נדל"ן ותשתיות

ניצחון לאיילת שקד, מפלה לארגונים הסביבתיים: תוארך פעילות הותמ"ל

אושר חוק להארכת חוק הותמ"ל ב-4 שנים נוספות תוך מיקוד של פעילות הועדה בתכניות פינוי בינוי, מתחמים סביב תחנות מטרו וביישובי חברה ערבית וחרדית. השרה: ״מחירי הדיור מזנקים וישנו צורך ממשי בקידום תכניות איכותיות למגורים ברחבי המדינה - חוק הותמ״ל נחוץ מאי פעם"
אריאל נוי |  2
איילת שקד (צילום ראובן קפוצינסקי)
ועדת שרים לעינייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק של שרת הפנים, איילת שקד להארכת חוק הותמ"ל ב-4 שנים נוספות תוך מיקוד של פעילות הועדה בתכניות פינוי בינוי, מתחמים סביב תחנות מטרו וביישובי חברה ערבית וחרדית.
הוועדה שהוקמה מכוח החוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור (חוק הותמ"ל), שנכנס לתוקפו במחצית השנייה של שנת 2014, הצליחה להגדיל את היצע יח"ד באופן חסר תקדים. עד כה אישרה הוועדה 261 אלף יחידות דיור ב-88 תכניות וזאת בפרק זמן ממוצע של פחות משנה, באזורי ביקוש וכן בפריסה ארצית רחבה, הן עבור החברה הכללית, ביישובי חברה ערבית, חברה חרדית ובתכניות הכוללות התחדשות עירונית.
הותמ"ל, מהווה כיום מרכיב משמעותי בפעילות הממשלתית להגדלת היצע המגורים. עד כה, מיום הקמתה אישרה הועדה תכניות בכל רחבי הארץ, תוך הקפדה מקצועית על תהליכי תכנון איכותיים, שיאפשרו סביבת חיים ראויה ובת קיימא, התייחסות לפתרונות תשתית, דיור בהישג יד, ובשילוב מגורים עם מסחר ותעסוקה. כבר כיום ניתן לצפות בתכניות רבות של הוועדה אשר מיושמות בשטח כאשר בתכניות הכוללות למעלה מ-60,000 יח"ד החלו עבודות פיתוח והכשרת הקרקע, ועשרות אלפי יחידות דיור נמצאות בתהליך יציאה לשיווק.
הצעת החוק כוללת מספר שינויים, בראש ובראשונה מיקוד של פעילות הועדה בתכנון בפנים הערים- ייעול המסלול של ההתחדשות העירונית, מסלול חדש של פיתוח מתחמים בסמוך למערכת הסעת המונים (מטרו), בנוסף על מסלול קידום תכניות בחברה הערבית מוצע מסלול חדש עבור תכנון לאוכלוסייה החרדית. בנוסף דויק מסלול המתחמים המועדפים לדיור למתחמים עם סף כניסה של 1050 יח"ד, למתחמים בעלי חשיבות לאומית לקידום בוועדה תוך קביעה כי מספר המתחמים שיאושרו במסלול האמור לא יעלה על 15 מתחמים בשנה. הוועדה עומדת בהצלחה במטרות שהוגדרו עבורה בחוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור והיא מהווה כלי יעיל וחיוני.
שרת הפנים, איילת שקד, מסרה: ״בתקופה בה מחירי הדיור מזנקים וישנו צורך ממשי בקידום תכניות איכותיות למגורים ברחבי המדינה - חוק הותמ״ל נחוץ מאיי פעם ובעל חשיבות ראשונה במעלה. חוק הותמ״ל מייצר יותר תחרות לוועדות המחוזיות וכתוצאה מכך הן מתייעלות, החזרת פעילותו לסדר היום הציבורי הינו צעד חשוב והכרחי. הותמ״ל יפעל תוך מינימום פגיעה בשטחים חקלאיים ותוכניות שלא פוגעות בחקלאות יקבלו עדיפות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מפלה לתושבי ישראל
    ג.ש. 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מטרת הותמ"ל היא יצירת מתחמי דיור מהר ככל הניתן. בדרך הותמל פוסח על תשתיות מתחייבות (זה לא תפקידו), על תכנון מיטבי לאוכלוסיה, על שיתוף תושבים בתכנון ולעיתים גם על ראשי הערים. מי שסובל ויסבול בסופו של דבר אלו התושבים שימהרו לקנות דירות "בזול" וימצאו את עצמם ללא סידורי תחבורה, ללא מבני ציבור, ללא שטחים פתוחים מספקים ועם המון לחץ על ראשי הרשויות שלהם אין את הכלים לפתור את הפלונטר.
    סגור
  • 1.
    כתבה מלוקקת ומתחנפת לנוכלת ! (ל"ת)
    אסף 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור