מינויים

עמיר פרץ מתקרב לג'וב היוקרתי: הממשלה נגד ועדת המינויים?

על אף שנפסל על ידי הוועדה, השר לשעבר בדרך לתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית כאשר שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לוחצים לאשרו בממשלה והגישו שוב את מינויו לאישור
מערכת ice |  2
עמיר פרץ (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
האם למרות הפסילה של וועדת המינויים, מינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית יתקבל? ביום ראשון הבא יובא שוב לאישור הממשלה הנושא, כאשר נראה שהלחץ של השרים המעורבים השפיע על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ורשות החברות הממשלתיות.
כזכור, המינוי היוקרתי של פרץ נפסל לפני כחודש על ידי ועדת המינויים בשירות הציבורי, אלא ששר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הרימו ידיים וכעת הגישו את מינויו של פרץ שוב לאישור הוועדה, כאשר לאחר הפסילה העלו טענות קשות על ההחלטות שהובילו לפסילה. היועמ"ש מנדלבליט ככל הנראה לא עומד בלחץ הפוליטי ולא יתנגד.
 
טרם ברור כיצד תנוסח הבקשה לאישור שתוגש לשרי הממשלה בעניינו של מי שהיה יו"ר העבודה והשר לשעבר, כמו כן בפרקליטות ובוועדת המינויים יצטרכו למצוא דרך שהדבר לא יהפוך לדבר שבשגרה שהחלטותיהן לא מתקבלות ויש ניסיון לעקוף אותן כאשר יש שורה של מינויים פוליטיים על הפרק.
למי ששכח, בין הנימוקים של הוועדה לפסילתו של פרץ נקבע כי: "כישוריו אינם גוברים על זיקתו הפוליטית לשר הממנה, אינם הולמים את תפקיד היו"ר בתע"א — ערב יציאתה להנפקה, ובכל מקרה, אין הם מצדיקים את מינויו שלא במסגרת ההליך השוויוני של נבחרת הדירקטורים", כפי שהוסבר בדה מרקר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הועדה שיחקה ראש קטן
    פיני והב 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יתכן ששר בטחון .מסכל הסתדרות.ראש עירועוד ועוד.לא מתאים.הועדה נצמדה לדברים טכניים ופספסה את המהות.האיש ראוי ועוד איך
    סגור
  • 1.
    לא אוהבים מרוקאים (ל"ת)
    השמאלנים הגזענים 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור