נדל"ן ותשתיות

דירוג דאנס: אלו חברות הנדל"ן המובילות בתמ"א בישראל

על פי נתוני דאנס 100 כ- 35% מהחברות הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית נמצאות בסיכון גבוה, כאשר בשנת 2020 כ-350 חברות פעילות בתחום הגיעו לכשל פיננסי, וכ-250 חברות נוספות הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית נמצאות ברמת סיכון גבוהה
אריאל נוי |  1
בניה (צילום פלאש 90/ גיל יערי)
תחום ההתחדשות העירונית בישראל שהחל בשנים האחרונות, משלב בתוכו בעיקר פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 לסוגיו. תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38) אילו תקנות, שתפקידן העיקרי הוא טיפול בסיכונים הנובעים מרעידות אדמה. התוכנית הוכנה ביוזמת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.
לפי ההערכות, מרבית המבנים שנבנו בישראל עד שנת 1980 אינם עומדים בדרישות תקן זה. עלה חשש של רעידת אדמה חזקה בישראל, זה יגרום הדבר להתמוטטות מבנים רבים ולאלפי הרוגים. עלות חיזוק המבנים והתאמתם לתקן גבוהה יחסית, ונדרש מנגנון למימון העבודות. מטרתה של תמ"א 38 היא להעניק תמריץ כלכלי לחיזוק מבנים, על ידי הענקת זכויות בנייה מוגדלות וכן קיצור ההליכים הבירוקרטיים לקבלת היתר בנייה ובכך לעודד בעלי בתים לחזק את המבנים שבבעלותם.
על פי נתוני דאנס 100 כ-35% מהחברות הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית נמצאות בסיכון גבוה, כאשר בשנת 2020 כ-350 חברות פעילות בתחום הגיעו לכשל פיננסי, וכ-250 חברות נוספות הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית נמצאות ברמת סיכון גבוהה. על כן, דרישת הסף הראשונית בחנה את איתנותה הפיננסית של כל חברה מועמדת, ובוצע ניטור אחר המידע העסקי הקיים אודותיה במאגרי דאנס 100.
אחרי דירוג תחום הפינוי-בינוי, בדירוג תחום התמ"א ניתן לראות כי צ.פ חברה לבניה עלתה לטיר 1, אנשי העיר עלתה ל Dun’stars כאשר קרסו נדל"ן ולוינסקי עופר ירדו לטיר 2. בנוסף, בוצע דירוג עירוני של תמ"א 38, המציג את היזמים המובילים בערים - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים, רעננה, נתניה, חיפה, קריית אונו, ירושלים, הרצליה ופתח תקווה- אשר דורגה השנה לראשונה.
אל קבוצת ה-Dun’stars בתמ"א 38 נוספה השנה חברת אנשי העיר, אשר לוקחת חלק ב-28 פרויקטים. נציין כי חברה זו שומרת על מקומה כחברה המובילה בתמ"א 38 בעיר תל אביב. צ.פ. חברה לבנין שהייתה מדורגת בדירוג 2020 בטיר 2, עלתה לטיר 1 עם 9 פרויקטים שקיבלו היתר בניה, נמצאים בביצוע בשנה החולפת. אז מי במקום הראשון?בקבוצת ה-Dun’stars בתמ"א דורגו בית וגג ג.ל., אנשי העיר, אפריקה התחדשות עירונית, אקו סיטי, אשדר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמ"א 38
    טובה 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תושבת בת ים ומול עיניי התושבים ניראים ביניינים רעועים מיזמים או קבלנים שעזבו במפתיע. וכמובן אף אחד לא מעוניין לגור ככה. או להתקע עם בית שלא מאפשר לימכור או להשכיר או הכי הגרוע להפסיד הרבה מאד כסף על הדירה. איך אפשר להיות בטוחים בצעד בעל חשיבות רבה. בעלי הדירות שוברים את הראש לבד במרדף על מנת להציל את המצב.
    סגור