דעות

הגיע הזמן לעצור את הטירוף - ממשלת שינוי עכשיו

הממשלה שתקום לא תעסוק בסוגיות פוליטיות שאין עליהן הסכמה, ובעיקר היא תדע לתת לציבור הישראלי סוף סוף קצת שקט מהטירוף הפוליטי הבלתי פוסק שהם חווים כבר שנים ארוכות
יאיר גולן |  11
יאיר גולן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ישנם רגעים בחייו של מנהיג ובחייה של אומה, בהם צריך לקבל הכרעות קשות.
כשאני מדבר על הכרעה קשה אני מתכוון לכך שבפניו של מנהיג עומדות שתי אפשרויות: האחת גרועה והשניה גרועה אף יותר. הכרעה בה הוא צריך לדחוק הצידה ערכים שעומדים בבסיס האמונה שלו לטובת ערכים אחרים. כזו היא ההחלטה לתמוך בנפתלי בנט לראשות הממשלה ולהקים ממשלת שינוי.
שלטון נתניהו מהווה סכנה ממשית וישירה להמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. השחיתות הממארת שלו פושה בכל פינה ומכרסמת תחת היסודות שעליהן עומדת מדינת ישראל. בכל דרג, בכל רמה ובכל היבט אנחנו רואים את ההשפעה ההרסנית של השחיתות: אין למדינת ישראל תקציב כבר שלוש שנים; בטחון מדינת ישראל נשחק ונפגע עם התעצמות חמאס בדרום והתקרבות איראן לפצצת אטום; מרקם החיים המשותפים בין יהודים לערבים הגיע לשפל הקשה ביותר שהיה בו מזה עשרים שנה ואף למעלה מכך; הציבור איבד אמון במערכת הפוליטית והציבורית; השנאה והאלימות בין חלקים שונים בחברה הגיעו למימדים מפלצתיים ומוסדות ממלכתיים כמו המשטרה, הכנסת וביהמ״ש העליון מותקפים ומוחלשים באופן חסר מעצורים תוך כוונה לחסל את האיזונים והבלמים הדמוקרטיים בישראל.
לצד זאת, אנחנו עדים לנסיקתו של הימין הקיצוני. גורמים שפעם היו מוקצים מן המערכת הפוליטית, כמו תומכי כהנא, הפכו בגלל תמיכה נלהבת של נתניהו לשחקנים מרכזיים ובולטים המכתיבים את סדר היום הציבורי. הם מלבים את האש והשנאה בנקודות רגישות, נותנים לגיטימציה לקבוצות אלימות ואנרכיסטיות, חותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית ומסיתים בצורה בוטה נגד מיעוטים. רעיונות מופרעים כמו שלילת זכות הצבעה מערבים וביטול עצמאותו של ביהמ״ש העליון, שפעם היו נחשבים לקיצון שבקיצון, נאמרים באופן נונשלנטי על ידי מנהיגי ציבור בולטים ולגיטימיים לכאורה.
סוגיות פוליטיות ״רגילות״ כמו מדיניות כלכלית, היפרדות מהפלסטינים והפרדת דת ממדינה נדחקות לצד מול סוגיות מהותיות הרבה יותר כמו עצם המסגרת שמחזיקה את החיים המשותפים שלנו יחד. על כלל הפוליטיקאים השמים את מדינת ישראל לפני צרכים סקטוריאליים או אישיים, לשאוף להקים ממשלה שתעדיף את שלמות הדמוקרטיה הישראלית מעל כל דבר אחר.
הממשלה שתקום לא תעסוק בסוגיות פוליטיות שאין עליהן הסכמה, אך היא תדע להעמיד תקציב, לדאוג לבריאות, לחינוך, לרווחה והיא תקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון המחריד במירון. כדי להתמודד עם מחלוקות, שבוודאי יעלו, יש להקים מנגנון מסודר לפיתרונן. ובעיקר היא תדע לתת לציבור הישראלי סוף סוף קצת שקט מהטירוף הפוליטי הבלתי פוסק שהם חווים כבר שנים ארוכות.
