נדל"ן ותשתיות

נזק לדיירים? זו הבעיה בחנייה שגורמת לפגיעה בערך הדירה

?עליה של עשרות אחוזים בבקשות להחלפת מתקני חניה לא שמישים בפרויקטי תמ"א 38. מתקנים תקולים ולא שמישים, שלא בלבד שפוגעים באיכות החיים של המשתמשים, אלא שעל פי דיווחים של שמאים שונים, יכולים להוביל להפחתה של עד 15% מערך הדירה ביחס לדירה זהה עם מתקן חניה פעיל.
מערכת ice | 
חניה (צילום פלאש 90)
בשנים האחרונות, הולך וגובר השימוש בפתרונות חניה מכניים ואוטומטיים, בעיקר באזורי ביקוש, בתהליכי ההתחדשות העירונית הענפים ובמצבים בהם יש מגבלות המקום. הדבר מביא לצורך ולרצון לספק חניה לדיירים הוותיקים ולאלו החדשים ולכן לפנות למתקני חניה כפתרון אלטרנטיבי המאפשר הכפלה או השלשה של מקומות החניה על אותו תא שטח.
כיום בישראל קיים תקן למתקני חניה אך הוא אינו מחייב ואינו נאכף. התקינה שאומצה בישראל לקוחה מהתקינה האירופאית המחמירה, ונערכו בה רק מספר התאמות לשוק המקומי על פי חוק התכנון והבנייה. סיטואציה הנוכחית יוצרת שוק פרוץ ועלייה במספר החברות הלא מקצועיות שפועלות בתחום.
 
ההשלכה המרכזית לכך באה לידי ביטוי בעלייה של עשרות אחוזים במתקנים תקולים ולא שמישים, שלא בלבד שפוגעים באיכות החיים של המשתמשים, אלא שעל פי דיווחים של שמאים שונים, יכולים להוביל להפחתה של עד 15% מערך הדירה ביחס לדירה זהה עם מתקן חניה פעיל.
בהקשר לכך, חברת פרומוט מתקני חניה מדווחת כי בתקופה האחרונה ביצעה החלפה של  מערכות חניה שונות ב -4 אתרים ברחבי תל אביב, בעלות כוללת של מיליוני שקלים. מרבית ההחלפות, שכללו התקנת מתקני חניה מכניים וחצי אוטומטיים חדשים,  היו של מתקנים שיוצרו בסין, שלא עמדו בתקן הבטיחות הנדרש, ואשר סבלו מתחזוקה ירודה ולא נכונה למתקן. כך, נוצר מצב כי במקום שהמתקנים יעבדו בצורה תקינה במשך 30 שנים, הם נשחקו אחרי מספר שנים קטן מאוד.
אפי מגן, סמנכ"ל בחברת פרומוט מתקני חניה מציין כי: "לצערי הרב, למרות שאושר במכון התקנים כבר לפני עשרות שנים ולמרות שסוכם בין משרד התחבורה ומשרד העבודה, התקן הקיים למתקני חניה בישראל לא נחתם ע"י שר הפנים ולא פורסם ברשומות בזמנו. על כן, הוא לא נאכף ומותיר תחום שלם שאינו מפוקח, בו כל אחד יכול לייבא מתקנים בלי שום פיקוח ובקרה, לא על המוצר ולא על טיב השירות לאחר ההתקנה".
עוד הוסיף: "רק בשנה האחרונה קיבלנו פניות רבות מצד חברות ניהול, דיירים ואפילו יזמים שהתחילו את תהליך ההתקנה עם ספק ללא תקן ובסוף נשארו עם "פיל לבן" וללא שום יכולת להשתמש במוצר. כולי תקווה שהממשלה החדשה יחד עם מינהל התכנון ישכילו לשנות את המצב ולחייב את הספקים לפעול רק עם תקן החניה כי אחרת נמשיך ולראות כיצד השכיחות של התופעה תלך ותתרחב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה