלכלי היה מצוין רוב הזמן שקט בגבולות ואין פיגועים מצבינו הבינלאומי מצוין עד שבאה הקורונה כלכלות בכל העולם נופלות כולל ארצות הברית המשבר יחלוף ונתניהו ימשיך להוביל את המדינה לצמיחה מחודשת ושגשוג
    סגור
  • 2.
    ברבש- השמאלן הבא בתור.
    אילן 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שכל כשלונות נתניהו יוקפצו אליו
    סגור
  • 1.
    כל הזמן מזהירים אותנו להיזהר מנתניהו--כנראה שצודקים (ל"ת)
    טויטו 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור