נדל"ן ותשתיות
לאחר מסע תלאות: אושר הסכם משמעותי לרכבת הקלה
לאחר משא ומתן ארוך שנבע מהתנגדות אמריקאית, נחתם הסכם לאספקת קרונות לקו הכחול בירושלים מחברה סינית; עם זאת, התמשכות המו"מ גרמה לעליה של 22% בעלות הקרונות
הוסר מכשול משמעותי במשבר הקו הכחול בירושלים. דניה סיבוס וחברת סין חתמו על הסכם לאספקת קרונות מהחברה הסינית CRRC, זאת לאחר עיכוב משמעותי מצד המדינה.
על פי הפרסום בכלכליסט, המהלך עוכב בשל לחץ אמריקאי, שהתנגדו למעורבות של חברות סיניות בפרוייקטי תשתית בישראל. לאחר פגישה של השר רון דרמר ובכירים באוצר עם אנשי השגרירות האמריקאית בחודש מאי, ההתנגדות הוסרה.
בתחילה הוצע לחתום את העסקה מול חברה בת של החברה הסינית שרשומה במסצ'וסטס, ארה"ב, אך הסינים סירבו עקרונית לעשות זאת. בסופו של דבר העסקה נחתה מול חברת בת מאוסטרליה-CRRC AUS.
על פי פרטי העסקה, מחיר לקרון עומד על 2.9 מיליון דולר, והוא עלה תוך כדי התהליך והעיכובים ל-3.43 מיליון דולר. עם זאת, המחיר עלה אף יותר ב-22% סה"כ למחיר של 3.55 מיליון דולר. בסך הכל יסופקו לרכבת הקלה 132 קרונות בעלות כוללת של 469 מיליון דולר, לעומת עלות של 283 מיליון דולר בעת חתימת ההסכם לפני הסאגה עם האמריקאים. באוצר, אגב, הכחישו לכל אורך הדרך כל לחץ אמריקאי.
כזכור, CRRC נמצא חשודה על ידי משרד ההגנה האמריקאי בעסקים עם איראן שתחת סנקציות. יחד עם זאת, על פי גורמים המיודעים בפרטי המכרז, אין איסור לרכוש ציוד מהחברה, אלא רק לרכוש מניות שלה.
עוד ב-
הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים צפוי להיפתח בסוף 2029, על פי הלו"ז המקורי. הוא יכלול 53 תחנות נוסעים לאורך של 31 ק"מ-מתוכן 3 תת קרקעיות. הקו יחבר את רמת אשכול ורמות בצפון העיר עם השכונות גילה ותלפיות בדרום העיר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



