נדל"ן ותשתיות

מודל הפינוי-בינוי החדש של עיריית תל אביב צובר תאוצה

חברת יוסי אברהמי וקבוצת אלמוגים זכו בהליך "קול קורא" לפרויקט פינוי-בינוי בדרום תל אביב 315 יחידות דיור חדשות מנכ"ל חברת עזרה ובצרון מסר ל- ice "מדובר במודל מהפכני במקום שהיזם יוביל את בעלי הדירות, הם מובילים את היזם"
אריאל נוי |  2
התחדשות עירונית בתל אביב (צילום הדמיה 3Dvision)
חברת יוסי אברהמי יחד עם קבוצת אלמוגים זכו ב"קול קורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי הכולל 315 יחידות דיור ברחוב תקוע בשכונה נווה אליעזר בדרום העיר תל אביב-יפו. כל דייר בפרויקט יקבל תוספת של כ- 25 מ"ר לדירתו המקורית.
אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון מסר ל- ice "מדובר במודל מהפכני שהופך את היוצרות בכל הקשור לקידום התחדשות עירונית ובעיקר מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם ללא מטרות רווח. במקום שהיזם יוביל את בעלי הדירות, הם מובילים את היזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, ומייצרת וודאות ליזם. תוצאות המכרז מעידות על ההצלחה של המודל ו-win-win של ממש לכל הצדדים".
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "אנו מברכים על הזכייה בפרויקט ברחוב תקוע בשכונת נווה אליעזר. הזכייה בפרויקט תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה בתחום ההתחדשות העירונית בהשקעה בפרויקטים גדולי היקף בלב אזורי הביקוש לצד חיפוש אחר הזדמנויות גם באזורי הפריפריה. אנו רואים בהתחדשות עירונית דרך ליצירת שלם הגדול מסך חלקיו עבור הדיירים. כאשר דירת המגורים החדשה שמקבל הלקוח בסוף התהליך מהווה חלק ממכלול רחב הרבה יותר - הסביבה הקרובה של הדירה, שכוללת בין היתר את הבניין, השכונה והקהילה. כאשר, האספקט החברתי-ערכי מבחינתו הינו בלתי נפרד מהאספקט הכלכלי של הפרויקט".
לדברי צחי דידי, סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל בחברת יוסי אברהמי: "המודל החדש שמיישמת עיריית תל אביב הוא מודל מצוין שמשפר משמעותית את היכולת לתת מענה אמיתי להתחדשות עירונית. אני מברך את עזרה וביצרון על העבודה הטובה שעשו מול הדיירים ומול מוסדות התכנון ועל התרומה הגדולה שלהם לקיצור לוחות הזמנים בפרויקט מסוג זה. תודה לדיירים שנתנו בנו את אמונם. התחדשות עירונית היא הכלי המשמעותי ביותר כיום ליכולת לתת מענה לביקושים הגוברים ואני מקווה שנראה עוד פרויקטים מהסוג הזה גם באזורים נוספים בארץ".
עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון", ממשיכה לקדם את מודל ההתחדשות העירונית החדש שפיתחה, במסגרתו חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם  פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.
כזכור ראש עיריית תל אביב רון חולדאי קרא לבטל את תמ"א 38 ולהתמקד בהתחדשות עירונית
בחודש נובמבר לפני כחצי שנה פרסמו הדיירים "קול קורא" להצעות יזמים באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון".  להליך הוגשו 14 הצעות. התמורות בהצעות הראשונות נעו בין הצעת הבסיס המינימלית של תוספת 12 מ"ר, חניה ומרפסת ועד ל-23 מ"ר לדירה. בסופו של הליך משא ומתן בין ההצעות המובילות, החליטו הדיירים לבחור בהצעה של חברת יוסי אברהמי וקבוצת אלמוגים שמעניקה לכל דייר תוספת של כ- 25 מ"ר לדירה.
בבניינים המיועדים לפינוי, הממוקמים ברחוב תקוע 11-33, קיימות 96 יח"ד בארבעה בנייני רכבת ישנים, אשר ייהרסו וייבנו מחדש בסטנדרט בנייה חדש ועדכני. התכנון החדש כולל ארבעה בניינים בבנייה מרקמית (עד 8 קומות) ומגדל גבוה בן 23 קומות. סה"כ ייבנו כ- 315 דירות חדשות.
כמו כן, התכנית כוללת שדרה ירוקה לרווחת התושבים, אשר תקשר בין שתי גינות קיימות ותאפשר מרחב ירוק ציבורי. תכנון התב"ע בוצע ע"י מיכל יוקלה מסטודיו מיא אדריכלים.
בחברת "עזרה ובצרון", שהובילו את תכנון התב"ע, תוך שיתוף פעולה מלא עם בעלי הדירות, ציינו במיוחד בקצב אישור התכנית. לדברי סמנכ"ל התחדשות עירונית, אדר' גיליה ברגר-קוליץ, "בתוך פרק זמן של כארבע שנים, הצלחנו לארגן את הדיירים, לתכנן תכנית בניין עיר, לאשר אותה בכל מוסדות התכנון ולבחור יזם לפרויקט. מדובר בקצב בלתי רגיל לפרויקט פינוי-בינוי, שרק מוכיח שהמודל הזה מצליח להתגבר בצורה יעילה על חסמי התחדשות עירונית". 
חברת "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע, יחד עם בעלי הדירות. עם הפקדת התב"ע להתנגדויות, פרסמה עבור בעלי הדירות "קול קורא" להצעות יזמים לביצוע הפרויקט.
גם לאחר בחירת היזם תמשיך "עזרה ובצרון" ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבורת נוכלים בצפון תל אביב מאשרים פינוי בלי סחבת (ל"ת)
    אלי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    העיריות והיזמים חגגו על קרקע הדיירים. עכשיו זה נגמר (ל"ת)
    דייר גבעתיים 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור