מינויים

מחדל עמיר פרץ: הממשלה אישרה את המינוי היוקרתי

הממשלה אישרה בישיבה את מינויו של שר הכלכלה לשעבר לג'וב היוקרתי, על אף שוועדת המומחים פסלה את מינויו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' תמך: "מינוי נכון ומתבקש. בניגוד לאחרים, אין לי אינטרס פוליטי; יש לי היגיון בריא"
מערכת ice |  4
עמיר פרץ (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של עמיר פרץ לג'וב היוקרתי של יו"ר התעשייה האווירית. ועדת המומחים המליצו לפסול את מינויו, אך בממשלה החליטו בכל זאת על המינוי שלו בעזרת תמיכתו של שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן.
כזכור, המינוי היוקרתי של פרץ נפסל לפני כחודש על ידי ועדת המינויים בשירות הציבורי, אלא ששר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הרימו ידיים וכעת הגישו את מינויו של פרץ שוב לאישור הוועדה, כאשר לאחר הפסילה העלו טענות קשות על ההחלטות שהובילו לפסילה. היועמ"ש מנדלבליט ככל הנראה לא עומד בלחץ הפוליטי ולא יתנגד. 
בישיבה עצמה, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר שניסתה למנות את אמי פלמור ליו"ר חברת החשמל וקיבלה את התנגדות ועדת המינויים, יצאו נגד ועדת המינויים בישיבת הממשלה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי נמנעה והסבירה שלצד הכישורים שיש לפרץ, בחוות הדעת יש אינטרסים וכוחות פוליטיים שקשה להתעלם מהם כמו הצטרפותו של פרץ לממשלה ה-35 מטעם "כחול לבן" כשר הכלכלה. 
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע את תמיכתו לאחר המינוי של עמיר פרץ ואמר: "אישורו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית הוא נכון ומתבקש. בניגוד לאחרים, אין לי אינטרס פוליטי ואין לי ידע מוקדם לגבי התאמתו או אי התאמתו לתפקיד. מה שיש לי זה היגיון בריא. אם שר הביטחון הנוכחי מאמין שזה מינוי טוב והוא הנושא באחריות לכך אזי החלטתו חשובה יותר מכל ועדה מייעצת.
מנגד, אי אפשר להתעלם מהצביעות של כל מי שקידשו במשך שנים את שלטון הפקידים על חשבון נבחרי הציבור ותקפו את ממשלות הימין כשביקשו למנות את מי שמצאו כראויים לתפקידם ועכשיו מיישרים קו עם מה שהם כינו בעבר 'רמיסה של שלטון החוק והמנהל התקין'. כך גם ביחס ליועץ המשפטי לממשלה ואנשיו שמאשרים לממשלת השמאל לעשות את מה שלא חלמו לאשר לממשלות הימין. היום הוכח שוב שאצל 'שומרי הסף' הכל פוליטיקה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחד האנשים הראויים ביותר.
    ס. ל. 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איש ניהול ממעלה ראשונה, יצירתי, רב נסיון וקשרים בארץ ובעולם, מינוי ראוי ומכובד.
    סגור
  • 2.
    האיש לא יודע לדבר, לקרוא או לכתוב אנגלית,חסר נסיון עסקי
    בושה 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואפילו אין לו השכלה רלוונטית. כל חייו היה פוליטיקאי וכעת הוא עומד לנהל את אחת החברות הגדולות במשק בגלל סיבות פוליטיות מושחתות.
    סגור
  • צודק
    נתי 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פשוט חבל,שלקח את התפקיד,ושגנץ וליברמן עשו מאמץ לעזור,האנגלית כל כך חשובה בתפקיד זה ואין לו את זה,ולכן תהיה כנראה באיזה שהוא שלב פדיחה בסיגנון המשקפת
    סגור
  • 1.
    הצביעות התקשורתית של איתרוג השמאל מול הכפשת הימין. בושה (ל"ת)
    זועק לשמים 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור