נדל"ן ותשתיות

העתיד כבר כאן :האם בקרוב נשלם על דירות במטבעות קריפטו?

חברה ישראלית מכרה פנטהאוז במיאמי לאחרונה ב-22.5 מיליון דולר - במטבעות דיגיטליים,  מנכ"לית החברה בראיון ל-ice: "זה העולם החדש והוא כאן להישאר"
אריאל נוי |  2
שרון רז (צילום יחצ)

מהלך משמעותי בשוק הנדל"ן: ספיר קורפ, חברת שעוסקת בנדל"ן מניב ויזמות נדל"ן בארה"ב בניורק ופלורידה, הודיעה כי מכרה פנטהאוז בפרויקט יוקרתי שלה בסרפסייד מיאמי, תמורת סכום של 22.5 מיליון דולר, ששולם במטבעות דיגיטליים.

ספיר קורפ פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב בעיקר בניו-יורק ופלורידה. בראיון ל-ice ממשרדה שבארה"ב ניו יורק שרון רז, מנכ"לית ספיר קורפ, מסבירה על האפשרות החדשה שנפתחה ואיך היא תשנה את העסקאות בעתיד בענף הנדל"ן.
זה הופך להיות טרנד שמציעים עכשיו למכור בקריפטו?
"אני לא יודעת אם זה טרנד, אבל אנשים מתחילים עכשיו ללמוד ולהבין איך לבצע עסקאות עם מטבעות קריפטו. עם זאת הרכישה של נדל"ן נשארה עדיין בעולם הישן, המסורבל הריגולטורי".
כלומר ?
"מכירת בית זה עדיין משהו שצריך לעבור את עולם הישן. דהיינו מערכת הבנקאות, חשבון נאמנות ועוד. העסקה במיאמי? זהו הפנטהאוז התחתון במתחם היוקרתי בשכונת "סרפסייד" באותו איזור שהתמוטט המבנה. אנחנו מכרנו ב- 22.5 מיליון דולר ועסקתו שולמה במטבעות דיגיטליים". 
לא חששתם למכור במטבעות קריפטוגרפיים?

"לא חששנו מצד אחד, מצד שני, אני לא מכירה חברות שייקחו את הסיכון. אנחנו בספיר קורפ השתמשנו בפלטפורמת המרה.  זו פלטפורמה בטוחה שמבצעת הן את ההמרה, הן את תהליך ה-KYC (know Your Client).  רצינו להיות בטוחים שהביטקוין מגיע ממקום בטוח בוא נאמר שאנחנו מוודאים למשל שהלקוח לא סחר באיברים. עשינו בדיקות רגולטוריות נוספות כדי לבצע עסקה וכדאית במטבעות קריפטו".

על הפרויקט המכונה ARTE  במיאמי מציינת רז, שזהו בניין מפואר בן 12 קומות המורכב מ-16 דירות בלבד.  הפרויקט נחשב יצירת מופת בשוק המגורים של מיאמי. "למקום בריכת שחייה מקורה באורך 22 מטר, בריכת שחייה חיצונית ובריכת מדיטציה על חוף הים, מגרש טניס על גג מבנה החניון, חדר כושר משוכלל וסטודיו ליוגה, סאונה וחדר אדים ואף מסלול ייעודי לחיות מחמד ומסדרון מנוחה. מתקנים נוספים כוללים חדר משחקים לילדים, טרקלין דיירים, מטבח קייטרינג לאירוח מחוץ לבית, וחניות פרטיות עם בקרת טמפרטורה. דברים יוצאי דופן שלא תמצא בארץ"
22 מיליון דולר זה סיכון.
"אכן, שוב אני לא מכירה חברות שהיו מסכימות לקחת את סיכון ההמרה עליהם, שישלמו בביטקוין. הסיכון של המרה עדיין נשאר בידי הלקוח. החברה מתאימה את עצמה לבקשות של הלקוח, כדי לאפשר לו בסופו של דבר ללחוץ על כפתור שיגיד אני מעביר ביטקוין  וקונה דירה".
אז עכשיו יש לך 22 מיליון דולר במטבעות?
"לא יש לי דולרים. אני דאגתי להמרה. החוק עדיין לא פתוח, בארה"ב למשל צריך חשבון נאמנות, זה עדיין העולם הישן כל נושא מכירה בנדל"ן. ולכן אפשר לקנות בביטקוין אבל לחשבון נאמנות נכנס דולרים. קריפטו זה לא מימון חוץ בנקאי, עדיין צריך להמיר את זה לכסף אמיתי במרכאות כפולות".  
למה הסכמת לעבור לקריפטו?
"אנחנו החלטנו לעבור לקריפטו מכמה סיבות, קודם כל, זה נותן מענה לקהל חדש של אנשים צעירים מתוחכמים, שצברו כסף רב, חדש במטבעות דיגיטליים. זה כסף לגיטימי אין סיבה למה לא להציע להם פתרונות מה לעשות עם הכסף".
הסיבה השנייה לדברי רז נעוצה בזה שהחברה מאמינה במטבעות הקריפטוגרפים "זה העתיד בוא נחבק אותו בוא נראה איך עובדים עם זה. אני אומרת לך זה לא משהו שיעלם. אז אם להיות הראשון שעושה את זה אז למה לא? "
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה העתיד לכל הנרדמים. הבלוקצ'יין משנה את העולם
    אריק 07/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספידו גם את האינטרנט בזמנו.
    סגור
  • 1.
    עם איזה מטבעות? ביטקוין? Xrp? או משולב (ל"ת)
    ו 07/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור