נדל"ן ותשתיות

צוקרברג מתרחב: זה השטח העצום שרכש בהוואי

מייסד פייסבוק, שנמצא בקביעות בעשיריית האנשים העשירים בעולם, הוא גם מפלצת נדל"ן לא קטנה. לאחר שרכש 10 נכסים בפאלו אלטו, סן פרנסיסקו ואזור אגם טאהו שבארה"ב, הוא מרחיב את אחוזתו הענקית בהוואי שתכלול עכשיו כ-6000 דונם
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג)
מייסד ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג ואשתו פריסליה צ'אן רכשו לאחרונה שטח נוסף לאחוזתם בהוואי בגודל של כ-450 דונם. השטח, שעלה להם 17 מיליון דולר, מצטרף לשטח שכבר יש להם בקוואי, הוואי, ובסך הכל השטח שלהם שם משתרע על כ-6000 דונם.
צוקרברג רכש לראשונה כ-3000 דונם של קרקע תמורת 100 מיליון דולר בקוואי ב-2014 והמשיך עם עוד כ-2400 דונם תמורת 53 מיליון דולר במאי השנה. הרכישה של מאי כללה חוף ים וחוות בקר.  ב-Koolau Ranch, השם שהעניקו הזוג צוקרברג לאחוזה שלהם, יש כיום בקר וסוסים, משתלה, חוות ג'ינג'ר אורגניות וחוות כורכום.
רכישות הקרקעות של צוקרברג בקוואי עוררו מחלוקות לאורך השנים. "אלה הפנים של הניאו-קולוניאליזם, זה המסמר האחרון בארון המתים שמפריד בינינו לבין הארץ שלנו." אמר קפואה ספרואוט, פרופסור למשפטים באוניברסיטת הוואי לגרדיאן ב-2017. זמן מה לאחר מכן צוקרברג הגיש תביעה נגד תושבים מקומיים שהיו בבעלותם שטחים קטנים המובלעים בתוך אחוזת הענק שלו. התביעה הוסרה בסופו של דבר לאחר ששני הצדדים הגיעו לפרשה בה הוא ירכוש את כל השטחים שלהם.
לאחר הרכישה האחרונה של צוקרברג, הדובר שלו ושל אשתו, בן להבולט, אמר ל-Business Insider ביום שני כי "מארק ופריסילה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מספר גורמים מקומיים כדי להפעיל חווה פעילה, לקדם שימור, לייצר חקלאות ולהגן על חיות בר. הם מצפים להרחיב את המאמצים הללו גם בנכס הנוכחי שרכשו."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טמטום (ל"ת)
    טמטום 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור