נדל"ן ותשתיות

פתח תקווה מציגה מספר שיא של פרויקטים בהתחדשות עירונית

תנופת התחדשות בפ"ת: עשרות פרויקטים משמעותיים מקודמים בימים אלו ע"י המינהלת להתחדשות עירונית ראש העיר גרינברג: "אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתכנון עתיד העיר, ומובילים את מדינת ישראל בקידום תוכניות להתחדשות עירונית"
 
אריאל נוי | 
התחדשות עירונית בפתח תקווה
המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" אשר מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בפ"ת מקדמת בימים אלה מעל 40 פרויקטים בהתחדשות עירונית. מספר שיא בכל הקשור להתחדשות עירונית.
לצד הפרויקטים הנקודתיים שהמנהלת מקדמת ומלווה בהם את תושבי השכונות הוותיקות אל מול הקבלנים והיזמים, היא אמונה גם על מספר פרויקטים תכנוניים – רוחביים שעלות התכנון שלהם נאמדת בעשרות מיליוני שקלים. זאת בהמשך ליוזמת ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג, עם הקמת המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" לפני כשנתיים.
על פי הערכות רק תכנון הפרוייקטים ותוכניות המתאר עלותם מגיע לכ- 30 מיליון שקל. בין הפרויקטים הרוחביים, מקודם בימים אלה תכנון מסמך המדיניות לרחוב רוטשילד אשר יאפשר תכנון מיטבי של הרחוב בהיבטי התחדשות עירונית, תנועה, חניה, מסחר ועוד. לצד אלו מקדמת המנהלת גם את התיכנון הרוחבי לשכונת יוספטל הותיקה,
כמו הוכן מסמך מדיניות לגבי מרכז העיר, תכניות מתאר לשכונות אחדות ורמת ורבר הוותיקות וכן תוכנית מקבילה לתמ"א 38 אשר תקנה כלים להתחדשות בניינית לכלל העיר. תכנון הפרויקטים המורכבים אשר צפוי להסתיים בין השנים 2022 ל-2024 ימומנו ע"י עיריית פתח תקוה, הרשות להתחדשות עירונית, רמ"י ומינהל התכנון.
לצד קידום התכניות הרוחביות, המנהלת להתחדשות עירונית מלווה ומקדמת את הליך ההתחדשות בשכונות יוספטל, עמישב, שכונת אחדות שכונת רמת ורבר ועוד. מדובר בתכניות אשר חלקם כבר אושרו בוועדות השונות וחלקם אף החלו בביצוע לאחרונה.
מנהלת כרמים, שהוקמה ע"י ראש העיר לטובת העמקת תחום ההתחדשות העירונית בפתח תקוה, מתכללת כיום עשרות מתחמים לפינוי-בינוי, הכוללים כ-15,000 יחידות דירות בטווח מימוש של 10 שנים. ב-2019 המליצה הוועדה המקומית על אישורן של 936 יחידות דיור במיזמי פינוי-בינוי, כאשר בשנת 2020 צמח מספר יחידות הדיור שאושרו בפרויקטים אלו ל-1,612 – עלייה מרשימה של 72%. 
ראש העיר רמי גרינברג הסביר: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל במגוון אמצעים כדי לקדם את ההתחדשות העירונית אחרי שנים שהייתה תקועה. הקמת המנהלת להתחדשות עירונית כרמים מוכיחה את עצמה וכיום ניתן לראות יותר ויותר פרויקטים של התחדשות המקודמים במרכז העיר ובשכונות הוותיקות. אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתכנון העיר ובקצב ההתחדשות העירונית שהינו מהגבוהים בארץ. לצד אלו אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ואנחנו דואגים גם לתשתיות נאותות לרבות מבני ציבור, בתי ספר וגנים וכן גינות ציבוריות ועוד. אפשר להגיד כי בעזרת המנהלת אנחנו מקצרים את ההליכים הבירוקרטים מול הרגולטור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה