נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתחבורה הציבורית: רכבת ישראל בבשורה אדירה לנוסעים

אחד הפרויקטים הגדולים שנבנים בישראל הוא פרויקט "גשר המסילה", אשר יחבר את מישור החוף הדרומי, יישובי השפלה והמרכז אל מודיעין וירושלים. עלותו של הפרויקט היא 4 מיליארד שקל, והוא יכלול בנייה של גשרים באורך כולל של 6 קילומטר
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני)
בימים אלו הולך ונבנה פרויקט "גשר המסילה" אשר יחבר את מישור החוף הדרומי מאשקלון ואשדוד, יישובי השפלה והמרכז (רמלה, ראשון לציון) אל מודיעין וירושלים. על פי רכבת ישראל, עלות הפרויקט היא 4 מיליארד שקל, והוא כולל בנייה של גשרים באורך כולל של כ-6 קילומטר, כאשר אחד מהם הוא גשר המסילה שאורכו הוא 3.5 קילומטר.
כחלק מהפרויקט תשודרג תחנת רכבת ראשונים, אשר תחובר לתל אביב וירושלים. כמו כן, ייבנו תחנות רכבת חדשות: האחת היא מעוין שורק הסמוכה לראשון לציון, והשנייה היא רמלה דרום בסמוך לשכונת קריית האומנים ברמלה, בה מוקם חניון עם מאות מקומות חניה.
 
חשוב להזכיר כי אחת הבעיות בפרויקט היא הגשר שנבנה מעל כביש 1 במחלף ענבה, אשר השלמתו תקועה כבר במשך תקופה ארוכה. מה הסיבה? התנגדות המפלגות החרדיות לעבודה בשבת, שכן לצורך חיבור הגשר יש לחסום את הכביש שנחשב לאחד המשמעותיים והעמוסים בישראל למשך 24 שעות. חסימה שכזו במהלך ימי עבודה מעורכת בנזק כלכלי כבד למשק, שכן עובדים רבים לא יוכלו להגיע למקומות עבודתם או שייאלצו לעמוד שעות בפקקים בדרכים חלופיות. נכון לעכשיו, היעד הסופי לביצוע הפרויקט הוא בשנת 2027.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה