נדל"ן ותשתיות

בדיחת השנה: האם היזמים בשדה דב באמת מורידים מחירים?

אחים חג'ג', קלוד נחמיאס ויגאל דמרי מוכרים ב-71 אלף שקל וצפונה, המחיר הממוצע לדירה של ישראל קנדה בחצי השנה האחרונה עומד על 10 מיליון שקל. ואפילו גינדי העלתה מחיר. ירידת מחירים בשדה דב? לא לפי הדוחות
איציק יצחקי | 
צחי ועידו חג'ג', יגאל דמרי, אסי טוכמאייר, עמוס לוזון, ברק רוזן ויוסי אברהמי (צילום קבוצת חג'ג', משה עמר, רפי דלויה,סיון פרג', יונתן בלום)
התחרות בין היזמים בשדה דב אמורה, לכאורה לפחות, להוליד ירידת מחירים. שחרור של אלפי יחידות דיור לשיווק בבת אחת היא מתנה עבור רוכשים פוטנציאלים: הם עושים סיור בין משרדי המכירות, רוכשים את הדירה לפי הצרכים שלהם בתקווה שהמחירים יעלו, ואז עוברים לגור בה או משכירים אותה.
בחודשים האחרונים היה מי שדיבר על ירידה משמעותית במחירי הדירות בשדה דב. זה קרה בעיקר בשל הפרסום האגרסיבי של גינדי, שהודיעה כי המחירים יחלו ב-49 אלף שקל למ"ר. אבל אז הגיעו גם הביקורות: היזמים טענו שמדובר בגימיק, שהמחיר הממוצע הוא גבוה יותר, ושבחישוב ההצמדה למדד, התוספות על חניה ומחסן ובתוספת דירה חזיתית לעומת עורפית - המחיר יהיה גבוה בהרבה - אפילו מ-70 אלף שקל למ"ר. כיום, גינדי מוכרת דירות בקומות הגבוהות ב-65 אלף שקל למ"ר. אם תהוונו את התקבולים העתידיים, תקבלו מוצר יקר בהרבה.
עידן וצחי חג'ג' החלו לשווק דירות במחיר גבוה יותר. גם בפריסייל מחירי הדירות למ"ר עמדו על 71 אלף שקל למ"ר. חג'ג' יפרסם את הדוחות של החברה שלו מחר. בדוחות אמורה להיכלל הערה בנושא הפריסייל. בינתיים, הוא החל לשווק את הדירות גם במגדל השני וטוען כי הן יחטפו כמו לחמניות חמות.
המטרה של חג'ג', כפי שפרסמנו כאן לראשונה, היא לסיים את הפרויקט עם מחיר ממוצע של 90 אלף שקל למ"ר - 19 אלף שקל יותר לעומת מחיר השיווק, שהיה לדירות בקומות הנמוכות ולא לפנטהאוזים. על השלטים באיילון תוכלו למצוא את המחיר שכולם רצו לראות: החל מ-2.99 מיליון שקל. אם תהיתם, המחיר הממוצע למ"ר יישמר, כי מדובר בדירות קטנות במיוחד. גם קבוצת נחמיאס, שהפרזנטור שלה הוא ליאור סושרד, מוכרת במחיר הזה - 70 אלף שקל למ"ר. גם אביסרור גייסה את יהודה לוי, כדי למכור במחיר דומה. לאחרונה סיפר כאן יורם אביסרור שמכר דירות ביותר מ-100 אלף שקל למ"ר, אבל הודה כי המחיר מתחיל ב-70 אלף. קלוד נחמיאס לאחרונה ל-ice כי "המחירים יחצו את רף ה-150 אלף שקל למ"ר".

מה יקרה בשנה הקרובה? שדה דב (אילוסטרציה)
דוח ישראל קנדה שפרסמנו מוקדם יותר היום, מעיד על כך שמחירי הדירות בשדה דב השנה, והיא מכרה "רק" 20 דירות כאלה - עומד על 10 מיליון שקל. זה מחיר גבוה לכל הדעות. המחיר הממוצע למ"ר עמד על 8.7 מיליון שקל לערך. האם זה אומר שהמחיר עלה? לא בהכרח. תלוי בתמהיל הדירות שישראל קנדה מכרה, והוא כמובן לא מצוין בדו"ח. מה כן אפשר ללמוד? שלצד האטה במכירת דירות, שייתכן והיא טבעית לאור העובדה שישראל קנדה הייתה המשווקת היחידה עד לאחרונה וכעת הצטרפו שחקנים נוספים ורבים לשוק, המחיר עדיין לא יורד.
לאחרונה היה מי שהשווה את המחיר במכרזים והסיק מכך שהמחירים בשדה דב יורדים. מה ששכחו לציין הוא את הריבית הגבוהה. כשיזם רכש קרקע ב-2021, עלות המימון שלו הייתה אפס. כשהוא רוכש אותה היום, הוא משלם בריבית דה ריבית.
כשיזם רוכש שטח בשדה דב, הוא לוקח את עלויות המימון בתחשיב שלו. אם אתמול הוא היה משלם 2.8 מיליון ליחידת קרקע, היום הוא ישלם 2.1 מיליון שקל. זה הגיוני, לאור הסיכון הרב שהוא לוקח. אף אחד לא רוצה לעשות את מה שחנן מור עשה בקרקע שלו. גם ישראל קנדה היא חברה ממונפת, אבל בניגוד לחנן מור, היא מכרה (והרבה) עוד לפני העלייה לקרקע.
כעת נותר לראות מה יקרה כאשר יזמים נוספים, כמו יוסי אברהמי ועמוס לוזון (יגאל דמרי החל, כפי שפרסמנו, במכירה שקטה במחירים דומים), ייכנסו לשטח כדי למכור דירות בקו הראשון (באמת) למים. או אז, ליזמים צפויה תחרות גדולה. ישראל קנדה מכרה כבר 51% מהדירות שלה, ובמונחים כספיים היא קיבלה מעל 60% מהכסף. עכשיו נותר לה רק להביט מהצד ולקוות שמכירת הדירות תימשך גם ברבעון הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה