מינויים
פרשן ערוץ 14 אושר: יוכל לכהן כיו"ר רשות שדות התעופה - זה התנאי
מאחורי האישור הדרמטי למינויו של יפתח רון טל מסתתרת מערכת לחצים פוליטית, סוגיות כבדות של ניגודי עניינים, מאבקי שליטה על אחד הגופים הציבוריים הרגישים בישראל, והיסטוריה של תפקיד אחד שכבר ננטש בגלל אותן בעיות בדיוק
הוועדה למינויים בחברות ממשלתיות נתנה היום אור ירוק למועמדותו של האלוף במיל' יפתח רון טל ליו"ר רשות שדות התעופה, אך האישור מגיע עם כוכבית שמסעירה את המערכת הפוליטית: כדי לקבל את כתב המינוי, הוא יידרש להתרחק מהאינטרסים העסקיים שבהם הוא מעורב - ובראשם אחזקותיו ואופציותיו בביג וחברות אנרגיה נוספות. חוות הדעת המקצועיות שהונחו על שולחן הוועדה מתריעות כבר זמן רב מפני הצטלבות התפקיד הציבורי עם מעמדו כבעל עניין בחברות אלה, מה שנחשב לבעיה מהותית במערכת שמנהלת את נתיבי הכניסה והיציאה של ישראל.
העובדה שרון טל כבר עמד בצומת דומה בעבר, כשנבחר לעמוד בראש מנהלת תקומה אך ויתר על המינוי כדי לשמור על אחזקותיו, מרחפת שוב מעל ההחלטה הנוכחית. אז, לאחר שהתפטר מהתפקיד, קיבל מביג חבילת אופציות נוספת שהגדילה את שווי האחזקות שלו לכ-1.5 מיליון שקל. גם הפעם, לא ברור אם יעדיף את הג'וב היוקרתי או את נכסיו.
מאחורי הקלעים נרשמה מתיחות בין שרת התחבורה מירי רגב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שכל אחד מהם ניסה לקדם מועמד מטעמם לתפקיד הנחשק. רון טל מזוהה שנים עם נתניהו ונחשב למי שייהנה מאוזנו, מה שהוביל את רגב, למרות התלבטויותיה, להתיישר עם בחירת ראש הממשלה.
לצד זאת, ברשות שדות התעופה עוקבים בדריכות: המשרה, שעומדת על היקף של 60 אחוזים ושכר של כ-37 אלף שקל בחודש לשלושה ימי עבודה, עדיין אינה מאויישת קבוע חודשים ארוכים. ניסיונות משרד התחבורה להגדיל את היקף התפקיד נתקלו בסירוב האוצר, והמצב המתוח בין מוקדי הכוח הפוליטיים רק מבטיח שההמשך יהיה סוער לא פחות.
עוד ב-
האם רון טל יבחר הפעם בכיסא – או שוב יעדיף את האופציות? המערכת כולה ממתינה לתשובה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



