נדל"ן ותשתיות

חולדאי: "תמ"א 38 נולדה בחטא, יש לבטל אותה מיידית"

במכתב חריף פנה חולדאי לשרי האוצר, הפנים והשיכון וטען כי ממצאי דו"חות מבקר המדינה הצביעו על חסרונות כלכליים ועל קשיים בהתארגנות דיירים ותוכניות שלא עמדו בדרישות: "יש לקדם את התחדשות עירונית ולבטל מיידית את תמ"א 38". 
אריאל נוי |  7
רון חולדאי (צילום צילום מסך)
בכנס נדל"ן מקצועי של עיריית תל אביב שנערך אתמול (שני) ספגו בכירי העירייה ביקורות מיזמים ואנשי מקצוע על התלאות שנאלצו לספוג בדרך להיתרי בנייה. יעקב אטרקצ'י מנכ"ל אאורה: "זה לא גזירה משמיים שפרויקט התחדשות עירונית בתל אביב ייקחו 10-15 שנה".
מהנדס העיר תל אביב, אודי כרמלי, השיב בהתקפה נגד היזמים שפוגעים בהתחדשות העירונית בכך שהם נוקטים בגישת סחר-מכר מול העירייה:  "העולם השתנה, הטקטיקה של סחר מכר מול העירייה כבר לא עובדת. אתם יכולים לנקוט בטקטיקה הזו אבל תבינו שיש לה מחיר – תשקללו את המחיר, תקבלו החלטה מודעת, אבל אל תתלוננו על בירוקרטיה אחרי זה".
אחרי הכנס אתמול, ראש העיר תל אביב רון חולדאי פנה לשר השיכון, לשרת הפנים ושר האוצר, וטען כי התוכנית של תמ"א 38 לחיזוק המבנים פוגעת בהתחדשות עירונית של תל אביב, "להשקפתי תמ"א 38 נולדה בחטא, מטרתה המוצהרת לחזק בתים כנגד רעידות אדמה לא הושגה". חולדאי מוסיף כי למדינה אין אפשרות להתמודד עם הנושא, זאת על רקע כוונת שר האוצר אביגדור ליברמן להאריך את תוכנית תמ"א 38 בשנתיים, תוכנית שאמורה הייתה להסתיים בסוף השנה הבאה. 
לדברי חולדאי התוכנית אינה מיושמת בערים בפריפריה שדווקא הן מועדות לרעידות אדמה. "האם מגיע למי שבבעלותו דירה בשווי 4 מיליון שקל לקבל סכום של 700 אלף שקל תמורת הסכמתו לחזק את ביתו, בעוד בחצור הגלילית, שבה ישנה סכנה מוחשית לרעידות אדמה, לא יכולים דיירים לחזק את בתיהם בשל היעדר כדאיות כלכלית?".
חולדאי סיכם ואמר כי התוכנית לא ראויה כלכלית ולא עומדת בדרישות של הרשות "יש לקדם את התחדשות עירונית ולבטל מיידית את תמ"א 38". כזכור, לפני שנתיים מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, החליטה ביחד עם שר הפנים לשעבר אריה דרעי, כי תוכנית תמ"א 38 תפוג סופית בסוף שנת 2022.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חולדאי נגד התושבים.
    דב 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בתל אביב בתים ישנים רבים שניתן לשדרגם על ידי מתן תמורת שטח נדיבה יותר לקבלנים ללא דרישות בומבסטיות של העירייה לשטחי צבור. בדרך זו במתווה של פינוי בינוי תל אביב תתחדש במראה ובאיכות כאחד.
    סגור
  • הזהרו מחיקויים
    אזרחית 07/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבדוק טוב טוב את היזם,לשאול דיירים מפרוייקטים שהסתיימו איך היזם ואיך העבודה והעובדים...
    סגור
  • 5.
    אין תוכנית אלטרנטיבית לחיזוק מבנים
    תמר 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם חולדאי היה משחרר את החסמים שהעיריה יצרה אז אפשר היה לבנות יותר מבנים מחוזקים עם ממ"דים. הבכיה על התמ"א אופנתית, אבל שגויה. הגיע הזמן לרענן את לשכת ראש העיריה
    סגור
  • 4.
    תל אביב
    Jo 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחלקות תכנון ברמה נורא אקדמית ונמוכה החלטות הזויות במיוחד שלטון הפקידים
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן להחליף את חולדאי לא את התמ"א (ל"ת)
    טל 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מי יציל אותנו מהתמות שכבר אושרו
    שי 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומה שגרוע יותר שיש הרבה מקומות בהם מוכרחים להמשיך עם התמא מכיוון שיש בנינים בשכונה שכבר עושים אותה.
    סגור
  • 1.
    מתי נשתחרר מהחולדה?
    יורי 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי נשתחרר מהחטיאר הזה שהורס את העיר???
    סגור