הגיע הזמן לעצור את הטירוף ומחול השדים אליו ישראל נקלעה - ממשלת שינוי עכשיו.
הכותב: יאיר גולן, חבר כנסת במפלגת מרצ
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    זאת ממשלת שנאת העם הדת והלאום וזה מפחיד עד לכדי פאניקה
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמתם ממשלת בושה ממשלה שבא תפקיד ראש הממשלה הפך למתת השוחד המרכזית בתמורה לרמאות והונאת בוחרים לאחר הבטחות מפורשות. ממשלה בא נותנים למנסור עבאס 500,000,000 ש"ח על חשבון ילדנו ולתומכיו מאשרים עברות בניה ולא רק אלו שנעשו כי אם אלו שייעשו בשנתיים הקרובות. ממשלה שבא נאלצו לחלק בערך שישים ואחד משרות כדי לעשות כל ממזר למלך. ממשלה שלא בוחרת מי יעמוד בראשה אלא מי לא יעמוד בראשה. ממשלה שנותנת לליברמן להיות הגזבר של המדינה כאשר אפילו בגזברות הליכוד לא הצליח להתאפק. מי מחברי הממשלה המנופחת הזאת טובת המדינה לנגד עיניו והיה עושה זאת ללא שנאה או שוחד בדמות ג'וב או כיסא?
    סגור
  • 9.
    תשתוק יותר זה יעזור לממשלת שינוי להתקיים (ל"ת)
    דוד 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    משיח שקר שלא אומר אמת לציבור בוחריו.
    מעיין, הרצליה 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם פיך וליבך שווים, מדוע אתה לא יכול להסתכל למי שבחר בך או לא בחר בך בעינים ולהגיד שאתה רוצה לשנות את החוקה ל"מדינת כל אזרחיה"? זה עד כדי כך קשה להגיד אמת לציבור? ממה אתם כל כך מפחדים? אני באמת מנסה להבין.
    סגור
  • 7.
    משיח שקר ורמאי פוליטי.
    אברהם קרן 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם יש לך אומץ, התכבד נא והסר חסינותך. יש לא מעט תביעות בקנה.
    סגור
  • 6.
    אתה רוצה שנדבר על דמוקרטיה, אדוני הפוליטרוק?
    אריק 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בדמוקרטיה הרוב שמצביע לימין ברוב של קרוב לשני מליון אזרחים במישרין או בעקיפין מקבל את השלטון הרבה לפני מאתיים אלף איש שבחרו במרצ. זו דמוקרטיה.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אדם מרושע, אין לי מילה אחרת.
    חגית 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    .
    סגור
  • 4.
    איך אתה חי עם זה שמכרת את הקהילה הגאה?
    רז, חיפה 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני בחרתי בכם כי מבחינתי אתם היחידים שמציעים חוקים שיטיבו עם הקהילה, ואתם פשוט מכרתם את האידיאולוגיה בשביל לשבת עם וואליד טאהא שמכנה אותי ושכמותי "סוטים". אתה בושה, והמפלגה שלך בושה, ואין ולו בדל של סיכוי שאבחר בכם שוב.
    סגור
  • 3.
    קולחוזניק זחוח ועילג עם יכולת לוגית לוקה בחסר.
    תושב 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא פלא שלקחו אותך לפקח על גירוש בני אדם מבתיהם.
    סגור
  • 2.
    יאיר גולן מסכים לכל מילה שלך
    יייייייששששששש 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 9
    הבעיה היא שהנוכל המושחת יעשה הכל כדי להמשיך לשלוט ולהימלט ממשפט כן כן גם חורבן בית שלישי
    סגור
  • 1.
    קללות ונאצות בלי התייחסות לתוכן בעוד 3, 2, 1...
    גל 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כי הסתה (אד הומינם) והסטה (ווטאבאוטיזם) זה המומחיות של ביביסטים.
    סגור
  • לא רוצה לפוצץ לך את הבלון אבל אין פה תוכן.
    דגן 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הגיגים של אופורטוניסט מהזן הפרימיטיבי דווקא יש, והרבה.
    סגור