השוק

כוח הכרייה ברשת הביטקוין חווה את הנפילה הגדולה ביותר בתולדותיו

הצעדים הדרמטיים של מדינות כמו סין נגד כורי ביטקוין גרמו לכך שפחות מחשבים כורים את המטבע הווירטואלי - אבל במקום שזה יפגע בו, זה יעזור לו להוכיח כי הוא עמיד בפני כל ניסיון הגבלה ופעילותו אינה ניתנת לשיבוש
אלי בז'רנו | 
אלי בז'רנו, מנכ"ל Bit2C (צילום Bit2C)
בחודשים האחרונים חלו לא מעט עליות וירידות במטבעות הקריפטו בכלל, ובביטקוין בפרט. בין הסיבות לכך ניתן למנות את העובדה שמדינת אל סלבדור הפכה את הביטקוין למטבע רשמי, בריטניה הורידה קמפיין פרסומי שקרא לקנות ביטקוין, והיו גם ציוצים של אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, שבתחילה הודיע כי ניתן יהיה לרכוש ממנו מכוניות במטבעות הדיגיטליים, התחרט וחזר בו, ואז שוב צייץ שיהיה מוכן רק ברגע שהכורים יצליחו לעשות זאת באמצעות אנרגיה ירוקה בצורה אפקטיבית.
לפני פחות מחודש, סין יצאה בהחלטה דרמטית, ועצרה את אספקת החשמל לכורי המטבעות בסין, יחד עם הבנק המרכזי בסין שפרסם כי זימן בנקים וחברות תשלומים סלולריים, בהם בנק סין לתעשייה ומסחר, בנק סין לחקלאות, בנק סין לבניין, הבנק לחיסכון בדואר, וכן חברת התשלומים הסלולריים AliPay של קבוצת עליבאבא, והורה להם לעצור כל פעילות ביטקוין שעוברת דרכם.
אך כל זה רק גרם ל"האש-רייט", כוח המחשוב המושקע בפרוטוקול הכרייה בביטקוין, לרדת - מה שגורם לחוות כרייה גדולות בסין לסגור את השאלטר. 
ממשלת סין החלה במתקפה כלפי כל מי שאי פעם סחר או סוחר במטבע, ואף הרשיעה ואסרה פעילי קריפטו בטוענה של "הלבנת הון". 
בעקבות המתקפה, כורי הביטקוין החלו לעבור מסין לאזורים אחרים, כמו קזחסטן או ארה"ב. הם כיבו את המכונות שלהם, מה שהביא לירידה של 50% בכוח המחשוב המוזרם לרשת הביטקוין בחודשיים האחרונים. 50% פחות אנרגיה מושקעת עכשיו ברשת הביטקוין, וכח העיבוד ("האש-רייט") נמצא עכשיו באותן רמות בהן היה בנובמבר 2019. 
בפועל, בגלל צמצום כוח העיבוד, הרשת מתפקדת לאט יותר, ועתה לבלוק חדש לוקח בממוצע כ-13 דקות להיכנס לשרשרת הבלוקים, לעומת 10 דקות לפני השינוי. הפרוטוקול המבצע סטטיסטיקה על הרשת באופן קבוע מוגדר בצורה כזאת, שקושי הכרייה מתעדכן כל שבועיים על מנת להחזיר את קצב הכריה ל-10 דקות לבלוק. לכן, אם הקושי גבוה ואין מספיק כורים - קצב הכרייה יהיה מעל 10 דקות, ויותאם למטה ולהיפך. 
ירידה זו אינה מהווה בעיה עבור הרשת. יקח מספר חודשים לכורים להעביר את המכונות ולהקים אופרציות כריה במקומות ידידותיים, זולים ונקיים יותר. זו כוחה של רשת מבוזרת, ובאופן כללי זה יוכיח את חוסנו של ביטקוין בפני התקפות מדינות לאום ואת הניידות העולמית שלו.
הכותב הוא מנכ"ל ומייסד חברת Bit2C, שפיתחה פלטפורמת מסחר שמאפשרת קניה ומכירה של מטבעות קריפטוגרפיים מול השקל, לצד ניהול ושמירת מטבעות דיגיטליים ומימוש עסקאות בהיקפים גדולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה