נדל"ן ותשתיות

אקזיט ראשון של חברת דטה סנטרים ישראלית

EdgeConneX רוכשת את מפעילת חוות השרתים הישראלית גלובל דטה סנטר. הרכישה תרחיב את טביעת הרגל הגלובלית של EdgeConneX ליותר מ-40 שווקים. בכמה מוערכת העסקה?
אריאל נוי | 
משה לסמן, מייסד ומנכ''ל גלובל דטה סנטר (צילום אייל טואג, unsplash)
חברת EdgeConneX, חברה בינלאומית בתחום הפתרונות לדטה (נתונים) סנטרים מקומיים  ודטה סנטרים התומכים בקיבולת ענקית.  הודיעה אתמול (שני) כי הגיעה להסכם לרכישת חברת גלובל דטה סנטר מהרצליה פיתוח המפעילה דטה סנטרים בישראל.
כזכור לפני שבועיים דווח על שיא חדש בעלייה בהשכרות של שטחים תת קרקעיים גלובל דטה סנטר השכירה יותר מ-80% משטח המתקן התת-קרקעי החדש שייפתח בסוף 2021 בפתח תקווה. מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר ציין: שוק הדטה סנטרים גדל בעוצמה גוברת, אנחנו במגעים מתקדמים להקמת דטה סנטר 
על פי הערכות בשוק נמכרה חברת גלובל דטה סנטר בסכום שנע 200-300 מיליון דולר. לא נמסר אשור רשמי לסכום אך צויין כי זוהי העסקה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל לחברת דטה.
גלובל דטה סנטר הוקמה ב-2013 על ידי משה לסמן בשיתוף ובגיבוי פיננסי של קבוצת ויולה. הדטה סנטרים בהרצליה פיתוח ובפתח תקווה עומדים בתקן הגלובלי Tier 3 Uptime שאומץ על ידי הדטה סנטרים המתקדמים בעולם.
"אני שמח להכריז על התרחבות והגדלת הנוכחות הגלובלית של EdgeConneX לאזור המזרח התיכון באמצעות הרכישה של גלובל דטה סנטר", מסר רנדי ברוקמן, מנכ"ל EdgeConneX. "בכל הנוגע לישראל, הצוות הניהולי המנוסה של גלובל דטה סנטר, היכולת התפעולית המוכחת והתשתית הקיימת, יסייעו לנו להאיץ את ההתמודדות עם הדרישות הללו באמצעות פתרון מוכן המבוסס על פלטפורמה איכותית, שכבר הוכחה היטב בשוק המקומי".
EdgeConneX, מוסיפה לגלובל דטה סנטר משאבים פיננסיים ומקצועיים משמעותיים וניסיון עשיר בתשתיות דיגיטליות. תמיכה וגיבוי אלה יאיצו את הצמיחה של גלובל דטה סנטר, יחזקו את יכולתה להשקיע בהגדלת קיבולת בישראל. 
לדברי משה לסמן, מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר "גלובל דטה סנטר מצטרפת ל- EdgeConneX אחרי שבע שנים של צמיחה מואצת. להם יש ניסיון של למעלה מעשור בבניית פלטפורמה גלובלית לדטה סנטרים הכוללת למעלה מ-50 דטה סנטרים ביותר מ-40 שווקים בעולם. יחד עם EdgeConneX נוכל לשרת באופן מיטבי את צרכי תשתית הדטה סנטר בישראל ואת הדרישות של הלקוחות בכל מקום בעולם".
לסמן הוסיף כי "בכל הנוגע ללקוחות בישראל דבר לא ישתנה מבחינה ארגונית, ותפעולית אני אמשיך להוביל את החברה בישראל וצוות גלובל דטה סנטר ימשיך בתפקידיו ללא שינוי, לרבות צוותי התמיכה בלקוחות. אנו נפעל להמשיך להגדיל ולהעשיר את כוח האדם שלנו ולצרף עובדים מוכשרים נוספים, נמשיך לתפעל את הדטה סנטרים כבעבר ולשרת את צרכי הלקוח בצורה המיטבית
"ישראל מושכת שחקנים בינלאומיים שהופכים אותה לצומת בינלאומית של מחשוב ענן. העסקה שאנו מכריזים עליה היום ממחישה את האמון בפוטנציאל של השוק המקומי", מסר הראל בית-און, מייסד משותף ושותף כללי בקרן Viola.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה